אחת הדרכים היעילות להגברת מחוברות, נאמנות, מחויבות ומעורבות העובדים היא נקיטת גישה מובנית ליצירת תרבות ארגונית של משוב מתמיד.
משוב רציף מסייע לעובדים להרגיש שהארגון מעריך את תרומתם ושהם מתואמים עם מטרות הארגון.
כתוצאה מכך, שביעות הרצון שלהם בעבודה גבוהה יותר, מה שמשפיע לטובה על הפרודוקטיביות ועל שימור העובדים לאורך זמן.
מחוברות העובדים לארגון ומעורבותם האישית במשימות הינה חיונית לפרודוקטיביות, לשימור העובדים לאורך זמן ולהצלחה ארגונית כוללת.
משוב רציף עוזר לעובדים להבין את הביצועים שלהם, לזהות תחומים שנדרש בהם שיפור ולהרגיש שהארגון מעריך את תרומתם.
להלן 11 אסטרטגיות להגברת מחוברות, נאמנות ומעורבות העובדים באמצעות משוב מתמיד:
1 דוגמה אישית מהמנהלים:
יש לוודא שהמנהלים במשוב מתמשך ומבינים את חשיבותו. כאשר המנהלים מעניקים משוב באופן קבוע ומבקשים משוב מהעובדים, זה מעביר מסר לשאר הארגון.
2 שילוב המשוב בשגרת העבודה:
יש לקדם את הרעיון שמשוב הוא חלק קבוע מחיי העבודה ולא שמור רק לביקורות שנתיות או כאשר מתעוררות בעיות. יש לעודד תקשורת פתוחה ולראות במשוב כלי לצמיחה והתפתחות.
3 שיחות קבועות מתוזמנות:
יש לקבוע פגישות של אחד על אחד באופן קבוע בין מנהלים לעובדים.
יש לדון בפגישות אלה בהתקדמות, באתגרים ובמטרות. שיחות קבועות מסייעות בטיפול בבעיות לפני הסלמה ושומרות את העובדים מתואמים עם היעדים הארגוניים.
4 גישה אישית:
יש להתאים באופן אישי את המשוב בפגישות אלה כדי לתת מענה לצרכים האישיים ולשאיפות הקריירה של העובדים. משוב מותאם אישית מוכיח שמנהלים משקיעים בצמיחה האישית והמקצועית של העובדים.
5 להטמיע פלטפורמות משוב:
יש להטמיע פלטפורמות וכלים למשוב בזמן אמת, המאפשרים לעובדים לתת ולקבל משוב באופן רציף.
פלטפורמות אלה יכולות להקל גם על משוב בין עמית לעמית, משוב כלפי המנהלים ומשוב מהמנהלים לעובדים.
6 ערוצי משוב מיידי:
יש לנצל את הטכנולוגיה כדי ליצור ערוצים ייעודיים שבהם ניתן לשתף משוב באופן מיידי.
כלים אלו מאפשרים לספק ולקבל משוב במהירות באופן בלתי פורמלי, ויכולים להיות יעילים ביותר.
7 משוב בין עמיתים:
יש לפתח תוכניות להכרה בהישגי עמיתים שבמסגרתן העובדים יכולים להכיר בתרומות זה של זה. הכרה מצד עמיתים יכולה להיות מאוד מעודדת מוטיבציה ומחזקת תרבות שיתופית.
8 משוב 360 מעלות:
יש ליישם תהליכי משוב של 360 מעלות שבהם העובדים מקבלים משוב מעמיתיהם, הכפופים להם והממונים עליהם.
גישה הוליסטית זו יכולה לספק תובנות חשובות ולטפח תרבות משוב מכילה יותר.
9 ביקורת בונה:
יש להדריך את המנהלים כיצד לספק משוב בונה שהוא ספציפי, בר יישום וממוקד בהתנהגות ולא בתכונות אישיות. משוב בונה עוזר לעובדים להבין בדיוק מה צפוי וכיצד הם יכולים להשתפר.
10 חיזוק חיובי:
יש לעודד את המנהלים לאזן בין משוב בונה לחיזוק חיובי. הכרה בהישגים ובחוזקות מגבירה את המורל ומניעה את העובדים לשמור על ביצועים גבוהים.
11 סביבה בטוחה פסיכולוגית:
יש ליצור סביבה שהינה בטוחה בהיבט הפסיכולוגי, שבה העובדים מרגישים בנוח לתת ולקבל משוב ללא חשש מעונש או נקמה. יש לעודד שקיפות ופתיחות.