ההחלטה לבחור ספק בנושא הכשרות לעובדים היא החלטה קריטית המשפיעה על ההתפתחות המקצועית של העובדים, על צמיחתם ועל ההצלחה הכוללת של הארגון.
בעת בחירת ספק הכשרות, יש לבחון בקפידה הרבה מאוד גורמים רלוונטיים. מנהלי משאבי אנוש חייבים להקפיד על כל הגורמים הרלוונטיים, כי שהבחירה בספק ההכשרות המתאים, תאפשר לעובדים להשיג את כל מטרות ההכשרה של הארגון, ותתרום לפיתוח המקצועי של העובדים תוך תמיכה בהצלחה העסקית הכוללת של הארגון.
להלן 10 שיקולים שמנהלי משאבי האנוש צריכים לבחון בעת שהם בוחרים ספק הכשרות:
1 הערכת צרכים:
לפני בחירת ספק הכשרות, יש לערוך הערכה יסודית של צרכי הארגון בנוגע להכשרות, כדי לזהות את המיומנויות והפערים הספציפיים בידע ומיומנויות בארגון. יש להבין את העדפות הלמידה של העובדים ולהתאים אותן ליעדים העסקיים הכוללים.
2 רלוונטיות ואיכות תוכן:
יש לבחור ספק למידה המציע תוכן איכותי ורלוונטי. התוכן צריך להיות מעודכן, מותאם לסטנדרטים בתעשייה, וישים למטרות הארגון.
יש לשקול ספקים המציעים מגוון רחב של קורסים כדי לתת מענה לצרכי למידה שונים.
3 פורמטים של למידה:
יש להעריך את פורמטי הלמידה שסופקו על ידי ספק ההכשרות. עובדים שונים עשויים להעדיף פורמטים שונים כגון מודולי למידה מתוקשבת, סדנאות, סמינרים מקוונים או גישות למידה משולבת.
יש לוודא שהספק מציע גמישות בשיטות ההכשרה כדי להתאים לסגנונות למידה מגוונים.
4 טכנולוגיה ופלטפורמה:
יש לבצע הערכה של הטכנולוגיה ופלטפורמת הלמידה שבה משתמש הספק. הפלטפורמה צריכה להיות ידידותית למשתמש, נגישה ומצוידת בתכונות המשפרות את חווית ההכשרה.
בראש השיקולים החשובים שיש לקחת בחשבון, יש לבדוק תאימות למכשירים שונים והיכולת לעקוב אחר התקדמות אינדיבידואלית של כל עובד.
5 אפשרויות התאמה אישית:
יש לחפש ספקים המאפשרים התאמה אישית של תוכן ההכשרות, כדי לענות על הצרכים הספציפיים של הארגון.
היכולת להתאים את הקורסים, להתמודדות עם אתגרים ייחודיים או דרישות ספציפיות לתעשייה, משפרת את הרלוונטיות והאפקטיביות של תוכניות הלמידה.
6 מחוברות ואינטראקטיביות:
תוכניות הכשרה צריכות להיות מרתקות ואינטראקטיביות כדי לקדם השתתפות פעילה של עובדים.
יש לבצע הערכה של הגישה של הספק לטיפוח מחוברות הלומדים, שעשויה לכלול הערכות אינטראקטיביות, פורומי דיון והזדמנויות למידה שיתופית.
7 איכות המדריך:
אם בתוכניות ההכשרה מעורבים מדריכים, יש להעריך את האיכות והמומחיות של המדריכים. יש לוודא שיש להם ניסיון רלוונטי בתעשייה ויכולת לתקשר ביעילות מושגים מורכבים. יש לשקול לבחור בספקים המציעים הזדמנויות לאינטראקציה עם מדריכים.
8 הערכה והסמכה:
יש להעריך את גישת הספק להערכות והסמכות. תוכניות הכשרה צריכות לכלול הערכות למדידת הבנה ורכישת מיומנויות. הסמכה עם סיום הקורס יכולה לעודד את מוטיבציית העובדים לעבור את ההכשרה ולשמש הכרה מוחשית בהישגיהם.
9 סקלביליות:
יש לשקול את הסקלביליות של תוכניות ההכשרה. ספק ההכשרה צריך להיות מסוגל להתאים את ההכשרה לצרכי הצמיחה והלמידה המתפתחים של הארגון. סקלביליות היא חיונית כדי להבטיח שפתרון הלמידה יישאר יעיל ככל שהחברה מתרחבת.
10 המלצות וביקורות:
יש לבקש המלצות מארגונים אחרים שהשתמשו בשירותי ספק ההכשרותה. ביקורות והמלצות יכולות לספק תובנות לגבי יעילות התוכניות, היענות הספק ושביעות הרצון הכללית.