שיתוף

מספר ימי החופשה השנתית נקבע בדיני העבודה. אבל יותר ויותר חברות מבינות שכדי לשמור על עובדים בעלי מוטיבציה שאינם נשחקים, חשוב להעניק לעובדים מספר ימי חופשה גדול יותר מזה הקבוע בחוק.

לשם כך יש ליצור מדיניות חופשות של הארגון. יצירת מדיניות חופשות מוצלחת חיונית למנהלי משאבי אנוש כדי לקדם את רווחת העובדים, למנוע שחיקה ולהגביר את הפרודוקטיביות הכללית.

מדיניות חופשה מחושבת היטב מיטיבה עם העובדים ובה בעת תומכת בארגון על ידי טיפוח כוח עבודה בריא ומעורב יותר.

יצירת מדיניות חופשות מוצלחת כרוכה בגמישות, ובה בעת בעידוד העובדים לנצל את ימי החופשה שלהם, תוך הבטחת מילוי תפקידם בעת היעדרותם, בלי לאיים על מעמדם.

מתן עדיפות לרווחת העובדים באמצעות מדיניות חופשה יעילה מאפשר למנהלי משאבי אנוש  לטפח כוח עבודה מאושר ופרודוקטיבי יותר ולשפר את ההצלחה הכוללת של הארגון.

להלן 3 אסטרטגיות מפתח ליצירת מדיניות חופשות מוצלחת:

1 להציע מדיניות חופשה גמישה וכוללת:

גמישות היא אבן יסוד במדיניות חופשה מוצלחת. מנהלי משאבי אנוש צריכים לעצב מדיניות שתענה על הצרכים המגוונים של כוח העבודה, תוך הבטחת הכלה והגינות.

לשם כך יש לספק לעובדים מתווה ברור של זכאות החופשה שלהם, כולל שיעורי צבירה וזכאות.

יש לשקול להציע מבני חופשה שונים, כגון חופשה ללא הגבלה, או ימי חופש נוספים מעבר לקבוע בחוק על פי ותק.

יש לאפשר לעובדים להתאים אישית את לוחות הזמנים של החופשות שלהם כך שיתאימו לצרכיהם האישיים ולמחויבויות המשפחתיות שלהם.

בין היתרונות ניתן למנות הגברת שביעות רצון העובדים על ידי התאמה להעדפות אישיות, עידוד העובדים לקחת חופשות ושיפור האיזון בין העבודה לחיים האישיים.

2 לעודד את העובדים לנצל את ימי החופשה שלהם:

למרות הוספת ימי החופשה, עובדים רבים מהססים לקחת חופשות בשל החשש בעומס עבודה או לחצים אחרין לאחר חזרתם.

מנהלי משאבי אנוש חייבים לקדם באופן פעיל את חשיבות השימוש בימי חופשה.

לשם כך יש ללמד את המנהלים והעובדים על היתרונות הבריאותיים הנפשיים והפיזיים של נטילת פסקי זמן קבועים. בה בעת יש לעודד גם את המנהלים לצאת לחופשות משלהם.

כמו כן יש לעקוב אחר השימוש בחופשות ולשלוח תזכורות לעובדים שלא לקחו חופשות מזה זמן מה.

בין היתרונות ניתן למנות מניעת שחיקת עובדים, הפחתת היעדרות, העלאת המורל של העובדים והגברת הפרודוקטיביות.

3 לתכנן מילוי תפקיד במהלך החופשה:

אחת הסיבות הנפוצות לכך שעובדים נמנעים מחופשות היא דאגה להשאיר את עבודתם לא גמורה או להכביד על עמיתים. על מנהלי משאבי האנוש לוודא שלעובש שיוצא לחופשה יש ממלא מקום.

לשם כך יש לפתח מערכת לחלוקת עומס עבודה, ולאמן את חברי הצוות לטפל במשימות קריטיות בהיעדרו של העובד שבחופשה. כמו כן יש להשתמש בכלי ניהול פרויקטים כדי לעקוב אחר משימות ותאריכים.

בין היתרונות ניתן למנות מיזעור מספר השיבושים בתהליכי עבודה, והבטחה לעובדים להרגיש בנוח לקחת חופשה.

כנס משאבי אנוש

אין תגובות

השאר תגובה