שיתוף

תכנון תרבות ארגונית מבוססת וחזקה לחברות קטנות, בשלבים הראשונים להקמתן, הינו צעד חיוני ליצירת חברה חדשנית, צומחת ואיתנה.

יש להגדיר מטרות ולבסס את יסודות התרבות הארגונית של החברה החדשה, לרבות בהירות לגבי מטרות החברה, הדרכים ליצירת אמון בין העובדים לחברה, העצמת עובדים ויכולת הסתגלות מהירה לשינויים.

עקרונות אלה יוצרים בסיס איתן לתרבות ארגונית המטפחת צמיחה, חדשנות והצלחה ארוכת טווח עבור כל חברה חדשה בשלבים הראשונים להקמתה.

להלן 3 עקרונות שצריכים להוות את הבסיס לתכנון התרבות הארגונית לחברה חדשה בעת הקמתה:

1 להגדיר ולתקשר חזון ומטרה ברורים:

הבסיס של כל תרבות ארגונית של חברות חדשות, בפרט כשמדובר בחברות סטארטאפ, הוא חזון שיש להגדירו היטב ושהוא מתואם עם יעדי החברה.

המטרות והחזון חייבים להיות מוגדרים הרבה מעבר לתוצאות עסקיות (כמו למשל מועד יעד להגעה לרווח).

הגדרת המטרות של חברות קטנות שזה עתה הוקמו צריכה להיות כזאת שתתחבר לעובדים באופן אישי, ותעודד אותם לתרום למען מטרה משמעותית.

מנהלי החברה החדשה (בדרך כלל המייסדים) חייבים לתקשר באופן עקבי את החזון הזה. עליהם לוודא שכל עובד בכל צוות, מבין את משימת החברה ומרגיש מחובר אליה. זה יוצר אחדות והכוונה, ומטפח מטרה משותפת שמניעה את הארגון קדימה.

2 לטפח אמון של העובדים בחברה וליצור העצמת עובדים:

בניית אמון בין החברה החדשה לבין העובדים הינה חיונית ליצירת סביבה שיתופית וחדשנית. כלומר סביבה שבה העובדים הם מוכווני חדשנות, ולשם כך מועצמים לקבל אחריות על המשימות שלהם, ומקבלים עידוד תמידי לנקוט יוזמות אישיות.

יש חשיבות רבה להעצמת העובדים ולעידודם לקחת אחריות על עבודתם, כמו גם לקבל החלטות ולקחת סיכונים מחושבים ללא חשש מעונש בעקבות כישלון.

בנוסף, על המנהלים לעודד תקשורת פתוחה, שבמסגרתה יש הערכה למשוב, ושקיפות היא הנורמה.

רמה זו של אמון בין העובדים להנהלה הבכירה, היא בעלת פוטנציאל רב לעודד יצירתיות ומשדרת לעובדים שיש להם תמיכה מצד ההנהלה.

כתוצאה מכך גוברים הסיכויים להגברת מידת המחוברות של העובדים ולהגברת תחושת השייכות שלהם לחברה.

3 עדיפות גבוהה לאג'יליות וליכולת הסתגלות מהירה לשינויים:

חברות קטנות חדשות שזה עתה הוקמו, פועלות בדרך כלל בסביבות המשתנות במהירות. על כן, יכולת הסתגלות מהירה לשינויים תכופים, חייבת להיות ערך מרכזי בתרבות הארגונית שלהן.

כשמדובר בסטרטאפים בענף הייטק, החשיבות של יכולת להסתגל במהירות לשינויים תכופים אף גדולה שבעתיים.

לכן, התרבות הארגונית צריכה לעודד הלך רוח שבו למידה והתפתחות הם מרכיבים מרכזיים להצלחה. תהליכים, אסטרטגיות ותפקידים צריכים להיות גמישים כדי לאפשר לחברה לשנות כיוון בעת הצורך.

זאת ועוד, קידום למידה מתמשכת מאפשר לחברות חדשות להגיב במהירות למגמות השוק, לצרכי הלקוחות ולאתגרים הפנימיים. עיקרון זה מבטיח שהתרבות הארגונית תהיה דינמית ובת קיימא לאורך זמן.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה