לאור שיעור האבטלה הגבוה ניתן היה לחשוב שמחוברות עובדים היא הדבר האחרון שמעסיקים צריכים לדאוג לגביו.
שהרי לפחות בתאוריה, במצב תעסוקה עגום כל כך עובדים יעדיפו להשאר לעבוד גם במקום עבודה שהם לא חשים מחוברים אליו, רק כדי לא להפלט אל מחוץ למעגל העבודה.
אלא שהמציאות בשטח מגלה סיפור קצת שונה. דווקא עכשיו יש לא מעט עובדים שמנצלים את המצב כדי להתפטר בדין מפוטר – באותם מקרים בהם יש הרעה מהותית בתנאי העסקתם.
אבל רצונו של עובד לעזוב את מקום העבודה היא דווקא הבעיה הפחות קשה עבור הארגונים. הבעיה היותר קשה היא הנזק שעלול להגרם למעסיק בגלל עובד שחש מנותק מהארגון.
ממחקרים שבוצעו בקרב עובדים בארה"ב עולה, כי אי שביעות רצון של עובדים במקום העבודה מהווה דאגה מרכזית עבור רוב הארגונים, לאור העובדה שעובדים שחשים מנותקים ממקום העבודה גורמים לכלל הארגונים הפסדי הכנסות שיכולים להגיע למאות מיליארדי דולרים בשנה.
תחושת הניתוק משפיעה לרעה על כמעט כל דבר שקשור בעובד, ובראש ובראשונה על הפרודוקטיביות שלו ועל השירות שהוא מעניק ללקוחות החברה.
יש 4 דברים שניתן לעשות בתקופה זו להגברת מידת המחוברות של העובדים לארגון:
1 הזדמנויות צמיחה והתפתחות:
ראשית, כדי להגביר את תחושת המחוברות של העובדים לארגון יש לפני כל דבר אחר להחליט על אסטרטגיה בכל הנוגע ליצירת חיבור טוב יותר בין העובד לבין החזון והשאיפות של הארגון על ידי הענקת הזדמנויות התפתחות וצמיחה לכל עובד.
לכן, גם בתקופה זו של משבר כלכלי עולמי עמוק, חשוב לתת לעובדים תחושה שהארגון לא זנח אותם, וכי אף על פי שרובם עדיין עובדים מהבית, הארגון רואה חשיבות בהענקת הזדמנויות לכל עובד להתפתח ולצמוח.
2 תמריצים:
צעד נוסף שיש לכלול באסטרטגיית שיפור המחוברות של העובדים לארגון הוא נושא התמריצים.
לאור העובדה שארגונים רבים מתקשים כיום להעניק תמריצים כספיים, נוצר צורך גדול יותר מאי פעם להיות יצירתיים ולחשוב על תמריצים לעובדים שאינם כספיים.
3 מודעות העובדים למטרות החברה והחזון שלה:
יש לוודא שכל אחד מהעובדים מודע למטרות החברה, לאסטרטגיה שלה ולחזון של הארגון.
כמו כן יש לוודא שהעובדים מיישרים קו עם התרבות הארגונית של הארגון, ושהם גם מזדהים עם התרבות הארגונית של הארגון.
במקביל חשוב ללתת לעובדים כמה שיותר תובנות לגבי לקוחות, מתחרים וספקים.
4 משוב בזום בתדירות גבוהה:
צעד נוסף שניתן לנקוט כדי להגביר את מחוברות העובדים לארגון הוא להעביר משוב בזום בתדירות גבוהה, של יותר מפעם אחת בחודש.
זאת, כדי שהעובדים יהיו מודעים לתפוקה ולביצועים שלהם, בפרט כעת, כשרובם עובדים מהבית ואינם מגיעים פיזית למשרד.
בנוסף, יש להעניק לעובדים הכרה משמעותית בהישגים ובתדירות גבוהה ככל האפשר.