כמחצית מכלל העובדים בארה"ב אינם יודעים מה מצפה מהם בעבודה, כך עולה מדו"ח של חברת הסקרים האמריקאית גאלופ. זה אולי נשמע לא סביר, אבל העובדות מראות כי כ-50% מהעובדים אינם כלל מודעים לדרישות של המנהלים שלהם מהם.
במקרים בהם הארגון הוא אג'ילי וזריז, הסבירות לכך עולה אף יותר. בארגון אג'ילי, כל נקודת מעבר מביאה איתה ציפיות חדשות. במקרים בהם מערכת היחסים של העובדים עם המנהל שלהם עלולה להיות שטחית יחסית, העובדים לא חשים בנוח לשאול את המנהל מהן הציפיות החדשות.
לכן, אם העובדים לא שואלים מהן הציפיות החדשות, על המנהלים מוטל לומר להם. המחקרים של גאלופ מראים שמנהלים חייבים להסביר בבירור, בפירוט ובעקביות את הציפיות שלהם.
יש ארבע דרכים להעלות את נושא הדרישות המתחלפות והחדשות על סדר היום:
1 ודאו שהמנהלים שלכם נשמעים בתדירות גבוהה. ניתוח של דינמיקת מקומות עבודה מראה, כי העובדים רוצים מאמן, לא בוס. וכאשר המאמן משקיע בפיתוח העובדים, הביצועים שלהם משתפרים.
אלמנט בסיסי של אימון הוא שיחה. כאן יש חשיבות לתדירות. בגאלופ ממליצים למנהלים לבצע שיחות תכופות, מתמשכות ומשמעותיות שמציעות פיתוח עובדים, כמו גם מעצימות את העובדים ומשפרות את הביצועים החיוניים לפיתוח העובדים.
יתרה מכך, מנהלים יכולים להיות מאמנים טובים יותר, כאשר הם מכירים את העובדים שלהם מספיק טוב כדי להתאים כל שיחת משוב באופן אישי לעובד.
2 תמיכה בעובדים בעת שליטתם בעבודה, בכל נקודת המעבר: תכננו דיון רשמי בכל פעם שעובד מצטרף לצוות או לפרויקט חדש.
עובדים חדשים עלולים להרגיש שלא בנוח לשאול את המנהל שלהם לגבי הציפיות שלו מהם. בפרט כשמדובר בארגונים בעלי רמה נמוכה של אימון.
בהיעדר ערוץ תקשורת פתוח, העובדים עלולים לחשוב שאם הם שואלים שאלות בסיסיות, כמו: מה אני אמור לעשות היום, זה יתפףרש כבורות וחוסר יוזמה. לכן הם נוטים פשוט לשמור על פרופיל נמוך ולנסות שלא להתבלט. אלא שפיתוח הביצועים של עובדים שמנסים להישאר מתחת לרדאר הוא כמעט בלתי אפשרי.
3 פיתוח המנהלים: אימון טוב יכול לעזור למנהלים ליצור דינמי פרודוקטיבי.
הסקר של גאלופ מראה כי שיחות יעילות הן הכלי הטוב ביותר למנהל. אלא שרוב המנהלים צריכים ללמוד כיצד לפתח מערכות יחסים, איך להקל על ביצועי העובדים ואיך לעזור לעובדים ללמוד ולצמוח.
4 ולבסוף – ודאו כי המנהלים יודעים מהן הציפיות שלהם מהעובדים
מנהלים צריכים להסביר לעובדים איך המטרות והיעדים של הארגון תואמים את האסטרטגיה הכוללת והתמונה הגדולה. רק מנהלים שיודעים להגדיר את המטרה הכללית, יכולים לשמור על הפרויקטים.
ומנהלים יכולים להיות מאמנים טובים יותר לעובדיהם ולשותפים הפנימיים שלהם אם הם רואים את התמונה הגדולה. נקודת מבט זו עשויה לסייע להם לזהות חידושים בתהליכים ובמוצרים.