עם התגברותו והתרחבותו של מודל העבודה ההיברידי, הולכים וגוברים השינויים שמוטמעים בשיטות הניהול של עובדים שבחלק מימות השבוע עובדים מהבית.
מרכיב קריטי נוסף שחייב להשתנות ולהתאים עצמו למודל ההיברידי הוא ריאיון העבודה. מסתבר שריאיון עבודה עם עובד שעובד בחלק מימות השבוע מהבית צריך לכלול כמה שאלות שאינן רלוונטיות לעובד שעובד כל ימות השבוע מהמשרד.
תפקידן של השאלות הנכונות בריאיון עבודה עם עובדים שעובדים על פי המודל ההיברידי הוא, לגלות את המניעים וההעדפות שלהם בעולם החדש של עבודה שחלקה נעשית מהבית. התשובות לשאלות אלה יכולות לקבוע אם ארגונים ישגשגו או אפילו ישרדו.
כלומר, התשובות לשאלות ואלה עשויות לחזות את איכות הביצועים של העובדים על פי המודל ההיברידי, את הערך שהם מייצרים ללקוחות ואף את הסיכוי שהם ישארו בחברה לאורך זמן.
יש ארבעה נושאים מרכזיים שהשאלות בריאיון עבודה צריכות לברר עבור המראיין.
ההתייחסות בריאיון לנושאים אלה יכולה לאפשר לארגונים לשפר את מעורבות העובדים, להפחית את שיעורי התחלופה, ובסופו של דבר לשפר את שביעות רצון הלקוחות, מה שמוביל להצלחה עסקית מתמשכת.
להלן 4 נושאים מרכזיים שיש לדבר עליהם עם המועמד במהלך ריאיון עבודה, במקרים בהם מדובר במועמדים שמיועדים לעבוד על פי מודל העבודה ההיברידי:
1 כבוד כלפי העובדים:
באיזו מידה המועמד נוהג בכבוד כלפי עובדים אחרים. כבוד כלפי עמיתים לעבודה הוא דרישה אנושית בסיסית בעבודה, שהינה חיונית להצלחת מאמצי הגיוון, השוויון וההכלה.
עובדים שחשים שמכבדים אותם נוטים פחות לדווח על אפליה או הטרדה, מה שמפחית את הסיכון לפעולות משפטיות יקרות.
יחס מכובד מוביל גם לשימור עובדים גבוה יותר, שכן העובדים שחשים שמכבדים אותם נוטים פחות לחפש באופן פעיל הזדמנויות עבודה אחרות.
2 באיזו מידה המועמד נוטה להתריע על שחיקה:
ארגונים צריכים לתעדף את הרווחה הכללית של העובדים שלהם, במיוחד בעידן שלאחר משבר הקורונה. עובדים שחשים שהארגון שלהם דואג לרווחתם נוטים פחות לחוות שחיקה ויותר סיכוי להצליח.
שיתוף העובדים בשיחות משמעותיות והפגנת אכפתיות כלפיהם כיחידים, תורמים לתפיסת הדאגה של הארגון לרווחתם של העובדים.
3 מהי עמדתו של המועמד לגבי שיחות משוב כהרגל:
משוב משמעותי ממנהלים הוא חיוני לפיתוח מערכות יחסים בעלות ביצועים גבוהים. עובדים שמקבלים משוב משמעותי באופן קבוע מחוברים יותר לארגון ומתפקדים טוב יותר.
לשיחות קצרות ושבועיות המתמקדות בהכרה בהישגים, שיתוף פעולה, יעדים ונקודות החוזק של העובדים, יש השפעה רבה ביותר.
4 מהי תפיסתו של המועמד לגבי שביעות רצון הלקוחות:
תפיסת העובדים לגבי המחויבות של הארגון שלהם, לקיים הבטחות, קשורה ישירות לשימור לקוחות ולצמיחה עסקית.
עובדים שאינם חשים שהארגון שלהם מקיים באופן עקבי את הבטחותיו ללקוחות, עלולים להגיע להישגים נמוכים יותר.
עובדים שהינם מחוברים לארגון, מצוידים בחומרים הנכונים, שהמנהלים והעובדים סביבם מחויבים לעבודה ולתחושת מטרה, נוטים יותר לפעול למען שביעות רצון הלקוחות.