שיתוף

אחריות חברתית תאגידית היא המחויבות של חברה לפעול בצורה אתית, לתרום לפיתוח הכלכלי ולשפר את איכות החיים של עובדיה, של הקהילה המקומית ושל החברה בכללותה.

זה כולל ניהול סביבתי, שיטות עבודה אתיות, פילנתרופיה ופעילות עסקית בת קיימא.

אחריות חברתית משקפת את מסירותו של הארגון לאיזון בין עשיית רווח לבין אחריות חברתית וסביבתית. אחריות חברתית תאגידית היא חלק בלתי נפרד מההצלחה העסקית המודרנית.

למנהלי משאבי אנוש יש תפקיד קריטי בהטמעת אחריות חברתית בארגון על ידי התאמתה לערכים הארגוניים, שיתוף עובדים והבטחת שקיפות.

קידום אחריות חברתית מאפשר למנהלי משאבי אנוש לשפר את המוניטין של החברה, למשוך כישרונות ולתרום לעולם טוב יותר.

יוזמות האחריות החברתית יכולות להשתנות במידה רבה, אבל יש כמה תחומי יסוד שהן מתמקדות בהם.

להלן 4 תחומי יסוד הנמצאים בבסיס היוזמות לאחריות התאגידית החברתית:

1 אחריות סביבתית: צמצום טביעות פחמן, שימור משאבים ואימוץ שיטות קיימא.

2 פרקטיקות אתיות: הבטחת מדיניות עבודה הוגנת, גיוון, שוויון והכלה, ושמירה על יושרה בפעילות העסקית.

3 מעורבות קהילתית: תמיכה בקהילות מקומיות באמצעות תרומות לצדקה, התנדבות ושותפויות.

4 רווחת העובד: מתן עדיפות לבריאות העובדים, בטיחותם והפיתוח המקצועי שלהם.

אם כן, מהו תפקידם של מנהלי משאבי אנוש ביישום האחריות חברתית.

למנהלי משאבי אנוש יש תפקיד מרכזי בהטמעת האחריות החברתית בתרבות הארגונית ובפעילות הארגון.

להלן 3 צעדים מעשיים שמנהלי משאבי אנוש יכולים לנקוט כדי להטמיע בארגון את האחריות התאגידית החברתית:

1 להתאים את אחריות החברתית של התאגיד לערכי החברה וליעדיה:

מנהלי משאבי אנוש צריכים לוודא שיוזמות האחריות החברתית תואמות את המשימה, החזון והערכים של החברה.

התאמה זו מסייעת לגבש אסטרטגיה מאוחדת שעובדים ומנהלים יכולים להזדהות איתה.

לשם כך יש ליצור שיתוף פעולה עם ההנהלה הבכירה, בהגדרת סדרי העדיפויות של האחריות החברתית המשקפים את מטרות הארגון.

יש לתקשר לעובדים את החשיבות של האחריות החברתית, תוך קישור יוזמות לערכי הליבה של החברה.

כמו כן יש לפתח מדיניות ונהלים התומכים בפרקטיקות בנות קיימא ואתיות.

2 לערב עובדים בפעילויות אחריות חברתיות:

שיתוף העובדים ביוזמות האחריות החברתית מסייע לטפח מעורבות ותחושת מטרה.

כאשר העובדים משתתפים באופן פעיל במאמצים אלו, סביר יותר שהם ירגישו מחוברים למשימת הארגון.

לשם כך יש לארגן תוכניות התנדבות, כגון פעולות ניקיון קהילתיות או יוזמות חונכות.

במקביל, יש ליצור תמריצים להשתתפות עובדים בפעילויות אחריות חברתיות, כגון ימי התנדבות בתשלום (במימון הארגון) ועוד.

כמו כן יש להקים קבוצות חשיבה של עובדים להעלאת רעיונות ולהובלת פרויקטים של אחריות חברתית.

3 מעקב ודווח על התקדמות אחריות חברתית:

שקיפות ואחריות אישית הינן חיוניות עבור הטמעה של אחריות חברתית אפקטיבית.

על מנהלי משאבי האנוש לעקוב אחר ההשפעה של יוזמות אחריות חברתית ולדווח על ההתקדמות.

לשם כך יש להשתמש במדדים כדי למדוד את הצלחת מאמצי אחריות חברתית, כגון הפחתת בזבוז או השפעה על הקהילה.

בנוסף, יש לפרסם דו"חות שנתיים של אחריות חברתית כדי להדגיש הישגים ותחומים לשיפור. יש לבקש משוב מעובדים ומבעלי תפקידי מפתח בארגון כדי לחדד יוזמות.

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה