הסיבה לכך נעוצה בעובדים שמייצרים ערך ותוצרים נפלאים, משילוב של נקודות מבט שונות, מידע, ותפישות עולם מגוונות. שילוב זה יוצר חדשנות, פרודוקטיביות גבוהה ובסופו של דבר עסק רווחי יותר. כתוצאה מכך, גיוון תעסוקתי הוא דבר שכל חברה צריכה לשאוף לו.
להלן 3 חברות שעושות כמיטב יכולתן להפוך את העבודה שלהם למגוונת ומקיפה יותר:
Deloitte UK
בריטניה עומדת בפני מחסור במובילות בניידות והיא מציגה את אחד השיעורים הנמוכים ביותר בניידות חברתית בעולם. זה אומר למעשה, שאנשים שנולדו למשפחות מעוטות הכנסה, ללא קשר לכשרון שלהם, או לעבודה הקשה שלהם, לא יזכו לאותה גישה להזדמנויות קריירה.
כדרך להשפיע על הניידות החברתית בבריטניה, חברת Deloitte UK מבטיחה כי מועמדים יבחנו על סמך הכישרון שלהם ולא על המצב לתוכו הם נולדו. דלויט החליטה להסתיר את בית ספר או האוניברסיטה בה המועמדים למדו, ממנהלי הגיוס בחברה. המודל נקרא "בית ספר ואונ' סמויים", כך שלא יהיו הטיות לא מכוונות אצל מנהלי הגיוס.
הסתרת שמות האוניברסיטאות במהלך תהליך הגיוס, היא רק חלק אחד באסטרטגיית הגיוס המגוון בדלויט. בנוסף, הם משלבים מודל מיונים חדשני שנקרא "Contextualization" בתהליך הגיוס שלהם. האלגוריתם מאפשר לחברת דלויט לשפוט ביצועים של המועמד לדרך בה הוא השיג אותם. כלומר אם הוא התקשה יותר כיוון שלא היו לו כלים שיש לאנשים ממשפחות אמידות ובכל זאת השיג ביצועים, המערכת תנקד אותו גבוה יותר בהתאם.
בשנת 2015 חברת Pinterest הבינה כי יש לה בעיה גדולה, 79% מהעובדים בחברה היו גברים ורובם לבנים או אסייתיים. לכן, ובמאמץ לגייס כישרונות מגוונים לחברה, הוגדרה פרדיגמה למטרות גיוס גדולות לשנת 2016. כלומר, החברה הרחיבה את תפקידי המהנדסים במשרה מלאה ל- 30% נשים, 8% זכרים ולאנשים שמגיעים מרקע אתני שונה ומגוון.
בין התכניות שחברת Pinterest ישמה לצורך הגיוס המגוון:
יישום מודל Rooney Rule-type בו לפחות אדם אחד מרקע שאינו מיוצג כראוי ומועמדת אחת מאותו הסוג יתאיינו למשרת מנהיגות.
הרחבת קשרים עם אוניברסיטאות מאזורים שונים לגיוס בוגרים מאוכלוסיות שונות ומגוונות.
הקמת "מעבדות הכללה" בחברה בה יבחנו מודלים נוספים ורעיונות חדשים לשיפור הגיוון התעסוקתי.
אימון חובה לכל עובד לנטרול הטיות לא מודעות.
יצירת תכנית הדרכה וחונכות למקסום ההשפעה של מהנדסים וסטודנטים לתוכנה אמריקאים-אפריקניים.
לאחר בחינת כל המודלים הללו, המודל שהפיק את התוצאות הטובות ביותר לגיוס מגוון היה מודל "חבר מביא חבר" בחברה. אנשים נוטים לפנות למועמדים שדומים להם וקרובים להם מבחינת המוצא והמגדר, כך שעובדים מגוונים בחברה הגדילו בעצמם את הגיוון התעסוקתי, כשגייסו לחברה חברים ומכרים שלהם.
Salesforce
אחת הסוגיות הנפוצות ביותר בעולם כיום שקשורה לגיוון תעסוקתי, הוא הפער בשכר בין המינים. מנכ"ל Salesforce, מארק בניוף, מצא פתרון קיצוני לעניין: כל אשה שעובדת בחברה ומשתכרת פחות מגבר, בתפקיד דומה, תזכה להעלאת שכר. כדי להצליח בתהליך, בניוף הורה לסקור את שכרם של כל 17,000 העובדים בחברה, על מנת להשוות את שכרם של גברים ונשים בתפקידים דומים. 6% מעובדי החברה נדרשו להתאמת שכר בסוף התהליך, ובניוף שמח להצהיר כי כעת החברה משלמת שכר זהה לחלוטין לגברים ולנשים. הדבר מהווה תקדים לחברות אחרות שככל הנראה יפעלו באופן דומה.