היכולת להגביר את הפרודוקטיביות והיצירתיות של העובדים הינה קריטית להצלחתו של כל ארגון.
השאלה הגדולה היא איך יוצרים אווירת עבודה שבה העובדים יכולים להשיג את המקסימום שהם מסוגלים לו.
יתרה מכך, האתגר הגדול בימים אלו הוא ליצור אווירה כזאת במסגרת מודל העבודה ההיברידי, כאשר העובדים לא נמצאים בכל יום במשרד, כלומר בסביבת העובדה שהיתה נהוגה לפני מרץ 2020.
הנה 4 דרכים שיישומן במשולב יכול לייצר את הגברת הפרודוקטיביות והיצירתיות של העובדים:
1 אחת הדרכים להגברת הפרודוקטיביות והיצירתיות של העובדים היא לאתגר אותם. כלומר, לתת להם משימות או תפקידים שהם קצת מעבר ליכולותיהם.
מנהל שנוקט שיטה זו, משדר בכך לעובדים שהוא סומך עליהם, מאמין ביכולותיהם ואף גורם להם להיות יותר יצירתיים ולנסות להגיע להישגים גדולים יותר מאלה שהם חשבו שהם יכולים להגיע אליהם.
ברובם המכריע של המקרים הם יעמדו באתגר. עם זאת, חייבים לוודא לפני כן, שעומדים לרשותם כל המשאבים שיאפשרו להם להשיג את היעדים ולבצע את המשימות.
2 שיטה נוספת להגברת הפרודוקטיביות והיצירתיות של העובדים היא לתת להם יעדים קטנים יחסית.
מטרות גדולות ושאפתניות אמנם נראות "על הנייר" ככאלה שמביאות להישגים גדולים יותר, אבל היקפן הגדול מדי של המשימות עלול ליצור אצל העובדים חששות מפני כשלון ולדכא את התלהבותם.
לכן, במקום לתת לעובדים פרויקט ענק, עדיף לחלק את המשימות לחלקים קטנים יותר שקל יותר לנהל אותם. כמו כן כדאי לתגמל עובדים שהשיגו את היעדים שהוצבו להם כדי ליצור להם מוטיבציה להגיע ליעד הבא.
ברקע יש לזכור שכדי לגרום לעובדים לשאוף להגיע להישגים, להיות פרודוקטיביים ויצירתיים, צריך גם להביע הערכה למאמציהם. שכר, גבוה ככל שיהיה, אינו מספיק.
בכל פעם שהעובדים משיגים אבן דרך בפרויקט או ממלאים משימה חשובה, חשוב לדעת להעריך את התרומה של כל אחד מחברי הצוות. וההערכה לא חייבת להיות כספית.
גם הודעת אימייל עם ציון לשבח יכולה לגרום לאנשים להרגיש מוערכים ולדרבן אותם להישאר מחויבים למטרות הארגון.
3 שיטה נוספת להגברת הפרודוקטיביות והיצירתיות של העובדים היא לפנות לצורך שלהם בכך שיכבדו את מאמציהם ויתיחסו אליהם בכבוד ולא בזלזול.
זוהי גישה רבת עוצמה שמנהלים יכולים להשתמש בה כדי להניע את חברי הצוות להגברת הפרודוקטיביות.
לכך יש להוסיף גם הקשבה לדעות של העובדים. כלומר, לאפשר להם לתרום באופן משמעותי למדיניות החברה.
כמו כן חשוב שכאשר מדברים עם העובדים, זה יעשה בצורה ידידותית ומנומסת, ולא בטון של הנחתת פקודה או טון מתנשא.
עובדים שמרגישים שמכבדים אותם הם עובדים שמרגשים שהם מהווים חלק מוערך מהחברה, דבר שיכול להגביר את נאמנותם ומחוייבותם לארגון.
4 ולבסוף, יצירת קשר הדוק בין גמול – הטבות ובונוסים – למצויינות היא דרך רבת עוצמה לעודד תחרות ידידותית בין העובדים ולהגביר את הפרודוקטיביות והיצירתיות שלהם.
כאשר העובדים יודעים שיש קשר ישיר בין תרומתם לעמידתה של החברה ביעדיה ולהשגת התוצאות העסקיות של הארגון, לבין רמת ההכנסה שהם עצמם מקבלים מהארגון, יש להם סיבה מצויינת להגביר את מאמציהם ולסייע לחברה להצליח.