שיתוף

עובדה ידועה שאף עסק לא יכול לשרוד ללא טלנטים, וכי האפשרות לגייס באופן שוטף טלנטים שהינם המתאימים ביותר לארגון, היא מנוע הצמיחה החשוב של החברה, זה שמאפשר לה להתרחב ולממש את הפוטנציאל שלה.

עם זאת, משיכת טלנטים מצטיינים חדשים עלולה לעיתים להיות משימה קשה, הדורשת תוכנית גיוס יעילה ומתוכננת היטב מראש.

רק תוכנית מפורטת שכזאת תסייע לארגון למשוך ולשמר טלנטים לטובת המאמץ לשפר את התוצאות העסקיות של החברה.

להלן 3 אסטרטגיות שיכולות לסייע באיתור וגיוס טלנטים מצטיינים שהם המתאימים ביותר לארגון:

1 לזהות את הטלנט הפוטנציאלי האידיאלי:

אחד ההיבטים החשובים ביותר באסטרטגיית גיוס יעילה הוא הכרת קהל היעד. מסיבה זו, על מנהל משאבי האנוש לשאול את עצמו מיהו הטלנט האידיאלי שלו. ולא פחות חשוב: מה אותו טלנט ירצה מהארגון.

הרבה יותר פשוט לפתח קמפיין גיוס טוב שמכוון למועמד ספציפי ולא ליריעה רחבה של מועמדים, משום שזה מאפשר לדייק את הגיוס.

לכן, פחות כדאי להתמקד באמצעים רחבי טווח יותר וכוללניים כמו דמוגרפיה, סטטיסטיקה וכדומה.

לאחר מכן, יש לנסות לחשוב מה גורם לטלנט האידיאלי של הארגון לשמוח ולהתרגש מתפקיד זה או אחר, ולמצוא דרכים למשוך אותו באמצעות ההצעות שהכנתם לו מראש.

2 לשפר את מדור הקריירה של החברה, להעשיר ולדייק אותו:

חיפוש עבודה באמצעים דגיטליים (אינטרנט כללי, רשתות חברתיות וכו) הן ככל הנראה הדרך הנפוצה ביותר שבה טלנטים מנסים לחפש את מקום העבודה הבא שלהם.

המשמעות היא, שאתר החברה, ובעיקר אתר הקריירה שלה, ודפי הרשתות החברתיות שלה, הם אלה שצריכים לבצע חלק ניכר ביותר מה"עבודה" בכל הנוגע למשיכה ולשימור טלנטים.

לאור כל זאת, כדאי, חשוב ורצוי, להשקיע בטכניקות SEO, לרבות אופטימיזציה של אתר החברה ודף הלינקדאין שלה, עדכון תדיר של התכנים המופיעים בהם והבטחת התאמתם של התכנים לטלפונים חכמים.

בחברות אמריקאיות רבות אף גילו כי עיצוב האתרים עשוי להשפיע במידה משמעותית על החלטתו של המועמד לפנות לחברה או להיענות לפנייה שלה אליו.

תמונות, צבעים ומיתוג ברור, מושכים את הטלנטים בקלות. לכך מצטרפים גם אופטימיזציה של מנועי חיפוש, שיפורים ומהירות טעינה טובה של האתר.

יש ארגונים שמעדיפים לשכור מומחים לנושא כעובדים שכירים ויש המעדיפים להוציא את העיסוק בכך למומחים עצמאיים. בכל מקרה, יש חשיבות רבה להשקעה בנושאים אלו.

3 לשפר את חווית העובד והמועמד:

חווית העובד וחווית המועמד הן ההיבטים החשובים ביותר בכל עסק, ללא קשר לגודלו. גם אם מועמדים פוטנציאליים רק מבקרים באתר ובדפי הרשתות החברתיות של הארגון, כדאי שהם יגיעו אל מקום מסביר פנים המשדר תחושת נוחות ומיתוג מעסיק חיובי.

כל ההיבטים הללו יותירו רושם טוב על המועמדים פוטנציאלים וישפכו אור חיובי על תפיסתם את מותג המעסיק של הארגון. וככל שהרושם טוב יותר, כך גדלה האפשרות למשוך יותר מועמדים חדשים, שיכולים להועיל לצמיחת החברה.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה