שימוש נכון במדיה כמקור לגיוס עובדים

שימוש נכון במדיה כמקור לגיוס עובדים

כאשר החברה שלכם מגייסת עובדים, בין אם אתם נעזרים בשירות יחסי ציבור ובין אם לא, על מנת לבצע אופטימיזציה של ידיעת הגיוס כדאי להפוך אותה לייחודית ומעניינת

שיתוף
גיוס Photo by Vichaya Kiatying-Angsulee

מרבית החברות כיום, במיוחד חברות הגדולות המעסיקות מספר רב של עובדים ומנהלים, שוכרות חברות יחסי ציבור שיקדמו אותן בתקשורת, יביאו אותן למודעות הציבור ויוציאו עבורן ידיעות לעיתונות, בכל נושא שהן מעוניינות לקדם. נושא הגיוס מוכר היטב לחברות יחסי הציבור וכאשר חברה שהם מייצגים, מגייסת, הם יודעים להכין 'ידיעת גיוס תקנית' שתכיל פרמטרים כגון: תחום עיסוק החברה, גודל החברה, מיקום, לאילו תחומים החברה מגייסת, מספר העובדים שברצונה לגייס וכמובן סופרלטיביים שידגישו את איכות החברה והסיבות בגינן כדאי לעובדים לעבוד בה.

כאשר החברה שלכם מגייסת עובדים, בין אם אתם נעזרים בשירות יחסי ציבור ובין אם לא, על מנת לבצע אופטימיזציה של ידיעת הגיוס ולמקסם את האפשרות שהיא תתפרסם בעיתון או בכל מדיה תקשורתית אחרת, כדאי לייחד אותה ולאפיין אותה בצורה ייחודית, כך שתעניין את התקשורת במיוחד ותתעלה על יתר ידיעות הגיוס הסטנדרטיות. לשם כך עליכם להיות יצירתיים ומקוריים במיוחד ולהדגיש נושאים שהם לא בהכרח נושא הגיוס עצמו. מהן הדרכים לעשות זאת? כאן.

תייצרו סקרנות

נושא גיוס העובדים לא מוכרח להיות הנושא בו תפתחו את הידיעה. על מנת ליצור עניין וסקרנות, נסו להבליט תחומים אחרים בחברה המגייסת. בדרך כלל כאשר חברה מגייסת מספר עובדים דו ספרתי, יש סיבה לכך. הסיבות יכולות להיות הקמת מרכז פיתוח חדש, רכישת החברה ע"י חברה אחרת, לקוחות שהתווספו ומגדילים את הדרישה למוצרים, תחום עיסוק חדש של החברה וכד'. כל אחד מהסיבות הללו יכולות להיות פתיח ומיקוד מצוין לידיעה לתקשורת וכן נושא שמייצר סקרנות וערך מוסף לגיוס. חשבו על פתיחים כגון:

"סניף פיתוח חדש של חברת XXXX יוקם בכרמיאל", "חברת XXXX נרכשה ע"י הסינים", "חברת XXXX תתחיל לייצר רובוטים נותני שירות". כל אחד מהנושאים הללו יוכל לקחת את הידיעה לתחום המסקרן שלה, ו'על הדרך' היא תעלה את עניין הגיוס, כצורך שנולד מתוך הסיבות הללו.

כתיבת מאמרים

כתיבת מאמרים טכניים לעיתונות או מאמרי דעה, הם דרך נוספת להעלות את עניין הגיוס סדרך פחות ישירה והרבה יותר מעניינת. מומחה טכני בחברה שלכם, יוכל לכתוב מאמר טכני לעיתון אותו קוראים אנשי המקצוע. המאמר יתמקד בנושא טכני בו החברה שלכם מתמחה. בסוף המאמר ניתן יהיה להוסיף ליד הקרדיט של הכותב, כי החברה מגייסת אנשים טכניים נוספים, לתחום עליו נכתב במאמר.

אירוח בתכניות טלוויזיה

להתארח בתכנית טלוויזיה כנציג מחברה מסוימת, זה אתגר לא פשוט לפיתוח, עם זאת אפשרי. כשאתה מציע את עצמך או מישהו מהחברה שלך כמומחה בתחום מסוים, שיתארח בתכנית ויסביר על התחום, עליך לחשוב על הייחודיות אותה החברה שלך מביאה בתחום וזווית חדשה ומעניינת שתעניין את הצופים והעורכים. במידה ואתה משתלב בתכנית ומדבר על מגמות מסוימות בתחום משאבי האנוש, אפשר להזכיר את נושא הגיוס בחברה, במידה והעניין מוסכם עם עורכי התכנית.

כתבות רוחב

כתבו רוחב בתחום הגיוס מעניינות בדרך כלל הרבה יותר, מאשר ידיעת גיוס בודדת. אם הבחנת במגמה בולטת בשוק בתחום הגיוס, כגון גיוס מאסיבי לתחום מסוים כתוצאה מפיתוח עולמי, או עליה בביקוש לעובדים בתחום בולט כתוצאה מהשקעות בו וכו', אתה יכול להציע לתקשורת, ולעניין אותם לסקר את התחום הזה, ככתבה רוחבית המשלבת דעות ועמדות של בכירים מכמה וכמה חברות בנושא. בכתבות כאלו בדרך כלל אפשר לשלב את תחום הגיוס הספציפי בכל חברה.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה