שיתוף

איזון בין עבודה לחיים אישיים הוא כבר לא מותרות אלא הכרח במקומות עבודה מודרניים.

עובדים מחפשים קריירה שתתאים לעדיפויות מקצועיות ואישיות כאחד. לכן, ארגונים שמציבים בעדיפות גבוהה את האיזון בין עבודה לחיים אישיים נהנים לרוב משיעורי שימור גבוהים יותר.

איזון בין עבודה לחיים אישיים משפיע באופן משמעותי על שימור העובדים על ידי שיפור הרווחה הנפשית, שיפור הפרודוקטיביות ועיצוב תרבות ארגונית חיובית.

חברות שמתעדפות איזון לא רק מפחיתות את שיעורי התחלופה אלא גם יוצרות כוח עבודה נאמן, מחובר לארגון ובעל ביצועים גבוהים.

להלן 3 סוגים משמעותיים של השפעה שיש לאיזון בין עבודה לחיים אישיים על שימור עובדים:

1 רווחה רגשית ונפשית:

כאשר עובדים מרגישים שהם יכולים לאזן בין האחריות המקצועית שלהם לחיים האישיים שלהם, זה משפיע לטובה על בריאותם הרגשית והנפשית.

עובדים שמשקיעים מאמץ יתר נוטים ללחץ ותשישות, מה שעלול להוביל לתחושת ניתוק מהארגון ובסופו של דבר להתפטרות.

עומסי עבודה הניתנים לניהול ואפשרויות עבודה גמישות יכולים להקל על הלחצים הללו.

עובדים שיש להם זמן למשפחה, לתחביבים ולפעילויות פנאי, מרגישים לעתים קרובות יותר מרוצים מעבודתם, מכיוון שהם חשים שהארגון מעריך את רווחתם.

כאשר חברות מפגינות אכפתיות לצרכים האישיים של העובדים, זה בונה נאמנות רגשית. עובדים נוטים פחות לעזוב ארגון שמכיר באתגרים שלהם ומספק פתרונות.

תמיכה ברווחה הנפשית באמצעות לוחות זמנים גמישים, תוכניות בריאות וגבולות ברורים יכולה לשפר משמעותית את שיעורי שימור העובדים על ידי יצירת מקום עבודה מספק יותר.

2 פרודוקטיביות ומחוברות מוגברת:

דינמיקה המאזנת בין עבודה לחיים אישיים מעודדת עובדים לבצע ביצועים טובים יותר ולהישאר מחוברים לארגון.

הקשר בין איזון זה לשימור עובדים מתגלה באופן שבו הוא משפיע על הפרודוקטיביות.

ראשית, רמות האנרגיה גבוהות יותר. עובדים שיש להם מספיק זמן למנוחה ולפעילויות אישיות הם בעלי אנרגיה ומוטיבציה רבה יותר כשהם חוזרים לעבודה. זה מגביר את היעילות שלהם ומפחית שגיאות.

שנית, היכולת שלהם להתרכז משופרת. הידיעה שיש להם את הזמן והגמישות לנהל את ההתחייבויות האישיות מאפשרת לעובדים להתרכז באופן מלא במשימות העבודה במהלך שעות המשרד.

שלישית, המחוברות בתוך הצוות חזקה יותר. עובדים מרוצים נוטים יותר לשתף פעולה ביעילות, לתרום רעיונות ולשמור על יחסים חיוביים במקום העבודה.

כאשר העובדים פרודוקטיביים ומחוברים, הם חווים תחושת הישג, שמחזקת את המחויבות שלהם לארגון.

3 תרבות ארגונית חיובית:

יוזמות לאיזון בין עבודה לחיים אישיים תורמות לעיצוב תרבות ארגונית המעניקה עדיפות לאושר העובדים, וכוללת יכולת שימור לטווח ארוך.

חברות הידועות בקידום האיזון בין עבודה לחיים אישיים, מושכות אליהן כישרונות מובילים ויכולות לשמר אותם לאורך זמן, שכן העובדים מעריכים ארגונים שמיישרים קו עם סדר העדיפויות האישי שלהם.

בנוסף, תרבות ארגונית המכבדת את זמנם של העובדים מטפחת אמון. עובדים נוטים יותר להישאר בארגון שבו הם מרגישים מוערכים ומכובדים.

כמו כן, עלויות התחלופה נמוכות יותר. שימור עובדים באמצעות מדיניות איזון בין עבודה לחיים אישיים מפחיתה את העלויות הכרוכות בגיוס, השתלבות והכשרת עובדים חדשים.

 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה