תרומה לקהילה היא פעילות מקובלת במרבית החברות הגדולות בישראל ובמדינות מפותחות אחרות. מדובר בפעילות אותה עורכים עובדי החברה מחוץ לשעות העבודה במשרד, שנועדה להיטיב עם גורמים שונים בקהילה בה הם חיים.
אצל רבים מהחברות נתפשת פעילות זו כאמצעי נוסף להעצים את יחסי הציבור שלהם. כניסיון לשפר את הדימוי הציבורי שלהן כחברות שכל עניינן מקסום הרווח ודאגה לבעלי המניות, ושדאגה אמיתית ללקוח
ולקהילה זרה להם. מרבית החברות בוחרות שלא במקרה לתרום לאותם קהילות המצטלמות היטב בתקשורת, כגון אוכלוסיות מקופחות, קשישים, נוער במצוקה ועוד.
אלא שהתרומה לקהילה כך מתברר, חשובה לא רק ליחסי הציבור של החברה אלא גם לעובדים עצמם. היא מאפשרת להם לצאת מבועת מטלות היום יום הפונקציונאליות ולפעול מתוך תחושה של סולידאריות חברתית, החורגת משיקולים של רווח והפסד. באופן עמוק זו גם התחושה המשפרת את תפוקת העובד בארגון עצמו.
לא בהכרח חייבים לבחור פעילות המצטלמת היטב, לעיתים כדאי למצוא כזו בה כישורי עובדי החברה יבואו לידי ביטוי. שיעורי עזר במתמטיקה לתלמידים מאוכלוסיות חלשות המתקשים בכך. פיתוח מיומנויות מחשב בכלל וזו של הרשת בפרט לאלו הרחוקים מעולם זה כדי לפתוח להם צוהר לעולמות חדשים. אפשר גם להביא את 'הקהילה' אל הארגון עצמו. בקורים של תלמידי בית ספר בחברות היי טק תוך הסבר על הטכנולוגיה המפותחת בהם. מתן אפשרות לשהות שעות אחדות בשבוע במחלקת המחקר והפיתוח כדי לפתח חשיבה יצירתית. החרוצים יותר גם עשויים לחשוב על מטלות של ממש בהם ניתן לשלב צעירים, כך ששני הצדדים לעסקה יצאו נשכרים. אפשר גם לפנות לעשרות העמותות הפועלות בישראל ולהשתלב בפעילויות המוצעות על ידם –סיוע לקשישים, נכים ועוד. אפשר פשוט 'לצאת מהקופסה' ולהעלות רעיונות מקוריים שאיש בקהילה עוד לא חשב עליהם.