מהו מורל העובדים? המורל יכול להיות מוגדר כשילוב של מוטיבציה, הערכה עצמית, והתלהבות להשלמת משימות. זה גם יכול להרגיש שהעובדים ילכו עם החברה עד הסוף וישקיעו ככל יוכלתם כדי שהיא תצליח.
לא משנה באיזו הגדרה תבחרו, ידוע כי המורל משחק תפקיד חשוב בפרודוקטיביות העבודה ובאושר העובדים, וזה אומר שזה גורם חשוב להשגת ROI חיובי ותחלופת עובדים נמוכה.
כיצד אם כך, לשפר את מורל העובדים ב- 4 דרכים פשוטות:
לספק משמעות לעבודה
כל עסק מתחיל עם חזון בראש, משהו שישפיע על העולם בצורה מוחשית. למרבה הצער, חזון זה לעתים קרובות מטושטש במהלך המשימות היומיומיות ככל שהארגון מתחיל לגדול. הדחיפות של הודעות דוא"ל, הדרכות, יעדי מכירות וכד', מטשטש את חזון ומטרת הארגון הראשית.
אז, כדי להתחיל לשפר את מורל העובדים יש לחזור אל יסודות החזון שלך. שאל את עצמך מדוע העסק קיים ואיך העבודה של העובדים משפיעים על מטרה זו?
לאחר מכן קח את הזמן כדי לתקשר את זה לעובדים עצמם. שים דגש על החשיבות של עבודתם כפרטים וכצוותים באמצעות חומרים מעוררי השראה כגון קטעי וידאו קצרים. הבנת המשמעות מאחורי עבודתם, והתייחסות למשמעות זו, כדי לשפר את מורל העובדים ואת המוטיבציה.
לספק התייחסות אישית אותנטית
מי לא אוהב לקבל מתנה קטנה ביום ההולדת שלו או פרחים לפני יציאה לחופשת לידה? אלה הפגנות לא יקרות של אהדה ואכפתיות והן יכולות לעשות פלאים בהעלאת מורל העובדים ע"י כך שהם יודעים שהארגון חושב עליהם וכי הם חשובים לו.
חשוב להקפיד להתאים אישית את המעשים הללו של החסד ע"י תוספת כרטיס ברכה בכתב או מחווה דומה. הגישה הגנרית אינה אותנטית ולא תהיה יעילה בהגדלת המורל של העובדים.
לשבח ולהוקיר את העובדים
אחד הסיכונים הגדולים ביותר לאובדן מורל ופרודוקטיביות הוא להתעלם מהצלחות וממאמצי העובדים. אחרי הכל, כולנו אוהבים הכרה והוקרה במאמצינו.
אם עובד הוא יוצא דופן לעתים רחוקות, או בעקביות מספק איכות בעבודה, זה תמיד חשוב לשבח. למעשה, משוב חיובי קבוע והכרה פומבית עשויים להיות המפתח להגדלת ביצועים יוצאי דופן ושיפור המורל של העובדים.
ליצור מקומות בטוחים עבור רעיונות
המשימות השגרתיות יכולות להפוך את העבודה למשעממת עם הזמן. עובדים משועממים כמעט אף פעם לא מעורבים. לכן, אחד מאבני היסוד של מורל העובדים לטווח ארוך הוא לספק לצוות שלך הזדמנויות אמיתיות להשפיע על הארגון.
ארגונים מסוימים מגדילים את אמון הצוות והתלהבותם על ידי כך שמספקים להם תיבת הצעות או פגישות חודשיות להעלאת רעיונות לשיפור דברים בארגון. זה מאפשר לעובדים להתנסות עם רעיונות חדשים ולעתים קרובות הזדמנויות אלו מובילות לחידושים במוצרים רווחיים ובתהליכים רבי השפעה.
בכל גישה שתבחר, ודא שהעובדים מרגישים שהרעיונות שלהם מוערכים על ידי הארגון ונתמכים על ידי המנהלים שלהם, ותראה את המורל שלהם ממריא.