רוב הגורמים המניעים את עסקי הארגונים קדימה חייבים להתפתח כל הזמן במהירות באופן שיאפשר לחברה להמשיך להחזיק בנתי השוק שלה ולהגדילם.
עובדים רוכשים ניסיון והופכים בהדרגה למהירים יותר במילוי הדרישות לגבי המשימות שלהם. בנוסף, הטכנולוגיות המתפתחות מאפשרות לעובדים להגיע להישגים גדולים יותר מבעבר.
במילים אחרות, הבסיס הכללי של עסקי הארגונים ממשיך להשתפר כל הזמן. זוהי התקדמות מבורכת אבל גם כזאת שמציבה אתגרים גדולים.
כדי שהארגון יוכל להתמודד עם האתגרים הניצבים בפניו, יש חשיבות גדולה מאוד למידת הפרודוקטיביות בעבודת מנהלי משאבי האנוש ולמידת התקשורת בתוך הארגון.
במילים אחרות, שני האתגרים המשמעותיים והמרכזיים שניצבים בפני מנהלי משאבי האנוש הם הגברת הפרודוקטיביות של מחלקת משאבי האנוש ושיפור התקשורת בתוך הארגון.
שילוב בינה מלאכותית בתהליכי משאבי אנוש יאפשר למנהלי משאבי אנוש לייעל את הפרודוקטיביות, לטפח תקשורת טובה יותר וליצור סביבת עבודה פרודוקטיבית יותר.
עם זאת, חשוב למצוא איזון בין אוטומציה לבין מגע אנושי כדי להבטיח שהצרכים הייחודיים של העובדים ייענו.
להלן 10 דרכים שבהן בינה מלאכותית יכולה לסייע למנהלי משאבי אנוש בהגברת הפרודוקטיביות ושיפור התקשורת:
1 תהליך גיוס אוטומטי:
כלים המופעלים על ידי בינה מלאכותית יכולים לייעל את תהליך גיוס העובדים על ידי סריקת קורות חיים, ביצוע סינונים ראשוניים של מועמדים והתאמת פרופילי מועמדים לדרישות התפקיד. זה מאיץ את תהליך הגיוס ומבטיח איכות גבוהה יותר של מועמדים.
2 ניתוח צפי ביצועי עובדים:
כלים של בינה מלאכותית יכולים לנתח נתונים היסטוריים כדי להפיק צפי של ביצועי העובדים ולספק דגשים על תחומים בהם כל אחד מהעובדים צריך לשפר ביצועים. כלים אלה מאפשרים למנהלי משאבי אנוש לספק לעובדים הזדמנויות פיתוח ממוקדות.
3 קליטת עובדים חדשים:
צ'אטבוטים המונעים על ידי בינה מלאכותית יכולים להדריך עובדים חדשים בתהליך הקליטה בחברה, לענות על שאלות, לספק מידע חיוני ולהבטיח מעבר חלק יותר בעת ההצטרפות לחברה.
4 משוב בזמן אמת:
כלים של בינה מלאכותית יכולים להקל על העברת משוב לעובדים וסקירות ביצועים בזמן אמת, ולאפשר לעובדים ולמנהלים לטפל בבעיות באופן מיידי תוך ביצוע השיפורים הנדרשים.
5 המלצות הכשרה ופיתוח:
בינה מלאכותית יכולה להציע מסלולי הכשרה וקורסים מותאמים אישית לעובדים בהתבסס על תפקידיהם, כישוריהם ושאיפות הקריירה שלהם, ולהגביר את הצמיחה המקצועית שלהם.
6 צ'טבוטים לשאילתות משאבי אנוש:
צ'אטבוטים המופעלים על ידי בינה מלאכותית יכולים להתמודד עם שאילתות שגרתיות מעובדים בנושאי משאבי אנוש, ולשחרר את מנהלי משאבי האנוש כדי שיוכלו להתמקד במשימות אסטרטגיות, כאשר בה בעת העובדים מקבלים סיוע מיידי.
7 ניהול אוטומטי של משימות:
הבינה המלאכותית יכולה לסייע למנהלי משאבי אנוש בתעדוף משימות, קביעת תזכורות ותזמון פגישות, אופטימיזציה של ניהול זמן ואופטימיזציה של פרודוקטיביות.
8 שיפור תקשורת:
כלים של בינה מלאכותית יכולים לנתח דפוסי תקשורת בין עובדים למנהלים ובין עובדים לעובדים אחרים, להציע את הערוצים והזמנים הטובים ביותר לתקשורת, ולטפח אינטראקציות אפקטיביות ויעילות יותר.
9 ניתוח ביצועים:
הבינה המלאכותית יכולה לאסוף ולנתח נתונים כדי לספק תובנות לגבי פרודוקטיביות העובדים, ולעזור למנהלי משאבי אנוש לזהות צווארי בקבוק ותחומים שבהם יש צורך בשיפורים.
10 שיתוף פעולה וירטואלי:
הבינה המלאכותית יכולה לשפר את שיתוף הפעולה הווירטואלי על ידי המלצה על כלי תקשורת מתאימים, תזמון פגישות וירטואליות ויכולה לוודא שצוותים מרוחקים נשארים מחוברים ופרודוקטיביים.