"כשאגדל אהיה רופא או מורה" זה משפט של ילד בן 11 שרק מתחיל להבין איך עובד העולם, וכחלק מתהליך גיבוש הזהות העצמית שלו, הוא חושב על מה הוא יעשה בעולם הזה כשיהיה גדול… עוד מעט. אך לא רק ילדים קטנים מבטאים את הרצון שלהם לעשות משהו חשוב ומעניין כשיגדלו. גם ה"גדולים" שכבר לכאורה מצאו את מקומם בשוק העבודה, חושבים על העתיד שלהם ומה הם רוצים לעשות כשיגדלו עוד קצת.
על פי סקר של Pay4Later, כ-23% אחוז מהאוכלוסייה הבוגרת יעשו הסבה מקצועית כדי לשנות מסלול קריירה. מתוך 23% העובדים ששואפים לשינוי תעסוקתי, 22% ירצו להשתלב בענף שירותי הבריאות, כ-18% ירצו להשתלב בתחום ההוראה וכ-12% ירצו להשתלב בתחום השירותים הפיננסיים.
העובדים שלכם רוצים שינוי. הם רוצים, כמו כולם, להבטיח לעצמם עתיד בטוח אחרי המשבר הקשה. הם רוצים ביטחון תעסוקתי, עניין, וסיפוק. כ-23% מציבור העובדים שלכם בארגון עלולים לקום ולעזוב בטווח השנים הקרובות, על מנת ללמוד, להתפתח ולממש את עצמם בתחום אחר ובארגון אחר.
ארגונים ששמים לעצמם למטרה לשמר את העובדים הטובים, בעלי הפוטנציאל, הביצועים הטובים ואותם עובדים בעלי מוטיבציה שכבר "מחוברים" לארגון, ישכילו לשמור את העובדים הללו אצלם בכל מחיר.
העובדים רוצים להתחיל ללמוד מקצוע חדש כדי לפנות למסלול חדש בחיים? יש עדיין כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי לשמור אותם אצלכם:
- בואו לקראתם, הציעו להם משרת סטודנט במתכונת שתפורה במיוחד לצרכים ולאילוצים החדשים שלהם. הציעו לעובדים הללו משרות בהיקף נמוך יותר, בשעות שמאפשרות להם ללמוד ולהתפתח.
- נסו לברר לאיזה תחום תעסוקתי העובד רוצה לעבור, כלומר מה השאיפה הבאה שלו ולמה הוא הולך לכיוון זה ולא אחר. האם הוא נשחק בתפקיד שלו? האם חסר לו מגע עם אנשים במעבדה? האם חסר לו השקט והביטחון שקיים בגוף ממשלתי? אולי הוא רוצה לפנות לכיוון יותר מסחרי, מאתגר יותר? וכיו"ב. ככל שתנסו להבין יותר מהם המניעים של העובד לא רק מה הוא הולך ללמוד ובמה הוא רוצה לעסוק כשיהיה גדול, כך תוכלו לבחון יותר לעומק את האפשרות לשלב אותו בתפקיד אחר בארגון.
- קחו חלק בתהליך ההסבה של העובד. אם איש מחשבים מוצלח מחליט שהוא רוצה לעבוד עם הקהילה, אל תחשבו שכאן זה נגמר. שבו איתו לשיחה ארוכה, שקטה ונינוחה ונסו לבחון האם ניתן לשלב אותו באיזשהו פרויקט התנדבותי קיים או לתת לו להוביל פרויקט התנדבותי חדש משלו (כמו ללמד אנשים מבוגרים או אנשים עם מוגבלויות כישורי מחשב). לאחר שתבררו איתו מה הוא רוצה ומסוגל לעשות, שבו איתו על מסלול ההכשרה והציעו לו ליווי, כולל השתתפות כספית ו/או הציעו לו את האפשרות שהוא ילמד על חשבון זמן העבודה. כל זאת בתנאי כמובן שהעובד יקבל את ההזמנה להישאר בארגון בסיום התהליך.