חברות משקיעות יותר זמן מאי פעם על מנת למצוא כישרונות ולגייסם לחברה. אחת מהדרכים לייעל את תהליך הגיוס ולהבטיח הצלחה גבוהה היא, לשמור על המרכיב האנושי במהלך תהליך הגיוס. החל מלהשיב במייל למועמד ששלח קורות חיים למשרה, דרך שיחת טלפון נעימה ותקשורתית ועד לראיון העבודה שצריך להתנהל בצורה אנושית ואמפתית.
לפעמים, בכל הבחינות ו"התחקירים" שמועמדים עוברים במהלך ראיונות העבודה, המראיינים שוכחים את המרכיב האנושי החשוב בתהליך, ואת חווית המועמד שאינה פחות חשובה ומשפיעה מיתר הפיתויים שהחברה מציעה לעובדים הפוטנציאליים.
כיצד אם כך, מעסיקים יכולים לשמור על המרכיב האנושי בגיוס מועמדים?
הפעלת תכניות 'חבר מביא חבר'
תכנית 'חבר מביא חבר' הן כלי יעיל לצמצום זמן ועלויות הגיוס, אך זהו רק יתרון אחד בשלל היתרונות של התכנית. רוב מומחי משאבי האנוש מכירים היטב את היתרונות הנוספים, כגון העובדה שעובדים שהתקבלו לעבודה באמצעות התכנית היו מרוצים יותר, התאימו היטב לתרבות החברה ונשארו לעבוד לאורך זמן.
אסטרטגיה הגיוס החברתי 'חבר מביא חבר' שנעשית באמצעות עובדים בחברה שמשווקים את מותג המעסיק למכריהם ומתאימים את המכרים שלהם למשרות המוצעות, היא מוצלחת במיוחד. בהיבט האנושי התכנית יעילה מאוד, כיוון שהיא שומרת על האספקט החברתי בגיוס. כשעובד מהחברה ממליץ על חבר שלו לעבודה ומקשר בינו לבין המגייסים, החבר מגיע לראיונות העבודה עם תחושת היכרות מוקדמת. כך למעשה נשמר המרכיב האנושי בתהליך.
תקשורת נכונה בראיונות העבודה
גם אם המועמד לא הגיע לראיון באמצעות תכנית 'חבר מביא חבר', על המרואיין לספק לו את תחושת הביטחון ולהיות אמפתי ללחצים המגיעים עם המעמד. להיות מרואיין שנבחן מכל הכיוונים מצד אחד, ומאוד מעוניין במשרה מאידך, זה לא פשוט. מראיין סובלני ואמפתי, שישרה ביטחון על המועמד, ידבר איתו בגובה העיניים ויקל ככל האפשר על התהליך באמצעות תקשורת פתוחה ומעודדת, יזכה להרבה יותר הצלחה בגיוס, וכן במבחנים שהמועמדים עוברים.
שימוש בטכנולוגית ווידאו להמחשת החברה
מועמדים שמגיעים לראשונה לראיון עבודה, לא מכירים שוב דבר בחברה. הם לא יודעים כיצד נראים המשרדים, היכן פינות הקפה, אילו אנשים עובדים בחברה, מהו אופי ומדיניות המנהלים ומהי האווירה הכללית.
מגייסים שמשכילים לעשות שימוש בטכנולוגיית הווידאו להמחשת החברה, מקלים באופן משמעותי על המעומדים ומייצרים את אותו מרכיב אנושי מבורך.
אפשר להכין סרטון ווידאו ייעודי למרואיינים בטרם הם מגיעים לראיון העבודה. בסרטון יצולמו עובדי החברה, המנהלים, המשרדים, פינות הקפה והאביזרים המשלימים. העובדים והמנהלים ישתפו את הווי החברה בסרטון, אשר יישלח למועמדים בטרם הם מגיעים לראיון עצמו. כך המועמדים יוכלו להתרשם מהחברה ולהרגיש כאילו הם מכירים אותה קצת עוד לפני שהגיעו, מה שיקל עליהם את התהליך במידה משמעותית.