הגברת מחוברות העובדים מתחילה מהבסיס. מנהלי משאבי האנוש צריכים לשאוף להמחיש, כי המחלקה שלהם נמצאת בקדמת החדשנות, וזה יכול להתבצע לאו דווקא בחברות בענף ההייטק.
אחרי הכול, גם תעשיות וענפים אחרים חווים את אותן המורכבויות ואותם האתגרים, הנובעים מנושא מחוברות עובדים ושימור עובדים.
אין הבדל בין ארגונים בענפים שונים בכל הנוגע להצעת פתרונות יצירתיים לעובדים, שבין השאר תורמים להגברת מחוברות העובדים, גם אם בתקציבים נמוכים יותר.
בעבר אמרה מנהלת משאבי אנוש מחברה השייכת לתעשיית הלואו-טק, כי תפקידה של מחלקת משאבי האנוש הוא לבנות אסטרטגיה של מחוברות עובדים, ולהגדיר מדדים.
ניתן, למשל, לבנות מודל לפיתוח מנהלים, שממחיש איך גורמים למנהלים להיות יותר מחוברים לארגון. ובאמצעות המנהלים הללו יש לבנות מודל שממחיש איך מגבירים את מחוברות העובדים לארגון.
בד בבד יש להגדיר ערכים חברתיים רצויים, כמו לדוגמה אימוץ של עמותה הפועלת למען ילדים חולים במחלות קשות, לרבות התנדבות מעשית בעמותה זו.
בסיכומו של דבר, כל מחלקת משאבי אנוש צריכה לפתח כלים פרקטיים כדי לחזק את התקשורת החיובית והמפרגנת בין העובדים, לרבות דרכים שיאפשרו להטמיע בארגון שפה יותר חיובית, יותר מפרגנת ויותר מעריכה.
להלן 3 היבטים של הגברת מחוברות העובדים לארגון:
1 היבט אחר של הגברת מחוברות העובדים הוא בחינה מחדש של מקורות גיוס העובדים. בחברות שתלויות בעיקר בחברות השמה, לדוגמה, כדאי לשקול להגביר את הפעילות בשיטת 'חבר מביא חבר' ובאמצעות הרשתות החברתיות.
אין זה אומר שצריך לוותר על חברות ההשמה. אבל עדיף להגביר את גיוס העובדים בשיטת חבר מביא חבר ודרך הרשתות החברתיות כך ששתי שיטות אלה יהיו המקור העיקרי של העובדים החדשים.
הסיבה לכך היא שבשיטות אלה ניתן לגייס מראש מועמדים שיש להם פוטנציאל טוב יותר להיות יותר מחוברים לארגון.
משימה זו הופכת מורכבת יותר כאשר מדובר בארגון שמעסיק עובדים במדינות נוספות פרט לישראל. אבל המורכבות הזאת לא הופכת את המשימה לבלתי אפשרית.
כל צעד שעושים לטובת הגברת המחוברות של העובדים בישראל, צריך להיות 'מתורגם' לצעד מקביל, שמותאם לכל אחת מהמדינות בהן החברה פועלת או מעסיקה עובדים ישירות לפי מודל העבודה מרחוק.
2 היבט נוסף שיש לתכנן אותו היטב הוא נושא הנגשת התקשורת הפנים ארגונית לכל העובדים בארגון, כולל העובדים שממוקמים במדינות אחרות.
משימה זו הופכת פשוטה יותר ליישום ככל שהארגון הוא יותר דיגיטלי וככל שמחלקת משאבי האנוש עברה יותר דיגיטציה.
זה כולל גם את אופן תקשור המידע לעובדים לגבי מה שקורה בחברה, לרבות בשפות האם של העובדים שמעבר לים. אותו דבר אמור לגבי משוב והערכה לעובדים בישראל ואלה שעובדים מביתם בחו"ל.
3 היבט מסוג אחר של הגברת מחוברות העובדים לחברה הוא נושא הערכים שהחברה מטמיעה בקרב העובדים. הרעיון הוא לבסס את קבלת ההחלטות לאו דווקא על שיקולים כלכליים בלבד, אלא גם על ערכים.