מותג מעסיק חזק הוא מרכיב חיוני ביותר למשיכה ושימור של כישרונות מובילים, לשיפור מחוברות העובדים ולבניית מוניטין חיובי בשוק העבודה.
מותג מעסיק חזק תלוי בשלושה גורמי יסוד: תרבות ארגונית משגשגת, הצעת ערך משכנעת לעובד ואסטרטגיית תקשורת אותנטית.
השקעה בעמודי התווך הללו מאפשרת לחברות למשוך, לגייס ולשמר כישרונות מובילים תוך טיפוח מוניטין חיובי במקום העבודה.
אלמנטים אלה פועלים יחד כדי להגדיר כיצד עובדים נוכחיים ופוטנציאליים תופסים חברה כמקום עבודה.
1 תרבות ארגונית:
התרבות הארגונית מהווה את עמוד השדרה של מותג מעסיק חזק. היא משקפת את הערכים, הנורמות וההתנהגויות המשותפים המגדירים את אופן העבודה והאופן שבו עובדים מקיימים אינטראקציה.
תרבות ארגונית חיובית, מכילה ומוגדרת היטב, מבטאת את רצון העובדים והעובדים הפוטנציאליים, ויוצרת תחושת שייכות ומטרה.
להלן האלמנטים המרכזיים של תרבות ארגונית חיובית:
ערכי ליבה: ערכים בעלי ביטוי ברור המנחים את התנהגות העובדים וקבלת ההחלטות.
גיוון והכלה: תרבות ארגונית שרואה באור חיובי את ההבדלים בין עובדים שונים, מטפחת חדשנות ומושכת כישרונות מגוונים.
רווחה וצמיחה: תמיכה ברווחתם הנפשית, הפיזית והמקצועית של העובדים מבטיחה מקום עבודה משגשג.
כדי לחזק את התרבות הארגונית, על הארגון להפגין את מחויבותו אליה, באמצעות פעולות ניהול מתאימות, מדיניות ופרקטיקות יומיומיות, תוך הבטחת אותנטיות והתאמה לערכים המוצהרים.
2 הצעת ערך לעובד:
הצעת הערך לעובד מהווה את מערך ההטבות וההזדמנויות הייחודי שהחברה מציעה לעובדיה בתמורה לכישורים ולתרומות שלהם.
זה משמש כהבטחה לעובדים בהווה ובעתיד, ומציג מדוע עליהם לבחור ולהישאר בארגון.
הצעת ערך חזקה כוללת: שכר והטבות תחרותיים, והטבות שהן מעבר לתנאים הסוציאליים הקבועים בחוק, כמו למשל ביטוח בריאות למשפחת העובד.
כמו כן, הזדמנויות הכשרה להגברת מיומנויות, קידום וצמיחה מקצועית, ואיזון בין עבודה לחיים אישיים, לרבות לוחות זמנים גמישים, אפשרויות עבודה מרחוק ומדיניות חופשות מרחיבה.
בנוסף, הצעת הערך צריכה לכלול גם הצעת תפקיד משמעותי. יש קשר ברור בין תפקידי העובדים והמשימות המוטלות על העובד לבין ההשפעה של הארגון ומשימת הארגון.
הצעת ערך לעובד באופן עקבי מאפשרת לארגון לבנות אמון ונאמנות מצד העובדים תוך בידול הארגון בשוק הטלנטים.
3 אסטרטגיית תקשורת:
האפקטיביות של מותג מעסיק חיובי תלויה במידה שבה עקרונותיו מתוקשרים לקהלים פנימיים וחיצוניים.
מרכיבי המפתח של אסטרטגיית תקשורת כוללים:
העברת הודעות עקבית: יש ליצור מתאם גבוה במסרים בין פרסומי הדרושים, המדיה החברתית של הארגון, דפי הקריירה והראיונות.
הסברה לעובדים: יש לעודד את העובדים לשתף חוויות חיוביות בפלטפורמות כמו לינקדאין, גלסדור ופלטפורמות אחרות.
שקיפות: יש לצרף לתרבות הארגונית סיפור אותנטי לגבי ההצלחות והאתגרים, משום שהוא בונה אמינות.
הערכה וחידוד קבוע של אסטרטגיית התקשורת מבטיחה שמותג המעסיק ישאר רלוונטי ומשכנע.