למנהלים יש אחריות רבה להובלת צוות בצורה נכונה ואידאלית, ויש המון לחץ שמופעל עליהם.
בנוסף להיותם אחראים על העבודה שלהם, הם כעת אחראים לעבודה של אנשים רבים אחרים גם כן.
כולם עושים טעויות, אבל למנהל יש תפקיד חשוב כל כך מבחינת ההצלחה של החברה, שעליו לעשות כל שביכולתו כדי לוודא שהטעויות נמנעות.
על פי גאלופ, מנהלים מהווים 70% מההתקשרות של העובדים עם החברה. זו הסיבה לכך שמעורבות עובדים ברחבי העולם כל כך נמוכה. וכולנו יודעים את החשיבות של מעורבות העובדים וכיצד היא משפיעה על התוצאות העסקיות.
עוד יותר מעניין הוא מחקר של Gallup שמראה כי חברות בדרך כלל הופכות את האדם הלא נכון למנהל:
אחת ההחלטות החשובות ביותר שהחברות מבצעות היא למנות מנהלים. גאלופ מצא. עם זאת, שהן בדרך כלל טועות: חברות לא בוחרות את המועמד עם הכישרון המתאים לתפקיד ב- 82% מהמקרים
סיבה נוספת לכך שמנהלים עושים טעויות רבו כל כך נובעת מ"עיקרון פיטר". תיאוריה זו תוארה לראשונה על ידי הפסיכולוג הקנדי ד"ר לורנס פיטר, שגרס כי עקרון פיטר חוזה כי "בארגון היררכי, העובדים נוטים לעלות עד לרמה של חוסר היעילות שלהם."
מה שהוא ציין הוא, כי ברוב החברות, אנשים מקודמים עד לגבול הביצועים שלהם, ולכן היכן שהם נמצאים, הביצועים שלהם נמוכים.
מחקרים הראו כי בכל פעם שהתפקיד החדש דרש מיומנויות שהיו שונות מאלו שהצריך התפקיד הקודם, עיקרון פיטר צדק.
3 טעויות עיקריות של מנהלים:
הם לא מדברים על האתגרים שלהם
טעות זו היא מושרשת בסופו של דבר בפחד.
הסיבה לכך שמנהלים לא מדברים עם אחרים על האתגרים שלהם היא, שהם מודאגים שזה עלול לגרום להם להיראות רע או כאילו שהם לא יודעים מה עליהם לעשות. זו לא דרך חשיבה טובה והיא עושה עוול למנהיג עצמו.
האמת היא, שרב המנהלים נמצאים באותה סירה כמוך, אבל כולם מפחדים לדבר והם חושבים שהם צריכים לדעת הכל ביום אחד וזו טעות גדולה.
מה שקורה בסופו של דבר שהמנהל מעמיד פנים ומשקר לעצמו ולצוות. במקום לבזבז את האנרגיה להסתר חוסר הידע, חשוב לקבל הכשרה ולרכוש מיומנויות חסרות כדי להיות מנהיג טוב יותר.
הם חושבים שהם צריכים להתנהג כמו מנהיגים אחרים
זה בסדר גמור ללכת אחר מודל לחיקוי, אבל אתה לא רוצה להגזים ולנסות להיות משהו או מישהו שאתה לא.
זה קורה הרבה שמנהלים חדשים מחקים סגנונות מנהיגות והתנהגויות של אחרים סביבם. העצה היא להיות מי שאתה, ולפתח את הסגנון שלך.
הם לא מתמקדים במטרות
טעות גדולה שמנהלים רבים עושים היא, יורדים לרזולוציה הקטנה בכל משימה ופרויקט ומנסים לתקן הכל.
במקום זאת, מנהלים צריכים להתמקד במטרות הגבוהות של הצוות שלהם ובתמונה הגדולה.