שיתוף

משיכת הכישרונות הטובים ביותר לחברה, היא המטרה העיקרית של כל צוות גיוס, אך מציאת אותם אנשים מצריכה יצירתיות רצינית במאמצי הגיוס שלכם.

משום מה נראה, כי הכישרונות הטובים ביותר מועסקים במקומות אחרים, לכן, האתגר הוא לחפש דווקא את אותם אנשים שאינם מחפשים עבודה בשלב זה, ולפתות אותם להצטרף לחברה. ברגע שאתה מוצא אותם, איך אתה מפתה אותם להצטרף?

אנשי גיוס מתמודדים כל הזמן עם שאלות אלו. אני הם תמיד צריכים למצוא אנשים חדשים, ובדרך כלל מהר, ואחת המטרות שלהן היא למצוא את אותם אנשים שכבר מועסקים במקום אחר. כדי למצוא פתרון לדרך בה אפשר לפתות אותם להצטרף לחברה, יש לחשוב לגמרי מחוץ לקופסה.

להלן 3 רעיונות גיוס ייחודיים שנוסו ונמצאו כהצלחה כבירה:

פרסומת אֶקְסְצֶנְטְרִית של 15 שניות

אנשים אוהבים ללכת סרטים, לכן דרך גיוס יצירתית במיוחד שחברה מסוימת בחברה בה, היתה שיתוף פעולה עם אחד מבתי הקולנוע המובילים לרכישת 15 שניות של פרסומת גיוס אֶקְסְצֶנְטְרִית, שתעביר את המסר בעצמה ותרתק את הקהל.

במקום לשכור סטודיו מקצועי לפרסומת, החברה השתמשה בעובדים שלה כשחקנים. העובדים נתבקשו ליצור כל אחד מהם, סרטון בן 6 שניות שמציג את הכישרון "המטומטם" ביותר שלהם. הם נתבקשו להיות "טפשיים" ואקראיים ככל האפשר. הגרפיקאי של החברה ערך את כל הסרטונים יחד תחת הסלוגן: "הכירו את הכישרונות של החברה שלנו".

לאחר מכן עלתה שקופית נוספת עם התוכן: "מהו כישרון העל שלך?" שפנה לצופים. הצופים המסוקרנים נתבשקו לשלוח קטעי וידאו משעשעים לכתובת המייל של המגייסים שהוצמד לפרסומת. שיטת הגיוס המקורית שהותירה את עיסוק החברה בערפל זכתה להצלחה, והמגייסים קיבלו פניות רבות ומגוונות.

מכונית סטיישן שהפכה למרכז גיוס

חברה נוספת שרצתה ליישם שיטה מקורית לגיוס כישרונות שאינם בהכרח מחפשים עבודה, עשתה שימוש ברכב הסטיישן הישן שלה. הם עטפו את הרכב כולו בשילוט של מרכז גיוס נייד, עליו הוטבעו המילים "עכשיו עובדים!". את הרכב הם הסיעו לחניונים של מרכזי פיתוח ומרכזי חברות גדולות, ובשעות הצהריים עובדים סקרנים ממקומות עבודה שונים ביקרו במכונית והתראיינו באופן ספונטי. החברה ציינה כי היתה זו דרך נהדרת ומיוחדת לגייס עובדים רבים ומוכשרים.

חלוקת כרטיסי גיוס

חברה נוספת מצאה שיטה ייחודית אף היא, ויצרה "כרטיסי גיוס" מודפסים עבור כל עובד בחברה. בקדמת הכרטיס הודפסו שם החברה, האתר ופרטים ליצירת קשר עם המגייסים וקריאה לפעולה התקשרות בחלק האחורי. עם הכיתוב של שם העובד שקיבל את הכרטיס והמשפט: "תגיד להם ש XXX (שם העובד) שלח אותך". כל עובד בחברה חילק את הכרטיסים הללו בכנסים, במפגשי נטוורקינג, בתערוכות ואפילו בין חבריו. לעתים הכרטיסים הגיעו לאנשים אקראיים שנתפשו כמועמדים טובים. החברה זכתה למועמדים חדשים רבים בעקבות השיטה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה