שיתוף

תפקידה של הבינה המלאכותית בעיצוב ותכנון חווית העובדים הולך והופך יותר ויותר מרכזי, ויש לכך השלכות עמוקות על ההווה ועל העתיד של שוק העבודה.

הבינה המלאכותית יכולה לא רק לייעל את המשימות השגרתיות של מנהלי משאבי האנוש, אלא גם לשפר את ההתאמה האישית, החל בתוכניות למידה ופיתוח מקצועי מותאמות לכל עובד ועד לצ'אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית לתמיכה בכל עובד לפי דרישה.

הבינה המלאכותית יכולה לחזות שחיקה של עובדים, להציע יוזמות רווחה ולנתח מערכי נתונים נרחבים כדי לחשוף מגמות ותחומי שיפור פוטנציאליים.

בעתיד הקרוב צפויה הבינה המלאכותית למלא תפקידים חשובים אף יותר, כולל ניתוח סנטימנט מתקדם בקרב עובדים, מודלים חזויים לאסטרטגיות שימור עובדים וחוויות מציאות מדומה להכשרה ולשיתוף פעולה.

בסיכומו של הבינה המלאכותית הופכת לכוח מניע בעיצוב מקומות עבודה שהם לא רק פרודוקטיביים אלא גם אמפטיים יותר, מגיבים ומתואמים לצרכים האישיים, ובכך מחולל מהפכה בחוויית העובדים הכוללת.

להלן 10 דרכים בהן יכולה הבינה המלאכותית לשפר את חווית העובד כיום וגם תוך מבט לעתיד:

1 ניתוח פערי מיומנויות:

הבינה המלאכותית יכולה להעריך את הכישורים הנוכחיים של כל עובד, להשוות אותם לדרישות התפקיד העתידיות של הארגון וליידע את מנהלי משאבי האנוש אילו הכשרות יצטרך כל עובד כדי להתאים את יכולותיו לדרישות העתידיות. זה עוזר למנהלי משאבי אנוש ולעובדים למפות מסלולי קריירה פוטנציאליים.

2 המלצות לגיוס פנימי ומעבר עובדים למשרות אחרות בתוך הארגון:

הבינה המלאכותית יכולה להציע משרות פנימיות שמתאימות לכישוריו וליעדי הקריירה של העובד, ולקדם ניידות פנימית.

3 צ'טבוטים ועוזרים וירטואליים:

צ'אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית ועוזרים וירטואליים יכולים לספק לעובדים תשובות מיידיות לשאלות נפוצות הקשורות כל מה שקשור לניהול משאבי האנוש ולהפנות אותם למשאבים הנכונים, כמו לדוגמה שאלות לגבי ההפקדות לקרן הפנסיה שלהם, לגבי מספר ימי החופשה שנותרו להן ועוד.

4 תקשורת מותאמת אישית:

הבינה המלאכותית יכולה להתאים אסטרטגיות תקשורת לעובדים שעובדים מרחוק באופן מלא וחשים בודדים, ולהבטיח שהם מקבלים עדכונים ומידע רלוונטיים.

5 הפחתת הטיות ותוכן והכשרות מכילים:

הבינה המלאכותית יכולה לזהות ולמתן הטיות בתהליכי הגיוס והקידום, לקדם גיוון והכלה. בנוסף, הבינה המלאכותית יכולה לוודא שחומרי ההכשרה והתוכן יהיו מגוונים באופן שמכיל אוכלוסיות מגוונות, תוך התחשבות בצרכים הייחודיים של כל עובד.

6 תחזיות שחיקה:

הבינה המלאכותית יכולה לנתח נתונים כדי לחזות אילו עובדים נמצאים בסיכון לעזוב את החברה ולתת התראה למנהלי משאבי האנוש. בעקבות זאת, מנהלי משאבי האנוש יכולים לנקוט באמצעים יזומים כדי לשמר כישרונות יקרי ערך.

7 תחזיות ביצועים:

הבינה המלאכותית יכולה לחזות את ביצועי העובדים ואיכות עבודתם, בהתאם לכישורים שלהם ולהכשרות שעברו, ולעזור למנהלי משאבי אנוש להקצות משאבים ותמיכה בהתאם.

8 תחזיות עלויות ותקציב:

הבינה המלאכותית יכולה לספק תחזיות לגבי עלויות וכלי תקציב, כדי לעזור למנהלי משאבי אנוש לתכנן את ההשפעה הפיננסית של הצעות הארגון לעובדים בכל הנוגע להעלאות שכר והטבות.

זה כולל חיזוי כיצד שינויים ושיפורים בהטבות – כמו למשל הצגת תוכניות בריאות חדשות או שינוי תוכניות פרישה לתוכניות נדיבות יותר מאלה הקיימות בחוק – עשויים להשפיע על תקציב החברה.

9 משאבי הכשרות והדרכות:

הבינה המלאכותית יכולה לספק לעובדים משאבים וידע בכל הנוגע להכשרות שהם זקוקים להם כדי לחזק את היתרונות שלהם, כמו גם להסביר נושאים מורכבים בצורה פשוטה ונגישה.

צ'אטבוטים או עוזרים וירטואליים יכולים לענות על שאלות ולספק מידע 24/7, מה שמקל על העובדים להבין ולנצל את היתרונות שלהם.

10 ניתוח השימוש בהטבות כדי להגביר את הפקת התועלות מהן:

הבינה המלאכותית יכולה לעקוב אחר האופן שבו עובדים משתמשים בהטבות שלהם, במטרה לספק תובנות לגבי אילו הטבות מנוצלות מאוד ואילו הטבות זקוקות לשיפור או לתקשורת טובה יותר. מידע זה מסייע למנהלי משאבי אנוש לקבל החלטות מבוססות נתונים לגבי ההטבות ולקבוע סדרי עדיפויות.

 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה