ככל שהמשק מתאושש מהמשבר ששלט בשוק העבודה ב-2020, וככל שסימני ההתאוששות תופסים תאוצה, כך הולכות וגוברות הדרישות לטלנטים, לבעלי מיומנויות יחודיות ולעובדים שהם בעלי מגוון רחב של יכולות ויכולת למידה מהירה.
התחרות על הכישרונות המובילים רק תלך ותחמיר. לכן, ארגון שלא בונה כבר עכשיו תוכנית ברורה לגבי הלייכ הגיוס ושיטות הגיוס, מאפשר בכך למתחרים שלו להגיע אל הטלנטים המבוקשים לפניו.
לכל אלה מתווספת העובדה, שעובדים רבים מביעים רצון לאמץ באופן קבוע את פורמט העבודה מהבית, או עבודה שהיא גמישה מבחינת המיקום הפיזי (עובד יכול לבחור בכל רגע נתון אם הוא רוצה לעבוד מהבית או במשרד, בלי להתחייב מראש לימים מסויימים), וגם מבחינת שעות העבודה (עובד יכול לבחור באילו שעות במהלך היום לעבוד).
לאור כל זאת, יש חשיבות גדולה ביותר להבנת היכולות והמיומנויות שעובדים מרוחקים זקוקים להם כדי להצליח בתפקידם.
אחת המסקנות שהגיעו אליהם לאור הניסיון שנרכש ב-2020 היא העובדה שמיומנויות רכות חשובות לעובדים מרוחקים.
המשמעות היא שכאשר בוחנים מועמדים, חשוב יותר לאתר אצלם מיומנויות רכות, שכן מסתבר שהן יעילות יותר מרוב המיומנויות הטכניות, בכל הקשור להצלחת הצוות.
עובדים תמיד יוכלו ללמוד את התהליכים הטכניים ואת הצדדים הטכניים של העבודה. אבל כישורים רכים הם כישורים מולדים ויש להם השפעה ישירה על הצלחת הצוות.
לעתים קרובות מדי, בדיקת מיומנויות רכות נדחקת לתחתית רשימת סדרי החשיבות בעת סינון מועמדים. אלא שבימים אלה, כאשר יותר ויותר עובדים מעדיפים לעבוד מהבית, ובפרט כאשר עידן הרובוטיקה והבינה המלאכותית כבר עושה את צעדיו הראשונים בעולם העבודה, יש חשיבות הולכת וגוברת למיומנויות רכות.
הנה 2 מיומנויות רכות שחשוב לטפח בקרב העובדים המרוחקים והן המפתח להבטחת פרודוקטיביות בקרב עובדים מהבית:
1 תקשורת:
כאשר עובד ממשיך לעבוד מהבית, כלומר מרחוק, הוא לא יוכל להצליח לאורך זמן עם כישורי תקשורת לקויים.
כאשר אין מנהל שמפקח על העובדים ברמה היומיומית, העובדים חייבים לשמור על תקשורת פנימית, עקבית ושקופה, כדי להיות מעודכנים כל הזמן ומתואמים עם עמיתיהם לצוות וגם עם ההנהלה.
במקומות בהם נוצרות תקלות תקשורת ולפתע עובד או כמה עובדים מתנתקים מהקשר עם שאר חברי הצוות, על הארגון לוודא שציוד התקשורת הינו מתאים ופועל כהלכה, או שמא העובד מהבית זנח את התקשורת הרציפה על שאר חברי הצוות והמנהל הישיר.
2 תחושת אחריות ומחוייבות של העובד:
עבודה מרחוק מציעה גמישות רבה ביום העבודה של העובדים מביתם. אף אחד לא מנהל בצורה ישירה את עבודת העובדים מהבית. ולכן על העובדים מהבית לנהל את עצמם, דבר הדורש תחושת אחריות ומחויבות גבוהו.
אם יש לכם עובדים מהבית שמתקשים לעמוד בלוחות זמנים, יש לוודא שהציפיות של הארגון מהם הינן ברורות. כמו כן, כדאי, ואף חשוב, ללמד את העובדים לחפש סימני שחיקה מוקדמים.
זיהוי סימנים אלה בשלב מוקדם יכול למנוע מצבים של הפחתת פרודוקטיביות.
לסיכום, העובדים המרוחקים הטובים ביותר הם אלה שמתקשרים היטב עם עמיתיהם ומנהליהם גם כאשר הם עובדים מרחוק, מגלים אחריות ובעלי תחושת מחוייבות לתפקידם, ומודעים לרווחתם הנפשית בעבודה.