שיתוף

תקשורת איכותית היא חשובה מאין כמוה. המנהיגים הגדולים זכורים בדרך בה הם הובילו ותקשרו עם האנשים סביבם, עד כמה הם השפיעו עליהם ובאילו דרכים. מנהיג שיודע לתקשר בצורה יעילה, יכול להניע את העובדים שלו ולדחוף אותם ואת החברה קדימה.

כיצד יוצרים תקשורת נכונה שתשפיע ותעשה את ההבדל? להלן 4 טקטיקות:

נוכחות

אם אתה רוצה להתחבר עם מישהו, עליך להיות ליד אותו אדם ורצוי באותו שטח פיזי. מחקרים מראים, כי אנשים נוטים להעדיף אנשים שכבר ראו בעבר – גם אם הם לא קיימו אינטראקציה איתם, על פני אלו שמעולם לא ראו. וכן, ככל שהם רואים את האנשים האלה יותר הם אוהבים אותם יותר הדבר מכונה "אפקט חשיפה" והוא מציע כי נקודת ההתחברות בתקשורת עם אחרים עוברת דרך יצירת נתיבי הזדמנויות.

אם יש מישהו שאתה רוצה להתחבר אליו, התחל במפגש פיזי. נסה לתפוס אותו לשיחה על כוס קפה או ארוחת צהרים, ליצור אווירה נעימה ומקרבת. החשוב ביותר הוא, לא ליצור שיח אישי ראשוני באמצעות אימיילים או בדרך הרשתות החברתיות.

אתה לא יכול להתחבר עם מישהו שאתה לא רואה, אך יש הרבה דרכים למשוך אדם לשיחה איתך על כוס קפה. המפגש עשוי להגביר ולחזק את הקשר והאהדה שלכם אחד כלפי השני וליצור תחומי עניין והמשך תקשורת יעילה.

נקודות משותפות

ככל שיש לנו יותר במשותף עם אחרים, אנחנו נוטים לאהוב אותם יותר. אין מדובר רק באמונה פילוסופית עמוקה, ואין זה קשור רק לעבודה. ייתכן שתאהב מוסיקאי מסוים, אפליקציה, משחק – מה שלא יהיה. האפשרויות למציאת מכנה משותף הן אינסופיות.

חשוב להיות אמיתי. אין ספק. נסה למצוא מכנה משותף עם המרואיין שלך, הלקוח או העובד. ז'אנר קולנוע שאתם אוהבים, אוכל מסוים, ספרות, קורסים מקצועיים ששניכם עשיתם, וכד'. חשוב לבנות את האינטרס המשותף שלכם בפגישה אישית, ולמצוא דרכים לשלב זאת בתוך שיחות עתידיות.

נקודות השקה עם עמית לעבודה עוזר ליצור מערכת יחסים של אמון. וכאשר יש לך אמון, יש מקום לגדול ולשתף פעולה יחד.

להעניק

חשוב להיות מעניק. זה חלק חשוב מאוד בתקשורת ובקשר עם אנשים אחרים. חשבו על בעיה שאתם יכולים לפתור על מצוקה בה תוכלו לסייע לאדם שמולכם, הוא יעריך זאת ביותר ואתם גם תרגישו שהועלתם ועשיתם משהו חשוב.
באמצעות מחוות כאלו, אתה לא רק מוכיח את יכולת האמפתיה והרצון שלך לעזרה, אתה גם מגדיר את עצמך כאחד שמסוגל לבקש עזרה כאשר אתה תצטרך, מה שיותר אמון רב בינך ובין האדם השני.

התנהג קצת כמוהו

אם אתה באמת רוצה להגביר את חביבות שלך על האדם שמולך, נסה לדבר קצת כמוהו, באינטונציה שלו, להתאים את שפת הגוף שלך לשלו ואת המימיקה.

המפתח כאן הוא עדין. אם האדם השני רוכן קדימה כאשר הוא מדבר אליך, נסה בעדינות להישען קדימה גם כן. אל תתפס בניסיון להעתיק כל תנועה. אתה רוצה להיראות טבעי, לא מאולץ.

חיקוי הוא חלק ממה שמחבר אותנו לאחרים. הוא מסמן את היישור שלנו עם האדם שאנו מחקים. למעשה, אנשים מתנהגים במתכוון בצורה שונה מאנשים שאינם רוצים להיות קשורים אליהם.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה