מחקר של חברת דלויט חשף כי מבוגרים שוכחים בממוצע 40% מהחומר שהם למדו לאחר 20 דקות בלבד, ו- 64% מהחומר הנלמד, יום למחרת.
בהתאם לכך ועל מנת לשמור על עניין בהדרכות, חברות ברחבי העולם אמצו דרכים לא שגרתיות להעביר הכשרות לעובדים שלהן, בצורה של חוויה וכיף, על מנת לוודא שהתוכן הנלמד ייטמע היטב ולא יישכח במהירות.
להלן 4 חברות שמעבירות הדרכות לעובדים בצורה יצירתית:
חדר בריחה
חברה הטכנולוגיה Asurion יצרה תכנית הכשרה ייחודית לעובדים על הטכנולוגיה החדשה שלה באמצעות משחק חדר הבריחה הפופולרי. החברה הקימה במרחב המטבח והלובי, שורה של מכשירים דיגיטליים שכולם נעולים. כדי לבטל את הנעילה ולברוח מהחדר, העובדים צריכים לפתור ולהגדיר מחדש את ההתקנים ולוודא שהם עובדים כמו שצריך. לעובדים ניתנו 45 דקות על מנת להשלים את המשימה. לדברי הממונה על החדשנות הבכיר בחברה, האימון הזה מאפשר לעובדים ליישם את ההכשרה על הטכנולוגיה של ההתקנים ולוודא שהם מבינים אותה לעומק. חדר הבריחה מצריך סבלנות, עבודת צוות, אמפתיה ועובדים חדורי מטרה, על מנת לפענח את הפתרון.
כיתת אלתור
באמצעות אמנות האלתור, עובדי חברת Mohamood פלטפורמה שיווקית מבוססת דוא"ל מניו-יורק, מצליחים ליישם תקשורת טובה יותר עם הלקוחות ובינם לבין עצמם.
העובדים נכנסים לכיתת אלתור כשאינם מוכנים ומודעים למה הולך לקרות, והמדריכה שמגיעה להעביר את השיעור מלמדת אותם לתקשר ולהתבטא טוב יותר. האימפרוביזציה מהנה וכיפית, לדברי מנכ"ל החברה, ותורמת לאימוץ תכני השיעור בצורה מיטבית.
החברה החליטה לקיים שיעורי אלתור אחת לרבעון לטובת ייעול תהליכי התקשורת של העובדים. בנוסף לשיח נלמדים גם נושאי קשר העין ושפת הגוף.
בניית סביבת העבודה שלך
עובדי חברת הסטארט-אפ OfferUp מסיאטל, שעוסקת בתחום קנייה ומכירה ניידת, מתחילים את היום הראשון שלהם בעבודה בהרכבת שולחן הכתיבה והכסא המשרדי. הם מתחילת בפריקת הקופסה, ממשיכים באיסוף הכלים ובונים את סביבת העבודה שלהם בעצמם. המנכ"ל ואחד ממייסדי החברה אומר כי התרגיל התחיל מצורך ממשי, מאחר ודובר בהתחלה בסטארט-אפ קטן, לא היה מי שירכיב את השולחנות והכיסאות המשרדיים שנרכשו, אך בהמשך התגלו היתרונות של בניית סביבת העבודה האישית כיוון שההכרח להפשיל שרוולים ולעבוד עבודה פיזית, כמו גם להסתייע בעובדים שכבר הרכיבו את השולחנות שלהם וצברו ניסיון, גיבשה את העובדים בחברה ושיפרה את המעורבות ואת תהליכי הלמידה.
מעבדת יצירתיות
חברת גוגל ידועה בתכניות ההכשרה והלימוד שלה, כמו ביוזמות המקוריות שהיא מיישמת בחברה. גוגל מאפשרת לעובדים לנתב 20% מזמן העבודה שלהם, ללמידת קורסים והדרכות שחשובים להם ויכולים לשפר את עבודתם. בשנת 2010, הקימה גוגל מעבדת יצירתיות בה מספר עובדים חוברים יחד בחדר ובאמצעות סיעורי מוחות והעלאת מחשבות יצירתיות, מגלגלים תכניות למוצרים ושירותים חדשים. החוויה מאפשרת לדברי בכירים בגוגל, ללמוד אלו מאלו, ולפתח זה את רעיונותיו של זה. באמצעות החוויות המשותפות, העובדים מגבשים את החוזק הפנימי שלהם וצוברים ביטחון שממנף את הפיתוחים הבאים שלהם.