שיתוף

ככל שמתפתחת הבינה המלאכותית, כך נראה שארגונים יכולים להעביר עוד ועוד משימות טכניות מהעובדים והמנהלים אל הבינה המלאכותית.

העברת המשימות הללו מאפשרת לחסוך עלויות, לחסוך בזמנם של העובדים כדי לאפשר להם להתמקד במשימות החשובות יותר, להפחית את שחיקת העובדים ולהגביר פרודוקטיביות.   

אלא שבמקביל להתפתחות המואצת של הבינה המלאכותית המיועדת לארגונים בכלל ולמשאבי אנוש בפרט, יש אמצעי נוסף שמאפשר לארגונים לחסוך בזמן העובדים ובעלויות השכר, להפחית שחיקה ולהגביר פרודוקטיביות: העוזרים הווירטואליים.

העוזרים הווירטואליים הם עובדים אנושיים שמועסקים על ידי חברה שיכולה להיות ממוקמת בכל מקום בעולם (בלי קשר למיקום הגיאוגרפי של הארגון ששוכר את שירותיה) ומספקת באמצעותם תפקידים במגוון רחב שאינו בהכרח מוגבל רק למשימות פשוטות. הגורם המרכזי במשימות אלה הוא שהן לא שייכות לעסקי הליבה של הארגון.

אם כן, מהם למעשה ההבדלים המהותיים בין עוזרים וירטואליים אנושיים, לבין הכלים של הבינה המלאכותית כמו למשל ChatGPT.

ראשית, לעוזרים וירטואליים אנושיים יש מיומנויות רכות לעומת ChatGPT שאין לו מיומנויות אלה. עם זאת, ChatGPT עדיין יכול להוות כלי רב ערך עבור משימות מסוימות, במיוחד אלה הכוללות אחזור מידע מבוסס טקסט, סיוע בסיסי ואינטראקציות מבוססות שפה.

המשימות שמבצע ChatGPT הן משלימות לאלו של העוזרים הווירטואליים האנושיים (ולא מהוות תחליף), על ידי מתן תשובות מהירות ויעילות לשאילתות נפוצות.

כמו כן, ChatGPT מפנה את זמנם של העוזרים הווירטואליים האנושיים כדי שיוכלו להתמקד במשימות מורכבות ומותאמות יותר.

להלן 4 ההבדלים המהותיים בין עוזרים וירטואליים אנושיים לבין ChatGPT:

1 סוג התפקיד והמשימות:

עוזר וירטואלי אנושי הוא אדם שמבצע משימות ומספק סיוע לעובדי הארגון הקבועים.

שירותיו נשכרים בדרך כלל כדי לבצע פונקציות אדמיניסטרטיביות, ארגוניות או תמיכה ספציפית, ולפעמים גם מעבר לכך במשימות הדורשות יצירתיות אך אינן קשורות לליבת ההתמחות של הארגון.

עוזרים וירטואליים אנושיים יכולים לתקשר בזמן אמת, יש להם אינטליגנציה רגשית והם יכולים להתאים את התגובות שלהם על סמך הקשר וצרכי המשתמש.

מנגד, ChatGPT הוא כלי של בינה מלאכותית. זוהי תוכנית בינה מלאכותית המשתמשת בעיבוד שפה טבעית כדי לבצע משימות שניתנות לביצוע על ידי טכנולוגיה.

למרות ש-ChatGPT יכול לחקות שיחה אנושית ולספק מידע, אין לו אינטליגנציה רגשית, מודעות עצמית ויכולות תקשורת בזמן אמת כמו שיש לעוזר וירטואלי אנושי.

2 יכולות:

היכולות של עוזרים וירטואליים אנושיים הן מגוונות והם יכולים להתמודד עם מגוון רחב של משימות, כולל תזמון פגישות, ניהול לוחות זמנים, מענה לאימיילים, עריכת מחקרי שוק ולספק שירות לקוחות.

פרט לכך, הם יכולים להתמודד עם שאילתות מורכבות, ללמוד מניסיון ולבנות קשרים אישיים עם אחרים.

מנגד, היכולות של ChatGPT מוגבלות לעיבוד ויצירת תגובות מבוססות טקסט. הוא יכול לענות על שאלות, לספק מידע ולסייע במשימות פשוטות שניתן לבטא בשפה טבעית. עם זאת, אין לו את היכולת לבצע משימות מחוץ לאינטראקציות מבוססות שפה.

3 אינטראקציות:

עוזרים וירטואליים אנושיים יכולים לעסוק באינטראקציות בזמן אמת עם עובדי הארגון שמולם הם עובדים, להגיב לשאילתות ולספק תמיכה ומשוב מיידי. הם יכולים להבין ניואנסים בשיחה, להתאים את סגנון התקשורת שלהם ולנהל דיאלוגים מורכבים.

מנגד, האינטראקציות של ChatGPT מבוססות על הקלט שהוא מקבל. כלומר על הנתונים, המשימות וההגדרות שמזינים לו.

אבל האינטראקציות שלו אינן עוסקות בתקשורת בזמן אמת כמו בני אדם. ChatGPT מייצר תגובות המבוססות על ידע ודפוסים קיימים שנלמדו במהלך האימון. הוא לא יכול לנהל שיחות בצורה זורמת כמו בני אדם.

4 אינטליגנציה רגשית:

לעוזרים וירטואליים אנושיים יש כאמור אינטליגנציה רגשית והם יכולים להבין ולהגיב לרגשות, להביע אמפתיה ולהבין רמזים חברתיים.

הם יכולים לבנות קרבה וליצור תחושת אמון עם העובדים, מה שהופך אותם ליותר יעילים בטיפול במצבים רגישים או טעונים רגשית.

מנגד, ל-ChatGPT אין אינטליגנציה רגשית והוא אינו יכול להבין או להגיב במלואו לרגשות. הוא מייצר תגובות המבוססות על דפוסים בנתונים עליהם הוכשר אך אין לו הבנה אמיתית של רגשות או אמפתיה.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה