שיתוף

התערבויות ממוקדות ותמיכה מתמשכת של מנהלי משאבי אנוש בעובדים שמתקשים לעבוד בצוות ולשתף פעולה עם אחרים, מאפשרות למנהלי משאבי אנוש לסייע לעובדים אלה לעבוד טוב יותר כחלק מצוות.

התמיכה בעובדים המעדיפים לעבוד לבד וחשים קושי לעבוד בצוות, דורשת ממנהלי משאבי האנוש לנקוט גישה בעלת ניואנסים המאזנת בין הצרכים האישיים של העובדים לבין יעדי הארגון.

הבנת הסיבות העומדות מאחורי העדפתו של העובד לעבוד לבד, והבנת ההתמודדויות שלו עם שיתוף הפעולה, היא חיונית.

להלן 12 אסטרטגיות שמנהלי משאבי אנוש יכולים להשתמש בהן כדי לסייע לעובדים שמתקשים מאוד לעבוד בצוות:

1 זיהוי העדפות אישיות:

מנהלי משאבי אנוש צריכים קודם כל לזהות עובדים המעדיפים לעבוד לבד ומתקשים בכל סוג של שיתוף פעולה עם אחרים.

ניתן לעשות זאת באמצעות סקרים, הערכות ביצועים או דיונים של אחד על אחד. הבנת הסיבות הבסיסיות להעדפות אלה יכולה לספק תובנות חשובות.

2 סידורי עבודה גמישים:

יש להציע סידורי עבודה גמישים כגון עבודה מרחוק או שעות גמישות. זה מאפשר לעובדים לבנות את סביבת העבודה שלהם בצורה שתתאים להעדפותיהם תוך כדי תרומה למטרות הצוות.

3 לספק הדרכה ומשאבים:

יש להציע תוכניות הדרכה ומשאבים המתמקדים בפיתוח מיומנויות שיתוף פעולה.

זה יכול לכלול סדנאות תקשורת, תרגילי בניית צוות או הדרכה לפתרון קונפליקטים.

יש לספק את המשאבים המותאמים לצרכים האישיים של העובדים. זה יכול לעזור לעובדים לבנות אמון בשיתוף פעולה עם אחרים.

4 הקצאת פרויקטים משמעותיים:

יש להקצות פרויקטים המאפשרים תרומות אינדיבידואליות ועדיין דורשים שיתוף פעולה עם חברי הצוות.

זה מספק הזדמנויות לעובדים להפגין את החוזקות שלהם תוך כדי למידה לעבוד ביעילות בסביבת צוות.

5 לקבוע ציפיות ברורות:

יש לתקשר בבירור ציפיות לגבי שיתוף פעולה ועבודת צוות. יש להסביר לעובדים, כי בעוד תרומות אישיות הן אכן מוערכות, גם שיתוף פעולה הוא היבט חיוני של העבודה.

הצבת ציפיות ברורה עוזרת לעובדים להבין את החשיבות של שיתוף פעולה תוך כיבוד העדפותיהם האישיות.

6 לעודד תקשורת פתוחה:

יש ליצור תרבות ארגונית פתוחה ומכילה שבה העובדים מרגישים בנוח לבטא את העדפותיהם ודאגותיהם.

יש לעודד ערוצי תקשורת פתוחים ולספק דרכים למשוב. זה מאפשר למנהלי משאבי אנוש לטפל בכל בעיה שעלולה להתעורר ולהתאים את התמיכה בהתאם.

7 להעניק חונכות ותמיכה:

יש לחבר עובדים שמתקשים בשיתוף פעולה עם מנטורים או מאמנים המצטיינים בתחום זה.

חונכות מספקת הדרכה ותמיכה, ועוזרת לעובדים לפתח את הכישורים והביטחון הדרושים כדי לשתף פעולה ביעילות.

8 לחגוג הישגים אישיים:

יש להכיר ולחגוג הישגים אישיים כדי להכיר בערך של עובדים אינדיווידואליסטים שמצליחים לעבוד בצוות.

זה עוזר להעלות את המורל ולהגביר את המוטיבציה תוך חיזוק החשיבות של תרומות אישיות בהקשר הצוות.

9 ליצור הזדמנויות לאינטראקציה חברתית:

יש לארגן פעילויות לבניית צוות, אירועים חברתיים או הזדמנויות נטוורקינג כדי לטפח אחווה בין חברי הצוות.

בניית קשרים בין אישיים חזקים יכולה לעזור להקל על תחושות הבידוד ולעודד שיתוף פעולה.

10 לעקוב אחר התקדמות ולספק משוב:

יש לבצע מעקב רציף אחר התקדמות העובדים ולספק משוב בונה על מאמצי שיתוף הפעולה.

יש להכיר בשיפורים ולהציע תמיכה במידת הצורך כדי להבטיח צמיחה ופיתוח מתמשכים.

11 לקדם תרבות ארגונית של בטיחות פסיכולוגית:

יש לטפח תרבות ארגונית שבה העובדים מרגישים בטוחים להביע את דעתם, לחלוק רעיונות ולקחת סיכונים ללא חשש משיפוטיות או תגמול.

סביבה בטוחה מבחינה פסיכולוגית מעודדת שיתוף פעולה פתוח וחדשנות.

12 לבצע הערכות ולהתאים אסטרטגיות:

יש לבצע הערכות באופן קבוע לגבי האפקטיביות של אסטרטגיות התמיכה ולהיות מוכנים להתאים אותן לפי הצורך.

כל עובד הוא ייחודי, ולכן חשוב להישאר גמיש וקשוב לצרכים ולהעדפות האישיות.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה