המעבר המאסיבי לעבודה מהבית – בין אם באמצעות מודל העבודה היברידי או עבודה מהבית באופן מלא – יחד עם המגמה לגייס לחברות עובדים המתגוררים באיזורים גיאוגרפיים מרוחקים, לרבות עובדים המתגוררים מעבר לים, ולשלב את כולם בתוך צוותים המפוזרים על פי איזורים גיאוגרפיים שונים, מאלצת את מנהלי משאבי האנוש לתכנן ולהוציא לפועל, תרבות ארגונית שהינה מתאימה למציאות חדשה זו בשוק העבודה.
כדי שמנהלי משאבי אנוש יצליחו להתאים את התרבות הארגונית למצב החדש, נדרש כיום שינוי יסודי בתרבות הארגונית של ארגונים שהצטרפו למגמה זו של עבודה מכל מקום ובכל עת.
אחד השינויים המהותיים הנדרשים כעת, הוא שינוי התרבות הארגונית לתרבות ארגונית וירטואלית באופן שתהיה מותאמת למגמות חדשות אלה בשוק העבודה.
נורמות הנהוגות בארגון יכולות להופיע באופן שונה בסביבת עבודה שהיא וירטואלית, או סביבת עבודה שמשלבת עובדים שנמצאים במשרד רק בחלק מימי השבוע, או עם עובדים שעובדים מביתם באופן מלא או אף מעבר לים.
לכן יש להתאים את התרבות הארגונית וחווית העובד באופן שניתן יהיה לקיים את כללי התרבות הארגונית המותאמת למגמות החדשות.
המשימה לבצע שינוי יסודי בתרבות הארגונית אינה פשוטה וביצועה עלול להיות כרוך בחבלי לידה כלומר בטעויות רבות.
כדי לבצע את המעבר בצורה חלקה ככל הניתן, תוך לקיחה בחשבון של כל (או לפחות רוב) המהמורות המצפות למנהל משאבי האנוש בדרך, ניתן להיעזר כיום בבינה מלאכותית.
ניצול היכולות של הבינה המלאכותית מאפשר כיום למנהלי משאבי אנוש, לגשר על הפער בין עובדים מרוחקים לעובדים במשרד, ולוודא שהתרבות הארגונית של החברה תישאר מגובשת וחיובית למרות כל מסגרות העבודה השונות.
להלן 10 דרכים שבהן הבינה המלאכותית יכולה לסייע למנהלי משאבי אנוש בתכנון וביצוע תרבות ארגונית חיובית המתאימה לעובדים מרוחקים וגם לעובדים שעובדים מהמשרד:
1 תובנות מונעות נתונים:
הבינה המלאכותית יכולה לנתח נתוני עובדים כדי לזהות מגמות, סנטימנטים ותחומים בעייתיים הגורמים לדאגה. תובנות אלה יכולות לסייע למנהלי משאבי אנוש לקבל החלטות מושכלות ולטפל בבעיות הקשורות לתרבות הארגונית ביעילות.
2 תקשורת מותאמת אישית:
צ'אטבוטים המופעלים על ידי בינה מלאכותית יכולים לספק עדכונים, חדשות ומידע מותאמים אישית לעובדים, ולוודא שהם מעודכנים לגבי יוזמות התרבות הארגונית של החברה ומעורבים בהן.
3 בנייה וירטואלית של צוותים:
הבינה המלאכותית יכולה להמליץ למנהל משאבי האנוש על פעילויות וירטואליות של בניית צוותים, המבוססות על העדפות ואישיות העובדים, תוך טיפוח תחושת אחווה בין צוותים מרוחקים.
4 סקרי תרבות ארגונית:
סקרים המונעים על ידי הבינה המלאכותית יכולים לאסוף משוב מעובדים במקומות שונים, ועל ידי כך לעזור למנהלי משאבי אנוש להבין את הדינמיקה התרבותית ולהתאים יוזמות בהתאם.
5 הכרה בהישגים של עובדים מרוחקים:
הבינה המלאכותית יכולה לנתח את ביצועי העובדים כדי לוודא שההכרה בהישגיהם והתגמולים על כך, מחולקים בצורה הוגנת בין עובדים מרוחקים לעובדים במשרד, ולקדם את ההכלה.
6 למידה ופיתוח מקצועי:
הבינה המלאכותית יכולה להציע תוכניות הדרכה והכשרה מותאמות אישית לעובדים מרוחקים, כדי לשפר מיומנויות ולקדם תרבות ארגונית של למידה מתמשכת, ללא קשר למיקום.
7 תמיכה בבריאות העובדים:
אפליקציות העוסקות בריאות העובדים המונעות על ידי בינה מלאכותית, יכולות לספק טיפים ומשאבים המותאמים אישית לכל עובד, לצורך שמירה על הרווחה הפיזית והנפשית של כל אחד מהעובדים, בין אם הם עובדים מהבית או מהמשרד.
8 ניתוח משוב:
הבינה המלאכותית יכולה לנתח משוב מעובדים כדי לזהות נושאים וחששות משותפים הקשורים לתרבות הארגונית, ולעזור למנהלי משאבי אנוש לטפל בבעיות באופן יזום, עוד לפני שהן הופכות לבעיות.
9 חונכות וירטואלית:
הבינה המלאכותית יכולה לקשר ולבצע התאמות בין עובדים מרוחקים למנטורים בהתבסס על המטרות ותחומי העניין שלהם. זה מקל על ההתפתחות המקצועית של העובדים ועל טיפוח תרבות ארגונית של תמיכה.
10 תובנות ביצועים:
הבינה המלאכותית יכולה לספק למנהלי משאבי אנוש תובנות לגבי הביצועים של עובדים מרוחקים, לעזור לזהות ביצועים מובילים ולהכיר בתרומתם לתרבות בארגונית.