השאיפה של כל מנהל משאבי אנוש היא שהעובדים יהיו בעלי מוטיבציה גבוהה, עם אמביציות להצליח, עם אנרגיות טובות ועם רמות גבוהות של נאמנות ומחויבות לארגון. אלא שבפועל זה לא תמיד המצב.
אין זה סוד שעובדים לא מגיעים לביצועים טובים ולפרודוקטיביות גבוהה כשהם חשים לא מחוברים לארגון או שהם חשים חוסר נחת ממקום העבודה.
ממחקר שנעשה בקרב ארגונים בארה"ב עולה, כי ארגונים שהעובדים שלהם מגלים מידה גבוהה של מחוברות לארגון מייצרים צמיחה בהכנסות בשיעור הגבוה פי 2.5 לעומת חברות שמידת מחוברות עובדים בהן נמוכה יותר.
ממחקר אחר עולה, כי לפחות 85% ממנהלי ההנהלות הבכירות בעולם מאמינים שמחוברות עובדים היא מרכיב חשוב.
יש גורמים רבים שיכולים לעכב או למנוע את מחוברות העובדים לארגון בהם חוסר סדר והיעדר ניהול מסודר בארגון, חוסר אמון במנהלים, וחוסר לכידות בין עובדים וצוותים.
ארגונים שמנסים להגביר את מחוברות העובדים והתלהבותם מהעבודה על ידי העלאת שכר צפויים להתאכזב. תמיד (או כמעט תמיד) יהיה ארגון אחר שיציע להם יותר.
אין ספק ששכר גבוה יותר והטבות טובות יותר משפרים בדרך כלל את שביעות הרצון של העובד, אבל הם לא באמת מגבירים את מידת המחוברות לארגון ולא מעודדים את המוטיבציה של העובדים לעשות את המאמץ הנוסף כדי לקדם את הארגון.
על פי האתר SHRM, החדשות הטובות הן שחברות יכולות לשפר את מידת המחוברות של עובדיהן על ידי מתן תשומת לב רבה יותר לעובדיהן, בלי להדרש לעלויות גבוהות מדי.
אלא שלשם כך יש לתכנן היטב את אסטרטגיית המחוברות, תוך התאמת הצעדים לארגון הספציפי ולאופיו. צעדים שעשויים להיות מתאימים לארגונים מסויימים לא בהכרח יתאימו לארגונים אחרים.
לדוגמה, מחקרים שבוצעו בעולם בקרב עובדים מצביעים על כך, שעובדים חשים מחויבות גבוהה יותר לארגון, ככל שיש להם יותר שליטה על הדרך שבה נעשים הדברים בארגון, וככל שהם מרגישים יותר מועצמים.
להלן 4 דרכים שמאפשרות לעובדים לחוש מועצמים ומאושרים בארגון:
1 מנהלים ישירים בעלי גישה חיובית שמעודדת מחוברות ומחויבות:
חשוב להקפיד על כך שהמנהלים הישירים הם בעלי כישורי ניהול ומנהיגות ופועלים כדי לסייע לעובדים הכפיפים להם ומתייחסים אליהם בהגינות.
ממחקרים שבוצעו בארה"ב עולה, כי מנהלים ישירים של עובדים אחראיים ישירות על לפחות 70% מההבדלים בין מידת המחוברות של העובדים לארגון.
2 שליטה של העובד על לוחות הזמנים שלו:
יש לאפשר לעובדים שליטה על לוחות הזמנים שלהם. המשמעות היא לאפשר להם לעבוד כמה ימים מהבית, ובמידת האפשר לקבוע את שעות העבודה שלהם בשעות שהכי נוח להם לעבוד.
3 לוודא שכל עובד יודע ומבין היטב איך המשימות שהוא מבצע ואיך התרומה שלו לארגון מקדמת את הארגון ומטרותיו.
4 לאפשר לעובד לקבל קידום מקצועי בתוך טווחי זמן מוסכמים מראש, והכשרות שיאפשרו לו קידום מקצועי ואישי. עובדים מרגישים בדרך כלל מחויבות גדולה יותר לארגון כאשר הם יודעים שלארגון חשוב להשקיע בעתידם.