שיתוף

עם התגברות קצב השינויים בשווקים, וככל שהתחרות בשוקי היעד גוברת, כך הולך ומתרחב פער המיומנויות של העובדים.

וככל שפער המיומנויות גדול יותר, כך נדרשת השקעה גדולה יותר מצד ארגונים – העוסקים ברוב תחומי הפעילות – בהכשרות לעובדים.

ההחלטה להשקיע בהכשרת העובדים היא החלטה אסטרטגית שמניבה יתרונות רבים לכל ארגון.

השקעה כזאת לא רק מאפשרת לשפר את הביצועים של העובדים, את מחוברותם לארגון ואת הנאתם של העובדים מביצוע המשימות שלהם, אלא היא גם משפרת את שיעורי שימור העובדים, את יכולת ההסתגלות שלהם, את החדשנות בארגון ואת היעילות.

זאת ועוד, השקעה בהכשרת עובדים תורמת רבות למותג המעסיק של החברה, וכתוצאה מכך מאפשרת למשוך אל החברה טלנטים מבוקשים, ובה בעת, פותחת הזדמנויות חדשות לצמיחת הארגון והצלחתו.

להלן 4 היתרונות המרכזיים שנובעים לארגון מהשקעה בהכשרת עובדים:

1 ביצועי עובדים משופרים:

הכשרת העובדים מציידת אותם בידע ובכישורים הדרושים להם כדי להצטיין בתפקידיהם. תוכניות הכשרה ממוקדות ורלוונטיות מאפשרות לארגון להבטיח שלעובדים יש את המומחיות הדרושה כדי לבצע את עבודתם ביעילות.

לדוגמה, הכשרה יכולה לכלול פיתוח מיומנויות טכניות, שיפור שירות לקוחות, שיפור יכולות ניהול ושיפור מתודולוגיות לניהול פרויקטים.

ככל שהעובדים הופכים מיומנים יותר בתפקידיהם, הביצועים שלהם משתפרים, מה שמוביל להגברת הפרודוקטיביות ולתוצאות טובות יותר עבור החברה.

2 שיפור מחוברות העובדים ושביעות רצון מוגברת שלהם:

כאשר הארגון משקיע בהכשרת העובדים, הוא מפגין בכך מחויבות לצמיחה ולהתפתחות האישית והמקצועית של העובדים.

השקעה זו מעבירה לעובדים מסר רב עוצמה לפיו הם מוערכים וכי הקידום המקצועי שלהם חשוב לארגון.

כתוצאה מכך, העובדים מרגישים יותר מעורבים ומרוצים מעבודתם. הם מעריכים את ההשקעה בפיתוח שלהם ויש סיכוי גבוה יותר לפתח תחושת נאמנות ומסירות לחברה.

3 שימור עובדים ורכישת כישרונות משופרים:

כאשר מנהל משאבי האנוש מציע לעובד תוכניות הכשרה, בין אם מדובר בהכשרה מקצועית הקשורה לתפקיד שהעובד מבצע בארגון ובין אם מדובר בהכשרה בתחומים אחרים שהוא מתעניין בהם, על חשבון הארגון, יש לכך השפעה משמעותית על שיעורי השימור של העובדים שמקבלים את ההכשרה.

לדוגמה, ארגון שמציע לעובד לממן עבורו תואר שני בתחום שהוא אמנם קרוב לתחום העיסוק שלו אבל לא מהווה חלק מהתפקיד אותו הוא מבצע, יצליח לשמר את העובד לזמן רב גם לאחר שיסתיימו הלימודים.  

אותו דבר אמור לגבי עובדים שהארגון שולח אותם להכשרה הקשורה ישירות לתפקיד אותו הם מבצעים.

עובדים שמקבלים מהארגון הכשרה או מימון ההכשרה, נוטים יותר להרגיש מוערכים, מה שמפחית את נטייתם לחפש הזדמנויות במקומות אחרים.

במילים אחרות, השקעה בפיתוח המקצועי של העובדים מאפשר לארגון לבנות תחושה חזקה של נאמנות ומחויבות בקרב העובדים, מה שמוביל לשיעורי שימור גבוהים יותר.

יתרה מכך, הענקת תוכניות הכשרה יכולה להפוך את הארגון לאטרקטיבי יותר גם עבור עובדים פוטנציאליים. מחפשי עבודה נמשכים לרוב לחברות המציעות הזדמנויות לצמיחה והתפתחות, מה שמגדיל את מאגר המועמדים המוכשרים לגיוס.

4 התאמה לשינויים בתעשייה הרלוונטית:

רוב הענפים והתעשיות מתפתחים כל הזמן. הם מונעים על ידי ההתקדמות הטכנולוגית, על ידי צרכי הלקוחות המשתנים ועל ידי מגמות השוק.

ארגון שרוצה להשאר תחרותי בשוקי היעד, חייב להבטיח שלעובדיו יהיו הידע והכישורים הנדרשים כדי להסתגל לשינויים אלו.

ההכשרות שמספקים הארגונים מאפשרות לעובדים לעדכן את הידע שלהם, ללמוד טכניקות חדשות ולרכוש יכולת למנף טכנולוגיות מתפתחות.

שמירה על התעדכנות שוטפת של העובדים במידע הדרוש להם, וציודם בידע העדכני ביותר בענף, מאפשרים לארגון להישאר בקדמת השוק שלהם ולהגיב באופן יזום לשינויים בתעשייה.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה