שיתוף

בחירה נכונה של חברות השמה ויצירת קשרים חזקים איתן יכולה לסייע רבות לשיפור איכות גיוסי העובדים ולהגברת דיוק הגיוס, ובה בעת לחסוך למנהלי משאבי האנוש זמן יקר.

מנהל משאבי אנוש שיודע להתמקד בתקשורת ברורה, לבחור את חברות ההשמה המתאימות ביותר ולבנות איתן קשרים חזקים יכול למקסם את האפקטיביות של שיתוף הפעולה עם חברות ההשמה.

גישה אסטרטגית זו תבטיח שחברת ההשמה מבינה את הצרכים הייחודיים של הארגון, וכתוצאה מכך תסייע לדייק את הגיוס ולהגביר את איכותו.

במילים אחרות, עבודה עם חברות השמה יכולה להיות מהלך אסטרטגי חשוב עבור מנהלי משאבי אנוש כדי לענות ביעילות על צורכי גיוס הכישרונות של הארגון.

להלן 3 אסטרטגיות מפתח עבור מנהלי משאבי אנוש בעת בחירת חברת השמה ושיתוף פעולה מתמשך איתה:

1 תקשורת ברורה של צורכי גיוס עובדים:

תיאורי תפקידים מפורטים:

יש לספק לחברות ההשמה תיאורי תפקידים מקיפים ביותר המתארים בפירוט רב את הכישורים, המיומנויות והניסיון הספציפיים הדרושים לתפקידים שהארגון מעוניין לגייס עבורם.

תקשורת ברורה עוזרת לחברות ההשמה להבין את התרבות הארגונית ואת הניואנסים של התפקידים עד לפרט האחרון כדי למצוא עבורם את המועמדים המתאימים ביותר.

שקיפות ציפיות:

יש להעביר באופן ברור שלא ניתן לטעות בו, את הציפיות של הארגון לגבי לוחות זמנים, לגבי איכות המועמדים ולגבי כל גורם מכריע אחר.

יצירת קווי תקשורת שקופים ופתוחים מהרגע הראשון של העבודה המשותפת הינה חיונית לשותפות מוצלחת.

2 בחירת חברות ההשמה המתאימות:

חברות בעלות מומחיות ספציפית לתעשייה ספציפית:

יש לשקול ליצור שותפות עם חברות השמה המתמחות בענף שבו פועל הארגון או שיש להן מומחיות בסוג התפקידים אליהם הארגון מגייס לעתים קרובות.

חברות השמה ייעודיות אלה נוטות להבין טוב יותר את האתגרים, הכישורים והמיומנויות הייחודיים הרלוונטיים לארגון המגייס.

המוניטין של חברת ההשמה:

המוניטין של חברת ההשמה והצלחתה על פני זמן באיוש מועמדים בתפקידים דומים, הם קריטיים להצלחת העבודה המשותפת.

יש לחפש חברות השמה שיש להן היסטוריה מוכחת של אספקת מועמדים איכותיים ובעלי הבנה מעמיקה של השוק.

3 בניית מערכות יחסים חזקות:

טיפוח תקשורת שוטפת:

יש לטפח קווי תקשורת פתוחים עם הנציגים הרלוונטיים בחברות ההשמה. שיחות קבועות ועדכונים שוטפים על מצב החיפושים יסייעו רבות לשמור על התאמה בין צרכי החברה למאמציה של חברת ההשמה.

מנגנון משוב:

חשוב מאוד להקים מנגנון משוב למועמדים המוצגים על ידי כל אחת מחברות ההשמה.

משוב בונה, יכול לסייע במידה רבה מאוד לחברת ההשמה לחדד את ההגדרות והקריטריונים של מאמצי איתור העובדים המתאימים ולהבין טוב יותר את העדפות הארגון.

 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה