שיתוף

התגברות על התנגדות של עובדים לאימוץ של טכנולוגיית מציאות מדומה (VR) – בפרט   בשל חששות העובדים לגבי השימוש בכלים החדשים ולגבי מידת הידידותיות של ממשק המשתמש – היא אתגר קריטי עבור מנהלי משאבי אנוש.

התמודדות שיטתית עם אתגרים אלו תאפשר למנהלי משאבי אנוש לסלול את הדרך לאימוץ מוצלח ומכיל של טכנולוגיית מציאות מדומה במקום העבודה.

שילוב של תקשורת ברורה, הכשרה מקיפה וגישה מתחשבת ליישום, יתרום לקבלת הטכנולוגיה החדשה בצורה חיובית ולשילוב כלים של מציאות וירטואלית בשיטות העבודה של מנהלי משאבי האנוש.

להלן 10 אסטרטגיות שמנהלי משאבי אנוש יכולים להשתמש בהן כדי להתמודד עם חששות העובדים לגבי כלים של מציאות וירטואלית, ולאפשר אימוץ חלק יותר של טכנולוגיית המציאות הווירטואלית במקום העבודה:

1 תקשורת ברורה:

יש להסביר בבירור את היתרונות של שימוש כלים של מציאות וירטואלית ביוזמות משאבי אנוש.

יש להדגיש איך כלים של מציאות וירטואלית יכולים לשפר את חוויות הלמידה, לשפר את מחוברות העובדים ולספק הכשרה בצורה מעניינת, כך שבסופו של דבר הטכנולוגיה הזאת תתרום רבות לפיתוח המקצועי של העובדים.

2 להציע הדרכה מקיפה:

יש להטמיע תוכניות הדרכה מקיפות לגבי השימוש בכלים של מציאות וירטואלית כדי להכיר לעובדים את טכנולוגיית המציאות הווירטואלית.

יש לספק מפגשי הדרכה מעשיים המכסים פעולות בסיסיות, ניווט ופתרון בעיות. יש להתייחס לדאגות נפוצות של העובדים ולהבטיח שהעובדים ירגישו בטוחים בשימוש בטכנולוגיה.

3 להתחיל עם פתרונות מציאות וירטואלית נגישים:

יש לשקול להתחיל עם פתרונות מציאות וירטואלית נגישים וידידותיים יותר למשתמש הדורשים מפרטי חומרה מינימליים.

זה עשוי לכלול אוזניות מציאות וירטואלית עצמאיות שאינן מסתמכות על הגדרות מורכבות או מחשבים רבי עוצמה.

4 לספק חומרה נגישה:

כדי להפחית עלויות ולהגדיל את הנגישות, יש לספק חומרת מציאות וירטואלית משותפת שהעובדים יכולים להשתמש בה לפי התור. גישה זו מאפשרת לעובדים לחוות את הכלים של המציאות הווירטואלית  ללא צורך בהשקעות בציוד מיוחד.

5 להציע הכנסת הטכנולוגיה לארגון בצורה הדרגתית:

יש להכניס את כלי המציאות הווירטואלית לשימוש בארגון בהדרגה. כדאי להתחיל מתוכניות פיילוט או במחלקות ספציפיות.

גישה מדורגת זו מאפשרת לעובדים להתרגל לטכנולוגיה בצורה מבוקרת, תוך מזעור תחושת ההצפה.

6 להתייחס לשמירת הפרטיות:

יש להתייחס לחששות העובדים לגבי שמירת הפרטיות ואבטחת הנתונים הקשורים לטכנולוגיית המציאות הווירטואלית.

יש לתקשר בבירור את האמצעים הקיימים כדי להגן על נתוני העובדים ולהבטיח ציות לתקנות הפרטיות.

7 להדגיש יישומים ידידותיים למשתמש:

יש להדגיש את הזמינות של יישומי המציאות הווירטואלית הידידותיים והאינטואיטיביים למשתמש.

יש לבחור יישומים קלים ופשוטים לתפעול הדורשים מומחיות טכנית מינימלית, במיוחד ליישום ראשוני.

8 לעודד תמיכת עמיתים:

יש לטפח תרבות של תמיכה בעמיתים שבה עובדים – שהשימוש בכלים של מציאות וירטואלית  נוח להם – יוכלו לסייע לעמיתיהם.

יש לעודד שיתוף ידע ולמידה שיתופית, יצירת רשת תמיכה עבור אלה שעשויים להזדקק לסיוע.

9 לבקש משוב מעובדים:

יש לבקש משוב מעובדים לגבי החוויות שלהם עם טכנולוגיית מציאות וירטואלית.

יש להשתמש במשוב זה כדי לבצע שיפורים מתמשכים, לטפל בחששות ולהתאים את היישום כדי לענות על הצרכים הספציפיים של כוח העבודה.

10 דגש על גמישות:

יש להכיר בכך שלעובדים שונים יש רמות נוחות שונות עם הטכנולוגיה. יש לאפשר גמישות בתהליך אימוץ הטכנולוגיה, ולהבטיח שאנשים יכולים להתקדם בקצב שלהם.

 

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה