שיתוף

על אף היקפי האבטלה ההולכים ועולים, ארגונים עדיין זקוקים לעובדים ותלויים במוטיבציה שלהם כדי לשרוד ואף להצליח.

יש חשיבות רבה להמשיך ולקבל משוב מהעובדים גם בתקופה הנוכחית, שכן בימים אלה, כשארגונים רוצים להפיק את המירב והמיטב מהעובדים, המנהלים יהיו יעילים יותר כאשר יהיו מודעים למה שבאמת קורה סביבם ואיך העובדים שלהם מרגישים.

כל ארגון יכול להתחיל לאסוף משוב מהעובדים על ידי כך שידע לשאול את השאלות הנכונות.

להלן 4 שאלות בסיסיות שמנהלים ישירים יכולים לשאול את העובדים בעת שיחת משוב בה העובד נותן משוב על שביעות רצונו מעבודתו בחברה:

1 מה היתה נקודת האור של הצוות שלכם השבוע, לרבות זכיות בפרויקטים, השגת יעדים שהוצבו, השגת יעדים מעבר לאלה שהוצבו וכד':

שאלה זו טובה בתור שאלת פתיחה משום שהיא מעניקה טון חיובי לשיחה ומאפשרת לעובדים לחגוג את הזכיות וההישגים שלהם.

יש להקפיד להדגיש את הדברים הקטנים אך הקריטיים שמנהלים עלולים לפעמים להתעלם מהם.

כאשר המנהל מקשיב לתשובת העובד חשוב לשים לב אילו דברים העובדים רואים כניצחונות ביחס למטרות הארגון ויעדיו.

2 אילו חסמים מפריעים להצלחה שלך, ואיפה אתה מרגיש שדברים לא זזים או שלא זזים בקצב הרצוי לך:

הצעד הראשון בהתמודדות עם אתגרים הוא זיהוי המחסומים שמפריעים לעובד.

בנוסף, חשוב גם לשדר לעובדים שכל אחד מרגיש מדי פעם שדברים לא הולכים או לא זזים ולהזכיר להם שאם הם זקוקים לעזרה היא זמינה להם.

בשיחה על אתגרים, על המנהל לוודא שהוא מציע סיוע באופן שיעזור לעובדים להרגיש שיש מי שתומך בהם.

בנוסף, ניתן לעשות יחד עם העובד סיעור מוחות כדי למצוא יחד איתו פתרונות לדברים שקשה לו להתמודד איתם.

3 מה אני יכול לעשות כדי לעזור לך להצליח יותר:

הצלחת עובדים היא תהליך דינמי ומתפתח והוא מושפע מגורמים רבים. אבל המנהל הישיר שלהם יכול לתמוך בהצלחת העובדים שלו על ידי הענקת רשות לבקש את הדברים שיקדמו אותם ויאפשרו לבנות צוותים מחוברים יותר לארגון.

4 איך אתה מרגיש בזמן האחרון בעבודה ואיך המורל סביבך:

יש לשאול שאלה זו בצורה אותנטית המגבירה את המוטיבציה של העובד ואת שביעות הרצון שלו מהעבודה, מכיוון שהיא גורמת לעובדים להרגיש מאושרים ושמקשיבים להם.

כאשר המנהל הישיר יודע מה שלומם של העובדים שלו, הוא יכול לתזמן יוזמות ושינויים מסוימים בחברה כדי לכוון אותם להצלחה.

פרט להפקת תובנות ומשוב בעלי ערך, שאלת שאלות אלה יכולה גם לשפר את המודעות העצמית של העובד והמנהל כאחד, ולקדם תקשורת טובה יותר בתוך הארגון.

 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה