מידת המחוברות של העובדים לארגון היא אחד המרכיבים הקריטיים להצלחת הארגון לעמוד ביעדיו העסקיים ולהשיג את התוצאות העסקיות שהוא מקווה להן.
נתונים אלה עולים ממחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות בעולם. עוד עולה מהמחקרים, כי מנהלי משאבי אנוש צריכים להיות עם האצבע על הדופק בנושא מידת המחוברות של העובדים לארגון.
אחת השיטות הרווחות והיותר פופולריות לביצוע בדיקה כזאת היא סקרי מחוברות שנערכים אחת לתקופה באופן תדיר, בקרב העובדים.
הסקרים נועדו לבדוק מה העובדים חושבים על העבודה שהם מבצעים ומה הם חושבים על הארגון שמעסיק אותם.
בארה"ב, יותר מ-90% מהארגונים מבצעים סקרי מחוברות עובדים.
מסקרים שנערכו בקרב מנהלים בכירים בארגונים עולה, כי יותר מ-80% מהמנהלים הבכירים מאמינים, ששיעור גבוה של מחוברות עובדים מהווה מרכיב קריטי להשגת המטרות העסקיות של הארגון.
אם כן, מהי הדרך הנכונה לביצוע הסקרים, אילו שאלות יש לשאול במסגרתם ואיך צריך ליישם את התוצאות.
אחד המרכיבים החשובים שיש לקחת בחשבון הוא קבלת אחריות של ההנהלה הבכירה, על ביצוע סקרים אלה, הסקת מסקנות מהם ויישום המסקנות בפועל.
יש להתמקד ביישום המסקנות באופן שיאפשר להשיג את המטרה, כלומר שיפור הפרודוקטיביות והתוצאות העסקיות של הארגון.
חברת הסקרים והמחקרים האמריקאית גאלופ ערכה סקרים בארה"ב מהם עולה כי בארגונים רבים מבצעים סקרי מחוברות עובדים וסקרי שביעות רצון עובדים רק כדי לצאת ידי חובה.
כלומר, לא מסיקים מסקנות, ודאי שלא מיישמים מסקנות, ולא בודקים את הקשר או המתאם שבין תוצאות הסקרים לתוצאות העסקיות של החברה.
מאותם מחקרים עולה, כי בארגונים רבים נוצר מצב בו מנהלים בכל הדרגות והשכבות משתמשים בתוצאות הסקר בעיקר כדי לקבל נתונים על מידת התרומה של כל עובד לארגון, ופחות מתעניינים במידת המחוברות של העובד.
מתברר שלעיתים רחוקות בלבד, המנהלים מבינים את הקשר בין תוצאת הסקר לבין השיפור בתוצאות העסקיות שאמורות לנבוע מעלייה ברמת מחוברות העובדים.
יתר על כן, ארגונים רבים משקיעים מאמצים כדי להשיג תוצאות טובות בסקר, אבל משקיעים פחות מאמצים, או שלא משקיעים מאמצים בכלל, כדי להבין איך לתרגם את תוצאות הסקר לשיפור התוצאות העסקיות לארגון.
זאת ועוד, ברבים מהסקרים שאמורים לבדוק את מידת המחוברות של העובדים, השאלות מכוונות לאמוד את מידת האושר של העובד במקום העבודה.
לכן בסקרים רבים נשאלים העובדים שאלות כמו למשל, האם אתה מקבל מספיק הכרה בתרומתך לארגון, האם המנהל שלך מגלה אכפתיות לגביך כאדם, האם יש לך חברים קרובים במקום העבודה.
המחקרים מראים כי יש 4 גורמים מרכזיים שתורמים הכי הרבה לשיפור הביצועים העסקיים של העובדים הם:
1 הבנת העובדים את מטרות הארגון.
2 הזדהות העובדים עם מטרות הארגון ותחושת חיבור אליהן.
3 מחוייבות העובדים לעבודה תוך שיתוף עם עובדים אחרים.
4 העובדה שלעובד יש את היכולות והכישורים המתאימים לביצוע תפקידו.
לכן, בעת שעורכים סקרי מחוברות עובדים, יש לשלב בהם שאלות שמטרתן לאמוד את ארבעת הגורמים הללו.