שימוש בכלים אנליטיים לגיוס יעיל

שימוש בכלים אנליטיים לגיוס יעיל

מגייסים כיום חשים במתח של צרכי גיוס אנשי IT הולכים וגוברים ומחסור בכישרונות פנויים לעבודה בתחום

שיתוף

ניתוח אנליטי כולל ניתוחים אנליטיים לניבוי, שימוש בסטטיסטיקה ואלגוריתמים שיקבעו את התוצאות וינתחו את אפשרויות הגיוס העתידיות.

בסקר שנערך בקרב 480 חברות גדולות בארה"ב בשנת 2013, רק ל- 4% מהחברות שהשתתפו בסקר היתה את היכולת לבצע ניתוח אנליטי לניבוי מצבת כוח האדם שלהם, בין האחוז הקטן של החברות שעושות שימוש ב- Analytics, יותר מ 60% לא יודעות כיצד להשתמש בנתונים כדי לקבל החלטות גיוס נכונות והתייעלות במשאבים.

אסטרטגיות מונחות נתונים אינן יקרות אך מחייבות התאמות מסוימות, ורצוי לעשות בהם שימוש לייעול תהליכי הגיוס בחברות.

הנה רק כמה מהדרכים הרבות להשתמש ב- Analytics כדי לגייס אנשים מוכשרים לחברה:

הערכת הצרכים

האופי המהיר של תעשיית ההיי-טק הוא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר המביא למחסור בכישרונות. הטכנולוגיה מתקדמת ומתחדשת במהירות, ולא כל העובדים יודעים להתקדם מהר מספיק ולהתאים את עצמם אליה.

ניתוחים אנליטיים לניבוי יכולים לעזור לחזות שינויים בצרכי הכישרונות העתידיים שלך. הם יאפשרו לך מספיק זמן להתכונן לגיוסים הבאים ואפילו עבור צרכי גיוס ספציפיים של מתכנתי IT לפרויקטים ממוקדים. הנתונים יכולים להציג עבורך אילו פרויקטים יצריכו גיוסים וכמה, מתי עובדים יחליטו לעזוב, כמה מהר תוכלו להחליף אותם, כמה זמן בממוצע אורכת קליטת עובד חדש בחברה, ועוד ועוד.

באמצעות ניתוח אנליטי תוכלו להימנע משינויים דרסטיים בצוות העובדים ואף לטייב את שימרו העובדים הקיימים.

תהליך הגיוס

הניתוח האנליטי יכול להפוך את מודל הגיוס המסורתי לגיוס מתקדם וחדשני. במקום לחפש כישרונות כשיש לך משרות פתוחות, חשבו על גיוס אנשים אלו כאשר הם מתפנים בשוק.

באמצעות התובנות של הניתוח האנליטי, אשר מנבאים את צרכי כוח העבודה העתידי הספציפי שלכם, תוכלו לזהות מבועד מועד אילו כישרונות תצטרכו בהמשך, ולגייס אותם כבר כשהם פנויים.
אל תחכו עד שתזדקקו להם, לא בטוח שהם יהיו פנויים אז. כדאי לגייס ולשמור עליהם מבעוד מועד, עם הידיעה שעומדים בפניכם פרויקטים מורכבים בהמשך.

כישרונות חבויים

אם מיציתם את מאגר הכישרונות המקומי, ניתוח אנליטי יכול לעזור. הנתונים יכולים לעזור לזהות שווקים מתעוררים וכישרונות חבויים. כמו גם לאתר אשכולות של מחפשי עבודה מוסמכים, ומקומות בהם ישנה נוכחות מקוונת של אנשי IT למשל, אליהם תוכלו לפנות.

תחרות

ניתוח אנליטי חכם יכול לספק עבורך מידע לגביי המתחרים שלך. הנתונים יכולים לקבוע מתי המתחרים שלך יחפשו את אותם הכישרונות שאתה תחפש, כך שתוכל להקדים אותם. בהתבסס על הנתונים, תוכל גם לחזות את מחזורי הגיוס של המתחרים הגדולים שלך, מה שיאפשר לך להיות מוכן כאשר אנשי מקצוע מיומנים נכנסים לשוק העבודה.

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה