שיתוף

תחושת שייכות חזקה של עובדים למקום העבודה מתאפשרת הודות לטיפוח תרבות ארגונית שמניעה הצלחה, הודות לתקשורת טובה בין העובדים, הודות לניהול טוב ומכיל, והודות לשביעות רצון גבוהה של העובדים.

טיפוח תחושת השייכות בקרב העובדים מהווה מרכיב חיוני ואף קריטי לבניית כוח עבודה מגובש וחדור מוטיבציה.

לפעילויות חברתיות בארגון יש תפקיד חשוב ביותר בחיזוק הקשרים של העובדים עם עמיתיהם ועם הארגון בכללותו.

להלן 13 דרכים לשימוש יעיל בפעילויות חברתיות כדי לשפר את תחושת השייכות של העובדים לארגון:

1 פעילויות בניית צוות:

יש לארגן פעילויות לבניית צוות המעודדות שיתוף פעולה וחברות בין העובדים.

הפעילויות יכולות לכלול אתגרים לפתרון בעיות, פעילויות מחוץ לכותלי הארגון, סדנאות יצירה ועוד.

פעילויות כאלה עוזרות לעובדים להתחבר ולבנות אמון מחוץ לסביבת העבודה הרגילה.

2 טיולי חברה:

אפשר לתכנן טיולי חברה קבועים, כגון פיקניקים, אירועי ספורט או טיולי תרבות. אירועים אלו מספקים סביבה רגועה לעובדים לאינטראקציה זה עם זה ולבניית קשרים אישיים.

3 ציון ימי נישואין בעבודה:

אפשר לחגוג את ימי הנישואים של העובדים במסיבות קטנות, הודעות מותאמות אישית וכדומה. זה מחזק את ערך העובדים לחברה ומטפח נאמנות.

4 הישגים והצלחות:

יש לחגוג בפומבי את ההישגים הקבוצתיים והפרטיים. אפשר לארגון טקסי פרסים, ארוחות צהריים ועוד, כדי להוקיר את ההישגים והתרומות של העובדים.

5 מועדונים מבוססי תחומי עניין:

אפשר לעודד היווצרות של מועדונים מבוססי עניין, כגון מועדוני ספרים, קבוצות ספורט, קבוצות בישול או ליגות משחקים.

מועדונים אלו מספקים פלטפורמות לעובדים לחלוק תחביבים ותחומי עניין, ומחזקים את הקשרים ביניהם.

6 שעות חברתיות חודשיות:

אפשר לארח שעות חברתיות חודשיות, כגון Happy Hour  או הפסקות קפה, שבהן העובדים יכולים להירגע ולהתרועע באופן לא פורמלי.

מפגשים אלו מציעים הזדמנויות לשיחות ולבניית מערכות יחסים.

7 מפגשי ארוחת צהריים לצורך למידה:

אפשר לארגן מפגשים שבהם העובדים יכולים לחלוק את המומחיות או תחומי העניין שלהם במהלך ארוחת הצהריים. המפגשים הללו מקלים על שיתוף ידע ומטפחים תחושת קהילה.

8 פרויקטים חוצי תפקידים:

יש לקדם פרויקטים וצוותים חוצי תפקידים המפגישים עובדים ממחלקות שונות. עבודה על יוזמות משותפות עוזרת לעובדים להעריך נקודות מבט מגוונות ולבנות מערכות יחסים ברחבי הארגון.

9 תוכניות רוטציה:

יש ליישם תוכניות רוטציה שבהן העובדים יכולים לעבוד באופן זמני במחלקות שונות. זה לא רק מרחיב את כישוריהם אלא גם מרחיב את הנטוורקינג שלהם בחברה.

10 אירועים חברתיים וירטואליים:

עבור צוותים מרוחקים, ניתן לארגן אירועים חברתיים וירטואליים כגון לילות משחקים מקוונים, Happy Hour וירטואליות או שיחות וידאו בנושא מסויים. פעילויות אלו עוזרות לעובדים מרוחקים להרגיש מחוברים למרות המרחק הפיזי.

11 כלי שיתוף פעולה מקוונים:

יש להשתמש בכלי שיתוף פעולה מקוונים כדי ליצור ערוצים למפגשים חברתיים, מעין מפגשים ליד 'קולר מים' וירטואלי שבהם העובדים יכולים לשתף תחומי עניין, תמונות וסיפורים שאינם קשורים לעבודה.

12 אירועים משפחתיים:

ניתן לארח אירועים ידידותיים למשפחות, כגון פיקניקים משפחתיים, מסיבות חג או ימי הבאת הילדים לעבודה. שיתוף משפחות העובדים בפעילויות חברתיות עוזר לבנות קהילה תומכת.

13 קבוצות תמיכה להורים:

ניתן ליצור קבוצות תמיכה להורים עובדים כדי לחלוק חוויות, עצות ומשאבים. זה מטפח סביבה תומכת ועוזר להורים להרגיש מחוברים יותר לארגון.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה