שיתוף

פיתוח וביצוע של תוכנית פיתוח מקצועי מצויינת ויעילה לעובדים, דורשים תכנון קפדני, התאמה אישית וביצוע מתמשך של הערכות.

יתרה מכך, יצירת תוכנית מצויינת ויעילה לפיתוח עובדים דורשת גישה דינמית המתאימה לעובדים ולארגון.

מנהלי משאבי אנוש צריכים להיות קשובים למשוב של העובדים ולצרכים הארגוניים המתפתחים. שיפור מתמיד והרחבת הזדמנויות הפיתוח המקצועי, יאפשרו לארגונים לטפח תרבות של למידה, הכשרה, צמיחה ומצוינות.

להלן 14 שלבים שמנהלי משאבי אנוש צריכים לנקוט בהם כדי ליצור תוכנית יעילה לפיתוח מקצועי של עובדים:

1 הערכת צרכי הארגון:

לפני תכנון כל תוכנית שהיא, מנהלי משאבי אנוש חייבים להעריך את הצרכים הספציפיים של הארגון. זיהוי פערי מיומנויות נוכחיים, דרישות מיומנות עתידיות ותחומים שבהם העובדים יכולים להשתפר.

2 הגדרת יעדים ברורים:

יש להגדיר את מטרות תוכנית הפיתוח. כלומר, להגדיר מה מנהל משאבי האנוש רוצה שהעובדים ישיגו או ילמדו. היעדים צריכים להיות ספציפיים, ניתנים למדידה, ניתנים להשגה, רלוונטיים ומוגבלים בזמן.

3 זיהוי משתתפי היעד:

יש לקבוע אילו עובדים צריכים להשתתף בתוכנית. יש לקחת בחשבון גורמים כמו תפקידים, מחלקות ושלבי קריירה.

4 התאמה אישית של התוכן:

יש להתאים את תוכן התוכנית כך שיתאים לצרכים ולרמות המיומנות של המשתתפים. התוכן עשוי לכלול סדנאות, קורסים, הכשרה תוך כדי עבודה, חונכות, אימון ומודול למידה בקצב עצמי.

5 בחירת שיטות ההכשרה:

יש לבחור את שיטות הלמידה המתאימות לתוכן. זה יכול לכלול הדרכה אישית, פלטפורמות למידה מתוקשבות, סמינרים מקוונים או שילוב של כל אלה. יש לשקול את ההעדפות וסגנונות הלמידה של המשתתפים.

6 תכנון תוכנית הלימודים:

יש ליצור תוכנית לימודים מובנית המתארת את הנושאים, המודולים ויעדי הלמידה עבור כל חלק בתוכנית. יש לוודא שתוכנית הלימודים תואמת את היעדים הארגוניים.

7 עידוד למידה עצמאית:

יש לקדם למידה עצמאית על ידי מתן משאבי ידע וכלים לעובדים, שיאפשרו להם לחקור בעצמם נושאים בעלי עניין או פערי מיומנויות. זה כולל גישה לקורסים מקוונים, לספריית חומרי למידה ועוד.

8 שילוב משוב:

יש לאסוף משוב באופן רציף מעובדים וממאמנים ומדריכים. יש להשתמש במשוב זה כדי לבצע שיפורים בתוכנית בזמן אמת.

9 טיפוח תרבות ארגונית של למידה רציפה:

יש לטפח תרבות ארגונית שמעריכה למידה והתפתחות מקצועית. יש לעודד מנהלים לתמוך במאמצים של עובדים לשפר את כישוריהם ולהכיר בהם.

10 אספקת משאבי ידע:

יש לוודא שלמשתתפים יש את המשאבים הדרושים, כולל זמן, חומרים וטכנולוגיה, כדי לקבל את התנאים האופטימליים ללמידה יעילה.

11 מעקב אחר ההתקדמות:

יש לעקוב אחר התקדמות המשתתפים לאורך התוכנית. מעקב כזה צריך לכלול מעקב אחר נוכחות, השלמת מטלות, שיפור ביצועים ועוד.

12 הצעת תמיכה:

יש לספק הדרכה ותמיכה למשתתפים שעלולים להתקשות בהתמודדות עם אתגרים במהלך התוכנית. יש להציע להם  משאבים נוספים או אימון לפי הצורך.

13 הכרה בהישגים:

יש לחגוג את ההישגים והגעה לאבני הדרך של העובדים במסגרת התוכנית. הכרה בהישגים יכולה להניע את המשתתפים להישאר מחוברים לתוכנית ולהמשיך במסע ההתפתחות המקצועית שלהם.

14 ביצוע הערכות בסוף התוכנית והתאמות:

לאחר סיום הותכנית, יש לבצע הערכה יסודית. יש להעריך האם ובאיזו מידה התוכנית עמדה ביעדיה ואם המשתתפים שיפרו את המיומנויות והכישורים שלהם.

יש להשתמש בנתונים אלה כדי לבצע התאמות נחוצות עבור תוכניות עתידיות.

 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה