שיתוף

בעולם הדיגיטלי של היום, לרשתות החברתיות יש תפקיד מכריע במיתוג מעסיקים ורכישת כישרונות.

רוב החברות מקיימות אמנם נוכחות רשמית ברשתות החברתיות כארגון, אבל נשאלת השאלה: האם למנהלי משאבי אנוש צריכים להיות חשבונות מדיה חברתית אישיים המוקדשים לתפקיד משאבי אנוש המקצועי שלהם.

התשובה תלויה במידה רבה במטרות הארגון, ביעדי מנהל משאבי האנוש, וביתרונות והסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בכך.

להלן 3 יתרונות מרכזיים של חשבון ספציפי של מנהל משאבי אנוש ברשתות החברתיות:

1 מיתוג מעסיק משופר ושיפור הגיוס:

הימצאותו של מנהל משאבי אנוש באופן פעיל בפלטפורמות כמו לינקדאין או טוויטר יכול לחזק את מותג המעסיק של החברה.

שיתוף משרות פנויות, דגשים בתרבות הארגונית ותובנות בענף עשויים לאפשר למנהלי משאבי אנוש למשוך מועמדים פוטנציאליים ולבנות פייפליין של כישרונות ביעילות רבה יותר מאשר באמצעות חשבון ארגוני בלבד.

2 בניית מנהיגות חשיבתית וקשרים מקצועיים:

חשבון אישי של מנהל משאבי אנוש ברשתות חברתיות מאפשר למנהלי משאבי אנוש לתקשר עם אנשי מקצוע בתעשייה, להשתתף בדיונים ולחלוק תובנות על מגמות משאבי אנוש, יוזמות גיוון ומדיניות מקום העבודה.

זה משפר את האמינות שלהם וממצב אותם כמובילי חשיבה, מה שמביא תועלת הן לקריירה שלהם והן לארגון שהם מייצגים.

3 שיפור מעורבות ותקשורת עובדים:

עובדים עשויים להרגיש בנוח יותר לקיים אינטראקציה עם החשבון האישי של מנהל משאבי האנוש במקום באמצעות טפסים.

שיתוף עדכוני החברה, זיהוי הישגי העובדים והתייחסות לחששות במקום העבודה יכולים ליצור נוכחות שקופה יותר ונגישה יותר של מנהל משאבי האנוש.

להלן 3 סיכונים ושיקולים פוטנציאליים לגבי כדאיות הקמת חשבון ספציפי של מנהל משאבי אנוש ברשתות החברתיות:

1 קווים מטושטשים בין זהות אישית למקצועית:

חשבון מדיה חברתית ספציפי ונפרד למנהל משאבי אנוש דורש ניהול קפדני כדי להבטיח שהתוכן תואם את ערכי החברה תוך שמירה על אותנטיות אישית.

כל תקשורת שגויה או הצהרות שנויות במחלוקת עשויות לשקף בצורה גרועה הן את מנהל משאבי האנוש והן את הארגון.

2 ניהול עומס עבודה וציפיות מוגבר:

ניהול הנוכחות הייעודית של מנהל משאבי האנוש ברשתות החברתיות דורש זמן ומאמץ. מנהלי משאבי אנוש חייבים לאזן בין האחריות לגבי החשבון ברשתות החברתיות לבין פונקציות הליבה שלהם בעבודה, ולהבטיח שהמעורבות המקוונת לא תפריע לפעילות משאבי אנוש יומיומית.

3 סיכוני סודיות ותאימות:

מנהלי משאבי אנוש חייבים להיות זהירים לגבי מה שהם מפרסמים כדי להימנע משיתוף מידע רגיש, הפרת חוקי העסקה או יצירת סיכונים משפטיים ללא כוונה עבור החברה. לכן הכרחי לקבוע הנחיות ברורות לגבי שימוש ברשתות החברתיות.

בשורה התחתונה, נוכחות ייעודית של מנהל משאבי האנוש ברשתות החברתיות יכולה להיות כלי רב עוצמה למיתוג מעסיק, גיוס ומעורבות עובדים.

מנגד, חשבון יעודי כזה למנהל משאבי האנוש דורש אסטרטגיה זהירה, התאמה למדיניות החברה וגבולות ברורים.

יתרה מכך, מנהלי משאבי אנוש שבוחרים ליצור חשבון מקצועי-אישי ברשתות החברתיות חייבים  לוודא שהתוכן שלהם מרתק, אינפורמטיבי ומתאים למטרות הארגון.

כנס ארגון נופשי חברה 2025

כנס קהילת הגיוס השנתי 2025

כנס משאבי אנוש השנתי 2025

אין תגובות

השאר תגובה