לא הצלחתם להילחם על תקציב גדול יותר לשימור הטאלנטים בשנה הקרובה? לא ניסיתם להעלות את הנושא על הפרק כי הזמנים קשים ואין כל סיכוי שמישהו בהנהלה היה מסכים לשחרר סכומים גדולים מהרגיל או לטובת הנושא? זה בסדר. אתם עדיין יכולים להשתתף במרוץ למשיכה ושימור הטאלנטים.
אתר משאבי אנוש The Hiring Site בדק מה באמת צריך כדי לשמור את הטאלנטים ולשמור אותם מרוצים.
תודה!
לא צריך חגיגות מפוארות, לא הפסקה גדולה מהעבודה ולא בקבוקי יין יקרים במיוחד. הטאלנטים צריכים שיגידו להם תודה והם אפילו לא צריכים שכל החברה תהיה עדה. מנהל טוב יודע לפנות את הזמן, כמה דקות ביום, להגיע פיזית אל העובד כשהוא נכנס למשמרת או יושב במקומו ומבצע את עבודתו. או לחילופין, הוא מוצא את הזמן לקרוא לאותו עובד מצטיין למשרדו. להגיד תודה על מה שנעשה עד כה, על סיום פרויקט, על מכירה יפה או על טיפול יוצא דופן בלקוח בעייתי או מאוכזב מהרגיל או בטיפול בעיה טכנית מורכבת במיוחד… להגיד תודה על כל זה לוקח בדיוק דקה! זו הדקה החשובה ביותר והשווה ביותר שהמנהל יכול להרשות לעצמו "לבזבז" ביום.
צריך עזרה בעבודה? אולי בבית?
הטאלנטים הם האנשים העסוקים ביותר ואנחנו כארגון רוצים אותם כמה שיותר מרוכזים בעבודה. אבל גם לטאלנטים יש חיים. והם צריכים להתפנות לחיים האלה. או שלא? ככל שתחשבו על יותר פתרונות יצירתיים לפנות את הטאלנטים מדאגות היום יום, כך יהיה להם יותר זמן לעשות את העבודה (החשובה ביותר שלהם). אז מה זה אומר מבחינת הארגון?
לפנות את הטאלנט לעבודה המקצועית שלו זה אומר לפנות אותו מדאגות כמו: טיפול בעניינים בירוקרטיים שקשורים בעבודה ישירות או בעקיפין: חידוש הדרכון, חידוש רישיון הרכב, הקפצת הרכב למוסך לצורך הכנה לטסט, טיפול בנושא הביטוח הסיעודי של אחד ההורים, הזמנת טיסה ומלון לכנס הבא או סידורים לחופשה המשפחתית. אפילו איסוף הבגדים מניקוי יבש או הזמנת ארוחת צהריים. חשבתם על כמה חכם יהיה להטיל על מישהו אחר לצאת מהמשרד, ללכת למעדניה, לעמוד בתור, לשלם על כריך ולחזור למשרד? תנו לאנשים פחות חשובים בארגון לעסוק בסידורים הפשוטים / הטכניים / הבירוקרטיים הללו כדי להקל על הטאלנט כמה שאפשר ולפנות לו יותר זמן לעבודה.
צריך להירגע?
לא צריך לשלוח את העובדים המותשים לספא בגליל כמה פעמים בשנה. כמובן שהם יברכו על ההזדמנות להתפנק ולהירגע… אבל זה לא אומר שצריך להפיק אירוע יקר. הטאלנט שלכם מגיע למצבי תשישות עד כדי אפיסת כוחות מעודף מאמץ. הדבר שהוא באמת זקוק לו זה לדעת שהוא יכול לקחת "פסק זמן".
אצל כל אחד הפסק זמן הזה בא לידי ביטוי באופן אחר: אחד צריך שקט. פשוט שיעזבו אותו בנחת. לסגור את הדלת ולא לשמוע מאף אחד (ושלא יעבירו לו שיחות!). אחד צריך לרוץ. אחד צריך לפנק את עצמו בארוחת שחיתות. הרשו להם לקחת את הזמן ותנו להם את המרחב "להתפרק" מדי פעם, כדי להגיע לאיזון.
אפשר להציע לך לתת?
טים סאקט, נשיא HRU Technical Resources, מצא דרך יצירתית לאפשר לטאלנטים שלו לתת בחזרה לקהילה. סאקט: "נתתי לכל עובד 100 דולר ואמרתי להם שיש להם בדיוק 24 שעות לעשות עם הכסף הזה משהו טוב. לתת אותו למישהו שזקוק לו או למצוא דרך לעשות משהו טוב.. אמרתי להם 'צאו החוצה ועשו למישהו את היום הרבה יותר טוב!' ואחר כך ביקשתי מהם לחזור למשרד ולשתף אותנו בחוויות שלהם."
איך היית משפר את מקום העבודה שלך ואת המשרה שלך?
הטאלנטים יודעים יותר טוב מכולנו איך אפשר לייעל, לשפץ ולשפר דברים. גשו אל הטלנאים שלכם והציעו להם לשפר את המשרה שלהם. שאלו אותם איך הם היו הופכים את התפקיד שלהם לטוב יותר? אילו סמכויות הם רוצים? מה הם עושים כרגע שהוא מיותר או מפריע להם? אילו קורסים מקצועיים, השתלמויות או סדנאות הם היו בוחרים כדי לשפר את התפקיד שלהם?
מי מפריע לך?
אחד המכשולים הגדולים ביותר של טאלנטים בארגון הוא המנהל הישיר שלהם. אלה יכולים לפעול מזדון או שלא מתוך כוונה רעה, באופן שעוצר את הטאלנט אישית ומקצועית. אחד הדברים החשובים ביותר שאתם יכולים לעשות בשביל הטאלנט הוא להזיז את המכשול הזה. קחו על עצמכם את המשימה ואת האחריות לנטרל את ההשפעות השליליות של מנהלים בכירים על טאלנטים מוכשרים. זה יכול להיות דרך שינוי נהלים / מדיניות, סדנאות ניהול וקואוצ'ינג למנהלים בכירים ואפילו הסרת סמכויות של מנהלים או במקרה הצורך – פרידה ממנהלים.
עד כמה שזה נשמע קיצוני (כמעט על גבול הטאבו) לגעת במנהלים בכירים, יש לזכור שהטאלנט הוא זה שמביא את הפרנסה הביתה. הטאלנט הוא זה שבזכותו המוצר החדש יצא לשוק, התוכנה החדשה תיחשב כפורצת דרך, השוק החדש יפתח בפניכם. אם משהו עומד בדרכו של הטאלנט (אל ההצלחה ו/או אל האושר), התפקיד שלכם הוא לנטרל אותו בצורה אפקטיבית ומידית.
כך ניתן להפוך את החיים של הטאלנט לטובים יותר, מבלי לנגוס בנתח שמן מתקציב החברה. וכך בונים לחברה שם של אחד שיודעת לשמור ולטפח את הטאלנטים שלה לטווח הארוך.