תכניות רווחה עשויות לשפר לא רק את בריאותם של העובדים אלא גם את הסיפוק והנאמנות שלהם. עובדים שחשים שלמקום העבודה שלהם באמת אכפת מהבריאות שלהם ומרווחתם האישית, נוטים יותר לחוש מוערכים. אין זה מובטח, אבל תכניות רווחה עשויות גם לסייע לעובדים בניהול מתחים, שהוא מהגורמים העיקריים המשפיעים על התפוקה.
פתיחתה של תכנית רווחה יכולה תרום רבות למקום העבודה ולהישגי משאבי האנוש בצמצום העזיבה, שיפור הרווחים כתוצאה מעלייה בתפוקה וצמצום ימי המחלה. על מנת להתחיל תכנית רווחה בהצלחה, חשוב קודם כל להביא את כל המנהלים הבכירים "לאותו עמוד", כך על פי המלצת אתר משאבי אנוש HR Payroll Systems. אם התכנית אינה נתמכת מלמעלה, סביר פחות שהיא תתקבל ביתר חלקי החברה. אחרי שכל המנהלים נרתמו, יש לקבץ צוות שיבדוק את הדרכים הטובות ביותר לשיפור הרווחה ולפרט כיצד תפעל התכנית.
הפרקטיקות הטובות ביותר לשיפור רווחת העובדים משתנות מאוד מחברה לחברה, אך עשויות לכלול:
• תכניות זמינות להפסקת עישון
• עידוד הגברת הפעילות הגופנית
• מתן מידע בנוגע לתזונה בריאה יותר
• בדיקות לחץ דם, רמות כולסטרול ומדדי בריאות נוספים
• קואצ'ינג בריאות זמין
• סיוע בניהול סוגיות בריאותיות
הימנעו מנפילות
הגישה להטמעת תכנית רווחה חשובה מאוד. אם המועסקים חשים שמשהו נכפה עליהם, פוחתת ההסתברות שהם ירצו להשתתף. חברות רבות עושות את הטעות והופכות את בדיקות הבריאות לחובה או מענישות מועסקים שאינם משתתפים בהן. סביר יותר שפעולות כאלה יביאו להתנגדות של העובדים ולעזיבה ולא ישפרו את רווחתם. טיפים להצלחה:
• השתתפות בתכנית רווחה אינה חובה. כך התכנית נתפסת כהטבה ולא כעוד מחויבות.
• יש להציע תמריצים שיגרמו להשתתפות בתכנית להיראות מפתה. תמריצים אלה עשויים לכלול ימי חופש, הנחה על חברות במועדוני כושר או מתנות.
• תקשור התכנית לעובדים צריך להיות ברור, ספציפי ופשוט להבנה.
• זמן קצר לאחר תחילת הפעלת התכנית, יש להעריך את התוצאות. שיעור השתתפות העובדים בתכנית, התפוקה של המשתתפים בה בהשוואה לאלה שאינם משתתפים ושביעות הרצון של המשתתפים צריכים להימדד על מנת לקבוע את מידת ההצלחה.
• לאחר הערכת הצלחת התכנית, יש להכניס בה שינויים והאמות על מנת לשפר אותה ולהתאים אותה לצרכים חדשים ומשתנים של העובדים הקיימים והעובדים החדשים שהצטרפו בעת האחרונה.