שיתוף

יצירתיות היא נכס חיוני לכל ארגון. היא מאפשרת לארגון לאתר הזדמנויות בשוקי היעד ולנצלן לטובת הארגון, להעלות רעיונות למוצרים ושירותים חדשים ועוד.

יתרה מכך, יצירתיות בעבודה היא מנוע הצמיחה שמסייע לארגונים להעלות רעיונות חדשים וחדשניים, שמאפשרים להם לקבל  יתרונות תחרותיים בשוקי היעד שלהם.

כמו כן, יצירתיות של עובדים מאפשרת לחברות לפתור בעיות ולמצוא פתרונות חדשים לאתגרים שהן מתמודדות  איתם.

אלא שמתברר שמעט מדי ארגונים מתייחסים אל יצירתיות כאל משאב חיוני ומעטים מדי שמים על כך דגש בעת גיוס עובדים וקידומם.

ממחקר שנערך לפני כארבע שנים על ידי חברת הסקרים האמריקאית גאלופ עלה, כי באותה עת, יותר מ-16.5 אלף עובדים העידו כי נדיר מאוד למצוא במקום העבודה שלהם את שלושה הגורמים הבסיסיים הדרושים כדי לטפח יצירתיות במקום העבודה: ציפיות מהמנהלים להיות יצירתיים בעבודתם, לוחות זמנים שמאפשרים לעובדים להיות יצירתיים ולפתח יצירתיות, ועידוד העובדים לקחת את הסיכונים הדרושים כדי להיות יצירתיים. כתוצאה מכך, הסיקו החוקרים של גאלופ, בארגונים רבים חסר הערך המוסף שנובע מיצירתיות.

יצירתיות יכולה לסייע בטיפוח תרבות ארגונית חיובית ודינמית, שיכולה להיות אטרקטיבית לעובדים וללקוחות.

המשמעות היא, שיצירתיות של עובדים יכולה לסייע לחברות להישאר רלוונטיות ולהסתגל לשווקים ולטכנולוגיות המשתנות.

להלן 11 יתרונות שנובעים לארגון הודות ליצירתיות של עובדים:

1 יכולות למצוא פתרונות משופרים לבעיות: יצירתיות מאפשרת לעובדים היצירתיים לגשת לבעיות מזוויות חדשות ולהציע פתרונות חדשניים.

2 פרודוקטיביות מוגברת: יצירתיות יכולה להוביל לתהליכים יעילים יותר וניהול זמן טוב יותר.

3 עידוד לשיתוף פעולה פורה בין עובדים: יצירתיות מאפשרת ליצור שיתופי פעולה וחילופי רעיונות, מה שמוביל לעבודת צוות טובה יותר. המשמעות היא, כי עובדים יצירתיים מסוגלים לעתים קרובות לתרום רעיונות וגישות חשובות לפרויקטים קבוצתיים.

4 שביעות רצון גדולה יותר של עובדים: עובדים שמרגישים שהם יכולים להיות יצירתיים בעבודתם לרוב מרוצים יותר מעבודתם. מה שמוביל לתחלופה נמוכה יותר ועדיפות ביכולות שימור עובדים.

5 יתרונות תחרותיים: ארגונים שמטפחים תרבות ארגונית של יצירתית מצליחים להסתגל טוב יותר לשינויים ולהשיג את המתחרים.

6 מוצרים ושירותים באיכות גבוהה יותר: יצירתיות מובילה לפיתוח מוצרים ושירותים חדשים ומשופרים.

7 מותג אטרקטיבי יותר: חברה בעלת מוניטין של יצירתיות נתפסת לרוב כאטרקטיבית יותר עבור לקוחות.

8 נאמנות רבה יותר של לקוחות: יצירתיות של עובדים ומנהלים מאפשרת לארגון לבנות קשרים חזקים יותר עם הלקוחות באמצעות חוויות ייחודיות ומותאמות אישית.

9 ביצועים פיננסיים משופרים: ארגונים שמציבים את היצירתיות בסדר עדיפות גבוה, מגיעים בדרך כלל לתוצאות עסקיות טובות יותר.

10 יצירתיות מובילה לחדשנות: מועמדים יצירתיים יכולים להביא רעיונות וגישות טריים למקום העבודה, מה שמוביל לשיפור תהליכים ומוצרים.

11 יצירתיות היא בעלת ערך במגוון רחב של תפקידים: יצירתיות אינה חשובה רק לתפקידים אמנותיים או הקשורים לעיצוב. היא יכולה לתרום רבות גם בתחומים כמו שיווק, מכירות ושירות לקוחות.

 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה