שיתוף

שנת 2019 כבר בפתח ומחלקות משאבי האנוש הולכות לקראת שנה נוספת של מחסור בעובדים, שיעורי אבטלה נמוכים, וטלנטים שלא מפסיקים לעבור מארגון לארגון.

ארגונים הופכים יותר ויותר שטוחים, ומודלי העבודה מבוססים על איוש משרות באמצעות אנליזה של רשתות חברתיות. מנכ"לי חברות וסמנכ"לי משאבי אנוש (CHROs) ימשיכו, כנראה, גם ב-2019 לעסוק בפערי מיומנויות, שימור ונטישות, יחסי עובד מעסיק, ומחוברות עובדים.

אלא שבשנה הקרובה צפויות גם כמה התפתחויות של מגמות נוספות שהחלו להראות ניצנים ראשונים בשנה החולפת:

1 טכנולוגיות שנועדו לשרת את מחלקת משאבי האנוש, לא יוכלו להתנהל ביעילות על ידי משאבי האנוש בלבד:

בארגון ממוצע יש כיום 11 מערכות מרכזיות הכוללות אפליקציות חדשות המיועדות לנושאי רווחה, מחוברות, משוב, הכרה, ניהול ביצועים, ולמידה. בה בעת, טכנולוגיות המיועדות למשאבי האנוש וכוח אדם משתלבות זו עם זו.

המשמעות היא שמחלקות משאבי אנוש חייבות לשתף פעולה עם מחלקות ה-IT, כדי לנתח את כל ההיבטים של הארכיטקטורה, כוח העבודה והטכנולוגיה, ולשתף פעולה על מפת הדרכים הטכנולוגית של העתיד.

2 התייחסות ממוקדת יותר לניידות הגבוהה של הטלנטים החשובים ביותר:

נושא התדירות הגבוהה של הטלנטים האסטרטגים צפויים להיות בשנה הקרובה בראש סדר העדיפויות של מנכ"לי החברות, ולא רק של מנהלי משאבי אנוש.

מחלקת משאבי האנוש לא צריכה להיות המחלקה היחידה שעליה מוטל למצוא דרכים לקדם טלנטים ולאתרם ולגייסם, בקלות רבה יותר. במוקד הנושא הזה צריכה להיות התייחסות לנקודות החוזק של הטלנטים, ולקריירה שלהם, במקביל לצרכים העסקיים של הארגון.

עלויות רכישת כישרונות מגיעות לעיתים לפי שניים מעלות הכשרתם. וכשמדובר בבכירים המספרים מזנקים לעיתים עד פי 10. ארגונים יודעים שהם יכולים למלא משרות חדשות על ידי עובדים קיימים, בעלות נמוכה בהרבה. הכדאיות לכך גוברת אף יותר מעצם העובדה שמדובר בעובדים שהם כבר משולבים בתרבות הארגונית של החברה.

3 משאבי אנוש חייבים להתמקד בעבודת צוות וברשתות ארגוניות

אנליסטים צופים שב-2019 יתבצעו הרבה מאוד ארגונים מחדש של הארגונים בארה"ב. בד בבד, ארגונים יאלצו להתייחס בצורה מפוכחת לפרודוקטיביות.

המונח 'צוות' צפוי להתרחב מעבר לצוותים ספציפיים למצב של עבודה תוך שיתופי פעולה הולכים וגדלים, מידע יעבור מהר יותר בין עובדים, ומיומנויות ישותפו בין עובדים מקצה הארגון לקצהו.

מנהלי משאבי אנוש יצטרכו להיות בעלי הבנה מעמיקה יותר לגבי עבודה ממוקדת צוות, לבנות כלים טובים יותר לניהול צוותים התפעוליים, ולהתמקד בפתיחת ערוצי תקשורת בין העובדים לטובת הצמיחה.

4 אנליטיקה ובינה מלאכותית יהפכו כלי מרכזי:

מחלקת משאבי האנוש אחראית על מאגר הנתונים החשוב ביותר של החברה. כאשר נעשה שימוש יעיל במאגר הנתונים הזה, נתוני העובד הם בעלי ערך גבוה הרבה יותר עבור הארגון מאשר נתוני הלקוח.

בכל פעם שעובד שולח דואר אלקטרוני או שיש לו פגישה, ניתן ללמוד משהו על שירות לקוחות, על תהליכים תפעוליים, או על סוגייה תרבותית שיכולה לשפר את העסק.

 

 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה