לערבב את הגיקים עם לובשי החליפות

לערבב את הגיקים עם לובשי החליפות

בארגונים של היום עובדים מתחום הטכנולוגיה מתערבבים עם עובדים מתחומי השיווק והתוכן. איך עוזרים לכולם לתקשר טוב יותר זה עם זה ולשתף פעולה?

שיתוף
טיפוסי עובדים

טיפוסי עובדים

בעולם העסקים של היום גם חברות שאינן חברות ידע תלויות בטכנולוגיה. ככל שהטכנולוגיה חודרת יותר ויותר לפרקטיקות עסקיות שגרתיות, יותר ויותר אנשים צריכים להסתגל לתרבויות ארגוניות שונות. קווין דאום מ-inc. אומר שאחד האתגרים שעומדים בפני רוב החברות היום הוא לפתור את נושא התקשורת בין אלה שהטכנולוגיה היא בליבת עבודתם ובין אלה שרק משתמשים בה. מדובר בטיפוסי עובדים שעשויים להיות שונים מאוד זה מזה.
דאום אסף שישה טיפים שיעזרו לכם ליצור צוותים הרמוניים שכוללים גם את ה"גיקים" וגם את המכופתרים.

1. גייסו להשתלבות. גם אם אתם מגייסים אנשים עם כישורים טכנולוגיים ובמקביל, למשל, אנשים שמתמחים בתוכן, ודאו שהעובדים שלכם פתוחים ומחויבים לתקשורת ולשיתוף פעולה גם עם בעלי מקצוע שונה משלהם. מומלץ לחפש אנשים שהם "מסבירנים מטבעם". כדאי כמובן שהעובד ידע לתקשר את תחום ההתמחות שלו, אבל הוא צריך להיות פתוח ללמוד לתקשר גם תחומי ידע אחרים.

2. צרו תרבות של למידה. יש חברות שבהן העובדים מקבלים עידוד ותגמול על למידה ועל צמיחה מחוץ לתחום ההתמחות שלהם. בחברות שמעסיקות עובדים מתחומי ידע שונים, יש לצפות מהעובדים ללמידה עצמית נלהבת ולהעצים אותה. כך העובדים בעצמם הם שיניעו את ההפריה ההדדית ואת חילופי הרעיונות וההבנות.

3. צרו מילון מונחים משותף. בכל סביבה טכנולוגית שאליה תיכנסו מיד תופגזו בז'רגון ובראשי תיבות שיישמעו לכל מי שאינו כותב קוד כמו שפה זרה. אבל עד כמה ששפת "האותיות" עשויה להישמע מוזר, גם השפות שבהן מדברים אנשי הכספים והשיווק למשל, עשויות להישמע כמו סינית למי שחי מחוץ לתרבות שלהם. מומלץ ללמד את כל העובדים מעין שפה ארגונית שתאפשר להם להבין אחד את השני וגם את הלקוחות. כל מה שצריך זה מילון מונחים פשוט ואולי גם כמה שיעורים על מנת לשפר במהירות את התקשורת בין העובדים.

4. עודדו ענווה. הכישרונות המובילים שאתם מגייסים צריכים להיות טובים במה שהם עושים וגאים ביכולותיהם, והם צריכים להיות בעלי תשוקה לתחום ההתמחות שלהם. עם זאת, לעיתים קרובות, סוג כזה של התנהגות יכול להתפרש כמתנשא ומזלזל. יש ליצור אווירה שבה ענווה וכבוד לזולת הן תכונות מוערכות. יש צורך באגו, אבל רק כאשר הוא משרת את העסק, את הלקוחות ואת הצרכנים.

5. צרו אמפתיה מעשית. חשוב שהעובדים יתנסו בכל נקודות המבט של כל מרכיבי הארגון. אנשים צריכים להבין מה עושים אנשים אחרים. משמעות הדבר היא לחוש בנוח בתהליכים כמו כתיבת קוד או יצירת תוכן. יש חברות שבהן גורמים לעובדים לבצע הלכה למעשה את עבודתם של חבריהם. אנשי שיווק מתנסים בכתיבת קוד פשוטה ומהנדסים מתנסים בקידום מוצר. שינוי נקודת המבט מעלה לפני השטח נושאים שונים ויוצר הבנה ורצף אחידים יותר.

6. אחדו אותם סביב מטרות משותפות. גישתם השיתופית של העובדים תלויה במוטיבציה. חברות רבות מבודדות את אנשיהן, כך של אחד מהם מתמקד רק במטרות האישיות שלו. קישור כל העובדים למטרה משותפת של החברה, כמו גם למטרות ברמת המחלקה, יניע אותם למצוא דרכים להבין זה את זה ולשתף פעולה.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה