יחסים קרובים בין סמנכ"ל כספים למשאבי האנוש טובים לעסק

יחסים קרובים בין סמנכ"ל כספים למשאבי האנוש טובים לעסק

סקר: חברות שיש בהן קשרים חזקים בין סמנכ"לי כספים לראשי משאבי אנוש משיגות תוצאות עסקיות טובות יותר

שיתוף
שיתוף פעולה בארגון

שיתוף פעולה בארגון

חברות שבהן מתקיימים קשרים חזקים בין סמנכ"ל הכספים (CFO) למנהל או המנהלת הראשיים של משאבי האנוש (CHRO) קשורות לביצועים עסקיים טובים יותר. ארגון השירותים המקצועיים EY מצא את המתאם הזה בסקר הגלובלי Partnering for performance ("חוברים לטובת ביצועים"), שמסגרתו 550 בעלי תפקידי CFO או CHROחלקו מידע.

ממצאי הסקר מראים שחברות שהפכו שיתופיות יותר במהלכן של שלוש השנים האחרונות מדווחות על צמיחה פיננסית ועל שיפור רב יותר במדדי משאבי אנוש, למשל מעורבות ותפוקה. מהסקר של EY עולים ארבעה גורמי מפתח שזוהו כסיבות שהניעו את מנהלי משאבי האנוש ואת סמנכ"לי הכספים להתקרב זה לזה בשלוש השנים האחרונות:

• קשה למצוא כישרונות טובים ומחירי ההעסקה עולים.

• עולה חשיבותה של מחלקת משאבי האנוש בהיררכיה הארגונית.

• חברות מפתחות כל הזמן מוצרים ושירותים חדשים שיתאימו לסביבה העסקית המשתנה במהירות.

• במאמץ להשיג הצלחה ויעילות גדולות יותר, עוד ועוד ארגונים משנים את המודלים העסקיים שלהם.

באופן טיפוסי, סמנכ"לי כספים נטו לראות בהון האנושי עלות, בעוד ראשי משאבי אנוש ראו את ההון האנושי בעיקר כנכס המצריך השקעה," אמרה דינה פירון, מנהלת הון אנושי גלובלי בחברת EY. "על מנת למקסם באמת את מעורבות העובדים ולשפר את פריון כוח העבודה… סמנכ"לי הכספים וראשי משאבי האנוש צריכים למצוא דרכים לשפר ביעילות ובאפקטיביות את שיתוף הפעולה ביניהם."

שיחת צוות

כל המעסיקים שואפים שיהיו להם צוותים אפקטיביים במיוחד, כאלה שיוכלו לתקשר זה עם זה על מנת להשיג יעדים ולצמצם את חוסר היעילות. blog.capital.org אסף טיפים לקידום שיתוף פעולה בארגון ויצירת ועבודת צוות טובים יותר בין חלקים שונים של הארגון.

• הידיעה כיצד לעצב צוותים שיתרמו לתפוקת החברה תעזור לעובדים להגיע ליעדים עסקיים בצורה יצירתית, שיתופית ויעילה יותר: צרו יעדים ניתנים למדידה, קבעו ציפיות ברורות, תמכו בתקשורת פתוחה, אל תתפשרו על תוצאות.

• אפשר להפוך קונפליקטים במקום העבודה להזדמנויות: כאשר קבוצת אנשים (ולא בודדים) מעורבת בקונפליקט ומנסה לפתור אותו, עשויים לעלות רעיונות חדשים; קונפליקט מצריך דיון וניתן לנצל זאת לשיפור התקשורת; קונפליקט יכול לשמש כהתראה למנהלים על בעיות במורל; קונפליקט עשוי להיות מקור לאנרגיה כי הוא מוציא אנשים מאזור הנוחות שלהם.

• מעסיקים שחשים שהם עובדים בסביבה "רעילה" עשויים לחשוב שאינם יכולים לשגשג או להצליח. היו מודעים לתרבות הארגונית שלכם וטפלו בכל היבט בעייתי שמעלים העובדים שלכם או שאתם מבחינים בו בעצמכם.

• תקשורת ברורה ואפקטיבית היא כלי מפתח בעזרה לעובדים למלא את מטלות תפקידיהם ולהגיע אל היעדים שלהם. עבודה בצוות יעילה ואפקטיבית יותר כאשר כל חברי הצוות מתקשרים היטב זה עם זה. היעדר תקשורת עלול לגרום לעיכובים מיותרים בתהליך העבודה של הצוות. גורמים להיעדר תקשורת שניתן לפתור הם: חוסר מודעות לתקשורת לא-מילולית, תקשורת דלה בין העובדים להנהלה, חוסר הבנה של חזון החברה, קביעת הנחות מוטעות, היעדר אחריות אישית ואי לקיחת בעלות על התפקיד.

הסקר של EY הצביע על קו תקשורת ספציפי, במקרה הזה בין סמנכ"ל הכספים לראש משאבי האנוש. ניתן להניח שיחסים שיתוף נוספים בין מחלקות שונות בארגון ייטיבו עם התוצאות העסקיות, בעיקר כאשר מדובר במחלקות שיש ביניהן לכאורה ניגוד עניינים.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה