דוח החברות הטובות ביותר לעבוד בהן של 100 Fortune שפורסם לאחרונה חקר מהו גורם השורש לביצועי עובדים מעולים וכיצד מנהלים יכולים להתאים את מקום העבודה שלהם כדי לקדם זאת. המשתתפים בסקר (עובדים בחברות הטובות ביותר) נשאלו שאלה פתוחה: "מהו הדבר החשוב ביותר שהמנהל או החברה שלך עושים בפועל שגורם לך לייצר עבודה מעולה?"
מהתשובות עלו כמה דפוסים ברורים: 37% הצהירו שהכרה אישית יותר תעודד אותם לייצר עבודה טובה יותר לעתים קרובות יותר. נתקבלו בסקר פרמטרים נוספים כגון אוטונומיה והשראה, אך ההכרה הייתה הדומיננטית ביותר. על אף שמחקר זה ורבים אחרים מוכיחים את חשיבותה של ההכרה, היא עדיין דבר שחברות רבות מתקשות להגדיר ולייצר. ב Great Place to Work® רואים שבין הקליינטים שלהם, אפילו אלו שיש להם תרבות חזקה, עומדים בפני אתגר כאשר זה נוגע להכרה בפרטי העובד או הצוות בקנה מידה גדול וארגוני. אין תכנית אחת אוניברסלית שתעבוד עבור כולם, אבל האנה ג'ונס מ- Great Place to Work® מציעה כמה מרכיבי מפתח של הכרה אותנטית שכל הארגונים והמנהלים יכולים להשתמש בהם כדי ליצור חוויית הכרה משמעותית.
• להיות ספציפיים, להיות רלוונטיים. ההכרה משמעותית יותר כאשר היא נקשרת להישג ספציפי או ליעד עסקי מדויק. הספציפיות עוזרת לעובדים לחבר את ההכרה להתנהגותם ומעודד ביצועים חזקים ומתמשכים.
• להיות מתוזמנים. הכרה שניתנת אחרי חודשים מאבדת ממשמעותה במידה ניכרת. ככל שלמנהלים לוקח יותר זמן לזכות את המועסקים בהכרה, כך סביר יותר שהפעולה תיתפס כאותנטית פחות.
• להכרה צורות וגדלים רבים. יש מחקרים רבים המצביעים על כך שאנשים מונעים לא רק על ידי כסף, אבל למתנות כספיות יש משמעות מרחיקת לכת כאש מעניקים הכרה להישגי העובדים. מעבר לבונוס או העלאה, שקלו לתת מתנות אישיות, כרטיסים לאירועים או רכישות אחרות המראות לעובדים המוערכים שהתגמולים הותאמו אליהם באופן אישי.
• דברים קטנים הולכים דרך ארוכה. חשוב מאוד לתת הכרה להישגים ולאבני דרך, אך תודות יום יומיות יכולות להניע את המועסקים באותה מידה ולפעמים אפילו יותר. כתיבת פתקים בכתב יד או שימוש באינטראנט כדי לקדם התנהגות טובה של אנשים יכולה לסייע בהשרשת תרבות של הכרה. התודות אינן חייבות לבוא ממנהלים בלבד, אלא גם מחברים לעבודה, ובעבור מועסקים מסוימים תהיה לכך משמעות רבה יותר.
• להתחבר לתמונה הגדולה. השתמשו בפרקטיקות של הכרה כדי להראות לעובדים שמעריכים אותם. כאשר הארגון גדל ומשתנה זה הופך להיות כלי מרכזי שכן הוא עוזר לכם ליצור תחושת ביטחון אצל העובדים בערכם עבור החברה ומניע אותם לשמור על הישגיהם הגבוהים.