הגורם העיקרי והמרכזי שמבדל ארגונים לעומת המתחרים הוא מידת המחוברות של העובדים לארגון. מכך נובעות מידת המוטיבציה של העובדים ומידת הנאמנות והמחויבות שלהם לחברה.
חשוב להבחין בניואנסים השונים שבין מחוברות עובדים לחווית עובדים. מחוברות עובדים היא מה שהעובד מרגיש, מה הוא חושב ואיך הוא פועל לטובת הארגון ולהשגת היעדים.
לעומת זאת, חווית עובד מתייחסת לכל נקודות המגע והאינטראקציות בין העובד להנהלה. למעשה, חווית עובד היא סך כל החוויה של העובד במקום העבודה.
כדי שהעובדים יהיו בעלי מוטיבציה ויהיו נאמנים לחברה במידה שישקיעו בה את המירב והמיטב, הם צריכים, כאמור, להרגיש מידה רבה של מחוברות לארגון. לשם כך, עליהם להרגיש שהנאמנות בינם לבין הנהלת החברה היא הדדית.
היכולת להפגיש בין רצונות ושאיפות העובדים לצרכי הארגון, היא הבסיס לשימור עובדים ולהגברת מחוברותם לארגון.
למידת האמון שהעובדים חשים כלפי המנהלים בארגון, החל מהמנהל הישיר שלהם ועד ההנהלה הבכירה יש משקל רב.
מדובר, בין השאר, במידת האמון של העובדים ביכולותיהם של המנהלים הבכירים להשתמש בחוכמה וביעילות בתרומתם של כלל העובדים כדי לקדם את הארגון, כמו גם ביכולותיהם להנהיג את הארגון בכיוון הנכון.
גורם נוסף שיש לו חשיבות רבה למידת המחוברות של העובדים הוא היכולת של חברי ההנהלה הבכירה לתקשר בצורה אמיתית וכנה את מצבו העסקי של הארגון, גם אם הארגון עלול להיפגע ממיתון.
ולבסוף, מידת האמון של העובדים בהנהלה תלויה גם בכך שההנהלה הבכירה מוכיחה כי היא מחפשת כל דרך כדי להמנע מפגיעה בשכרם של העובדים ובמשרותיהם בעת צמצום העלויות, אם וכאשר צמצום כזה אכן נדרש.
להלן 2 תכונות שנדרשות מפלטפורמות טכנולוגיות שמיועדות לסייע בהגברת מחוברות העובדים לארגון:
1 על הפלטפורמה טכנולוגית לאפשר למדוד את התרבות הארגונית במקום העבודה עצמו (במשרדי החברה) ובעבודה מהבית, ויכולה להפעיל סקרי עובדים כדי לקבל משוב קבוע.
לכך מתווספים כלים טכנולוגים מבוססי למידת מכונה, שמאפשרים למדוד את תוצאות הסקרים, לנתח אותם ולהפיק תובנות.
2 כלים טכנולוגים שמפיקים סקרים על פי שינויים אמיתיים, שמטרתם להשפיע על מידת המחוברות של העובדים תוך איתור הנתונים הרלוונטיים. כלים אלה מספקים לארגון גישה לסקרים שונים שיתאימו לדרישות שמגדירים מנהלים משאבי האנוש.
ניתן להוסיף לפלטפורמה זו מודול שמאפשר לבצע סקרים בנושאי רווחת עובדים, במטרה להבין את הרווחה הפסיכולוגית, הפיזית, החברתית והפיננסית של העובדים. כליזה מסייע לארגונים לנקוט בגישה הוליסטית לרווחת העובדים.
אם כן, למה ההוצאה על טכנולוגיות להגברת מחוברות העובדים היא כדאית: עובדים בעלי תחושת מחוברות לארגון הם יותר פרודוקטיביים, יותר שמחים ונוטים לייצר יותר חדשנות בעבודה לעומת עובדים שאינם חשים מחוברים לארגון.
יצויין, כי אף על פי שאכן יש שיטות וכלים טכנולוגים שמאפשרים להגביר את מחוברות העובדים לארגון, כלים ושיטות לא יכולים לסייע בלי שתהיה אסטרטגיה להגברת מחוברות העובדים.
מנהל משאבי אנוש בארגון, שאין לו עדיין אסטרטגיה להגברת מחוברות העובדים, צריך לנקוט במסלול של בנייה מחדש של התרבות הארגונית, שמציבה את נושא מחוברות העובדים וחווית העובד בעדיפות גבוהה.
סקרי מחוברות עובדים מאפשרים לעקוב אחר האופן שבו התרבות הארגונית משתנה על פני זמן, ולהבין מהם התחומים הדורשים שיפור.