שיתוף

נהוג לומר שמנהלים טובים הם כאלה שמאפשרים לעובדים לעשות את עבודתם היטב על ידי הסרת מכשולים שמונעים מהם לעשות זאת.

חווית עובד חיובית עונה על צורך דומה. כאשר הארגון דואג לפישוט מערכות ותהליכים, זה הופך את ביצוע המשימות של העובדים לקל ופשוט יותר.

ארגונים שמייצרים חווית עובדים מצויינת, מתחילים כבר בשלב הליך הגיוס, ויוצרים את החוויה החיובית לאורך כל הליך הגיוס, הקליטה וההשתלבות של העובדים החדשים, ההכשרה, פיתוח מסלולי הקריירה וניהול הביצועים.

ארגונים שעושים זאת יכולים להפחית את המורכבות של עבודת העובד ומעודדות אותו לשיתוף פעולה.

מסקר שנערך בקרב מנהלים בארה"ב עולה, כי יש הבדלים בין ארגונים שחווית העובדים החיובית שלהם נמצאת ברבעון העליון, לבין ארגונים שחווית העובדים החיובית נמצאת ברבעונים אחרים. כאמור, מדובר בחלוקת הארגונים לרבעים בהיבט של חוויית העובדים.

ארגונים שחווית העובדים אצלם דורגה ברבעון העליון הפיקו כ-51% מהכנסותיהם ממוצרים ושירותים חדשים שהוצגו בשנתיים האחרונות (בתקופת הסקר), לעומת כ-24% ברבעון התחתון.

עוד נמצא, כי הרבעון העליון (בהיבט חווית העובדים החיובית) הראה רווחיות גדולה יותר בכ-25% לעומת הרבעון התחתון.

ממצאים אלה מצביעים על כך שחברות שמעניקות חווית עובדים חיובית ברמה הגבוהה, יכולות לחדש מהר יותר על ידי הבאת מוצרים לשוק מהר יותר.

בנוסף, נראה שחברות המדורגות ברבעון העליון מסוגלות ליצור חווית לקוח טובה יותר. נתונים אלה מוכיחים שכאשר הארגון מאפשר לעובדים לעשות עבודה מעולה, הם יכולים לשרת לקוחות ברמה גבוהה יותר.

חוקרים של הארוורד ביזנס ריוויו ערכו סקר אחר בו נמצא, כי אם מדדי חווית העובדים של הארגון יתקדמו מהרבעון התחתון לראשון, ההכנסות שלו יגדלו ביותר מ-50%, והרווחים ישתפרו כמעט באותה מידה.

המשמעות היא, שהשקעת הארגון בחווית עובדים חיובית היא בעלת רציונל עסקי חשוב.

ממחקר אחר שבוצע בארה"ב בקרב כ-250 ארגונים עולה כי שחברות שמשקיעות בחוויית העובדים שלהן עולות על מתחרות שאינן עושות זאת.

מתברר שחברות שמשקיעות בחווית עובדים חיובית צומחות פי 1.5 מהר יותר, משלמות טוב יותר לעובדים ומייצרות הכנסות בהיקפים כמעט כפולים והרווחיות שלהן גדולה פי ארבעה.

חוויות חיוביות של עובדים מובילות להגברת מידת המחוברות של העובדים לארגון. עובדים בעלי מידת מעורבות ומחוברות גבוהות הם בעלי סיכוי הגבוה פי חמישה להמליץ על הארגון, לעומת עובדים שאינם מחוברים לאגון.

לחשיבה הממוקדת בעובד יש חשיבות רבה לעיצוב חווית עובד טובה, אבל הנקודה החשובה ביותר היא נקודת המפגש בין צרכי העובדים והאסטרטגיה הארגונית. לכן זהו המקום בו מנהלי משאבי אנוש צריכים למקד את מאמציהם.

הנקודות בהן יש למקד את חווית המועמד החיובית וחווית העובד החיובית הן: שלב משיכת העובד לארגון, הליך הגיוס, שלב קליטת העובדים החדשים, שימור העובדים, התפתחות העובדים, הכשרתם וקידומם, ושלב עזיבת העובד כאשר יש לוודא שהעובד עוזב את הארגון בצורה חיובית וכאשר הוא מעריך ומוקיר את הדרך בה הארגון אפשר לו לעזוב.

 

 

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה