חברת הייעוץ McKinsey פרסמה בינואר דוח שמראה חמישה שינויים בעסקים, שסביר שיתרחשו כתוצאה מהטכנולוגיה החדשה של המדפסות התלת-ממדיות. אנשי משאבי האנוש יודעים שכל דבר שגורם לשינויים עסקיים ללא ספק יוביל לשינויים בהנהלת המחלקה שלהם.
על פי הדוח של מקינזי, טכנולוגית 3D צפויה להאיץ את שלבי פיתוח המוצר. לדוגמה, הדפסת 3D תאפשר לחברות לייצר יותר דגמים ראשוניים, פרוטוטייפים, מה שיאפשר משוב מהיר יותר מלקוחות, ובתורו משוב זה יפחית את משך הזמן עד יציאת המוצר לשוק. תהליך הפיתוח הטיפוסי של ניסוי וטעייה עשוי להתמוטט עם נוכחותם של פתרונות מהירים יותר לאתגרי העיצוב.
סוזן ר. מסינגר, מומחית למשאבי אנוש ודירקטורית באקדמיה הלאומית למשאבי אנוש בארצות הברית, כותבת בטור באתר ere.net שאסטרטגיות עסקיות יצטרכו להשתנות בשל דרכים חדשות לעשות עסקים. לדוגמה, אם אפשר ליצור חלקי חילוף ב"חדר המדפסת התלת-ממדית", אז עולה השאלה האם יש בכלל צורך להחזיק במלאי של חלקים. אם ניתן להדפיס מוצרים בתלת-ממד לפי דרישה, עולה השאלה האם רצוי להעביר את הייצור למקום קרוב יותר ללקוחות. אסטרטגיה עסקית של ייצור מוצרים בעלות נמוכה צריכה אולי להתמקד מחדש במתן הרשאה להשתמש בעיצובים עבור לקוחות שרוצים לייצר בעצמם את המוצר שלהם. הערך כנראה לא יגיע מייצור המוצר, אלא מהיכולת של העסק להוסיף ייחוד לעיצוב עצמו. אלה הן רק כמה דוגמאות לשינויים שיכולה לגרום כניסתה של טכנולוגיית ההדפסה בתלת-ממד.
שינוי טכנולוגי ושינוי בכישרונות הנדרשים
מנהלי משאבי אנוש צריכים להבין את העסק טוב מספיק כדי לזהות אם בכלל ואילו שינויים תגרום טכנולוגיית ה-3D לעסק. אל תחכו עד שמישהו יגיד לכם שעשויה להיות לה השפעה: הכירו את העסק טוב מספיק כדי להעלות את הנושא אם אף אחד לא הזכיר אותו עדיין. עזרו להנהלה הבכירה לבחון את ההשלכות האסטרטגיות של הטכנולוגיה והאם ניתן למנף אותן אותם לטובת העסק, או האם על העסק להכין את עצמו לצורות חדשות של תחרות. עליכם גם להכיר בכך שעשויות להיות דרישות לכישרונות ספציפיים מאוד, כאלה שקשה להשיג, בעקבות שינוי שכזה. כדאי להתחיל לתכנן אסטרטגיות לפיתוח כישרונות ולהשגת מקורות כדי לענות על הצורך בעובדים בעלי כישורים שיתאימו לאסטרטגיית הייצור החדשה שמדפסות התלת-ממד עומדות להוליד.
בעמידה מול האתגרים שיעלו מהטכנולוגיה הזאת או מכל אחת אחרת, מנהלי משאבי אנוש צריכים להשחיז את יכולות ניהול השינויים שלהם. מנהלי משאבי אנוש צריכים להיות אלופים בשינוי. לא רק שהם אמורים להיות אלה שינהלו אותו, הם גם צריכים להיות המנהיגים בתוך הארגון שיאמצו את השינוי ויובילו אותו. טכנולוגיית ההדפסה התלת-ממדית היא רק דוגמה אקטואלית.