שיתוף

אחד האתגרים שחוזרים על עצמם בארגונים רבים נעוץ בקידום עובדים מוכשרים בעלי מיומנויות מבוקשות וידע מקצועי רב לתפקידי ניהול, למרות שאין להם כישורים הקשורים ליחסי אנוש.

אם כן, מה צריך לעשות מנהל משאבי האנוש במקרה של עובד מוכשר מאוד שמתעקש לקבל קידום לתפקיד ניהולי, אבל זמן קצר לאחר מינויו מתברר שיש לו חולשה בולטת בכל הקשור ליחסי אנוש.

בעיה זו ביחסי האנוש של אותו מנהל פוגעת מאוד בעבודת הצוות, בשביעות הרצון ובמורל של העובדים, ביכולת לשמר את העובדים ובסופו של דבר בתוצאות העסקיות של הארגון.

למרות זאת, העובד אינו מוכן לוותר על התפקיד הניהולי ולקבל קידום מקצועי, והחברה אינה רוצה לאבד אותו לטובת מתחרים שמציעים לו תפקיד ניהולי.

ניהול מצב שבו עובד מוכשר ביותר, שקודם לתפקיד ניהולי, ולאחר מינויו מתברר שיש לו בעיה משמעותית ביחסי אנוש, עלול להיות מאתגר אך ניתן לביצוע.

להלן 11 עצות מעשיות למנהלי משאבי אנוש כיצד לטפל במצב בו לעובד מוכשר שמונה לתפקיד ניהולי יש בעיות משמעותיות ביחסי אנוש, תוך שימור כישרונותיו של העובד:

1 הערכת המצב ואיסוף משוב:

יש לאסוף משוב מחברי הצוות הכפיפים לאותו מנהל ומבעלי תפקידים קריטיים בארגון כדי להבין את הנושאים והאתגרים הספציפיים הנובעים מבעיית יחסי האנוש של המנהל.

יש להשתמש בערוצים פורמליים ובלתי פורמליים כאחד, כגון סקרים ושיחות אחד על אחד.

2 לספק משוב בונה:

יש ליצור תקשורת פתוחה ושיחות גלויות ובונות עם אותו מנהל בעל בעיות ביחסי אנוש.

יש לספק לו דוגמאות ספציפיות למקרים שבהם בעיית יחסי האנוש שלו עלולה להשפיע לרעה. יש להדגיש את החשיבות של תקשורת יעילה ושיתוף פעולה בתפקיד ניהולי.

3 להציע הדרכה ואימון מותאם אישית:

יש למצוא תוכניות אימון המתמקדות בשיפור מיומנויות בין אישיות, אינטליגנציה רגשית ותקשורת מנהיגותית.

יש להציע למנהל את ההזדמנות להשתתף בסדנאות או במפגשי אימון המותאמים להתמודדות עם האתגרים הספציפיים שלו.

4 חונכות:

חשוב לחבר את המנהל עם מנטור ותיק בארגון בעל יחסי אנוש מצויינים. מנטור יכול לספק הכוונה, לחלוק תובנות ולספק סיוע לאתגרי המנהיגות של המנהל. פגישות קבועות עם המנטור יכולות לעזור למנהל לנווט בבעיות בינאישיות.

5 משוב 360 מעלות:

יש ליישם תהליך משוב של 360 מעלות כדי לאסוף מידע מעמיתים, כפיפים וממונים באופן אנונימי.

משוב מקיף שכזה יכול לספק ראייה הוליסטית יותר של המיומנויות הבינאישיות של המנהל ולהדגיש תחומים לשיפור.

6 תוכנית לשיפור ביצועים:

יש לפתח תוכנית לשיפור ביצועים המתווה יעדים ספציפיים הקשורים לשיפור מיומנויות יחסי אנוש. יש לתקשר בצורה ברורה את הציפיות, אבני הדרך וההשלכות של אי עמידה ביעדים המתוארים.

7 אימון בתחום תקשורת בינאישית:

כדאי לרשום את המנהל לתוכניות אימון מיומנויות תקשורת העוסקות בהקשבה פעילה, פתרון קונפליקטים ומתן משוב. תוכניות אלו יכולות לשפר את יכולתו לתקשר ביעילות עם העובדים.

8 פעילויות גיבוש צוות:

יש לארגן פעילויות או סדנאות לבניית צוות כדי לטפח מערכות יחסים טובות יותר בתוך הצוות.

יש לעודד תקשורת פתוחה, שיתוף פעולה והבנה הדדית. פעילויות אלו יכולות לסייע בשיפור הקשר של המנהל עם הצוות.

9 הערכה מתמשכת:

יש לבצע הערכות באופן רציף של האפקטיביות של האסטרטגיות המיושמות. יש להיות גמישים בהתאמה ושינוי של הגישה בהתבסס על התקדמות המנהל והצרכים המתפתחים של הצוות.

10 מדדי הצלחה:

יש להגדיר בבירור מדדי הצלחה הקשורים למיומנויות משופרות בתחום יחסי אנוש. יש לעבוד עם המנהל על מנת לקבוע יעדים מדידים המתיישרים עם ציפיות הארגון למנהיגות אפקטיבית.

11 לחפש תמיכה חיצונית:

במידת הצורך יש לשקול לערב מאמנים או יועצים חיצוניים המתמחים בפיתוח מנהיגות. נקודות מבט חיצוניות יכולות להציע תובנות ייחודיות והתערבויות ממוקדות כדי להתמודד עם האתגרים בתחום יחסי האנוש של המנהל.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה